کد خبر: ۴۳۰۰۵
 

بر اساس محاسبات دقیقی که توسط سازمان دامپزشکی کشور صورت پذیرفته است، صنعت طیور ایران سالیانه 1800 میلیارد تومان از رخداد نیوکاسل در واحدهای پرورش زیان می بیند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری این سازمان با اعلام این مطلب افزود: این رخداد و زیان در حالی است که سالیانه 4 میلیارد و 600 میلیون دوز واکسن نیوکاسل نیز در این صنعت استفاده می شود.

ماکنعلی ادامه داد: ما در قالب برنامه بهبود صنعت طیور از دیدگاه بهداشت دام، برنامه داریم تا حداقل سالیانه 20 درصد خسارات ناشی از رخداد نیوکاسل را در کشور کاهش دهیم، یعنی 360 میلیارد تومان در سال و در این راستا در حال عملیاتی کردن مرحله به مرحله استراتژی راهبرد ملی واکسیناسیون بر علیه نیوکاسل می باشیم.

وی افزود: از سویی، یکی از مراحلی که در حال انجام است، اصلاح ساختار طیور و ارتقای سطح امنیت زیستی می باشد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در پایان گفت: واکسن های جدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در مزارع پرورش استفاده می شوند، دوگانه بوده و واجد سویه G7 نیوکاسل نیز می باشند؛ واکسن نیوکاسل فوق، نسل جدید است و واجد ویژگی های بارزی می باشد و آسیب های جانبی انجام این واکسیناسیون، به مراتب کمتر از واکسن های نسل قدیم می باشد.

 
 
نظر شما
ادامه