کد خبر: ۴۲۹۱۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گویند درخواست افزایش بودجه سازمان صداوسیما یکی از نامه‌های همیشگی روی میزهای‌شان است؛ سازمانی که مدعی است برای پرداخت حقوق کارکنان و هزینه‌های جاری با کمبود بودجه مواجه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شرق، «فاطمه ذوالقدر» دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس، درا‌ین‌باره می‌گوید: سازمان صداوسیما امسال هم بودجه ارزی و هم بودجه غیرارزی بالایی دریافت کرده؛ اما برای ما درخواست‌های مکرری از سوی این سازمان فرستاده می‌شود که نشان‌دهنده درخواست افزایش بودجه است؛ اما پاسخ ما همیشه یک جمله است: «صورت‌حساب‌های مالی خود را با ذکر جزئیات برای‌مان بفرستید» و پاسخ آن‌ها هم همیشه سکوت است و تاکنون هیچ گزارش شفافی از ریز دخل و خرج صداوسیما برای ما ارسال نشده است. اما آیا سازمان صداوسیما واقعا با کمبود بودجه مواجه است؟

در قانون بودجه امسال رقم هزار‌و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سازمان صداوسیما در نظر گرفته شده و در کنار این صد میلیون دلار هم از صندوق توسعه ملی بودجه دریافت کرده‌اند. فروش زمان پخش رادیو و تلویزیونی به تبلیغات بازرگانی هم امسال برای صداوسیما با تعرفه‌هایی بسیار بالاتر از سال‌های گذشته در جریان بوده، به‌عنوان مثال در زمان پخش بازی‌های جام جهانی هزینه تبلیغاتی هر ۳۰ ثانیه آگهی هم‌زمان با پخش بازی‌ها، به سه میلیارد تومان هم رسید.

حالا صداوسیما یک شغل جدید هم پیدا کرده؛ دامپروری. این را از میان جزئیات فهرست ارزبگیران دولتی به دست آوردیم. شرکت جام‌جم بازرگانی پیشرو که یکی از شرکت‌های محل کسب درآمد صداوسیماست و نامش در فهرست واردکنندگان هزارو ۴۸۲ قلم کالا با ارز دولتی آمده، ۱۶۲ هزار یورو به نرخ دولتی از بانک مرکزی دریافت کرده و برای صداوسیما ذرت برای خوراک دام وارد کرده است.

البته این شرکت به انتشار نامش در فهرست واردکنندگان خوراک دام همان روز واکنش نشان داد و اعلام کرد برای فعالیت دامپروری خود این خوراک را وارد کرده است. شرکت بازرگانی ایمن تجارت جام‌جم، دیگر بنگاه اقتصادی صداوسیما، هم در کوران ارزی بی‌کار ننشسته و توانسته یک‌میلیون‌و ۱۲ هزار یورو ارز دولتی برای واردکردن دریافت کند. این شرکت در حالی معادل پنج‌میلیارد‌و ۶۰ میلیون تومان ارز دولتی برای واردات خودرو دریافت کرده که طبق اطلاعات آگهی روزنامه رسمی موجودی سرمایه این شرکت یک میلیارد تومان است.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
مبارک است انشاالله!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
خانم گودرزی چه ربطی داره به آقای شقایقی؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
وزارت بهداشت بجای دارو خودرو وارد میکنه . صدا سیما خوراک دام وارد میکنه . مملکت گل و بلبل دیگه . واقعا شر آورِ . عجب مسولان متعهد داریم مااا .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
بعععععع ،صدا سیما .چیکار داری به خوراک ما .بععععععع
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
وقتی شفافیت در کار نباشد، قانون اجرا نشود و رسانه ها آزاد نباشند همین میشود که میبینیم
نظر شما
ادامه