کد خبر: ۴۲۸۹۸



رئیس کمیته هیات داوران مسابقات سوارکاری پرش با اسب، گفت: تهران آماده برگزاری این مسابقات است و امیدواریم ورزشکاران ایرانی بهترین نتایج را در این دوره از مسابقات کسب کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، مسابقاتcsi مخفف رویداد بین‌المللی پرش با اسب است که فدراسیون سوارکاری می‌تواند با درخواست از فدراسیون جهانی زمینه برگزاری این مسابقات را فراهم کند. فدراسیون جهانی نیز با در نظر گرفتن امکانات و شرایط برگزاری مسابقه دستور لازم برای برگزاری آن صادر خواهد کرد. این مسابقات در دو بخش تک ستاره و آماتور برگزار می‌شود.

«احمدرضا چراغی» اظهار داشت: مسابقات پرش با اسب زیر نظر فدراسیون جهانی سوارکاری برگزار می‌شود و سوارکاران ایرانی و خارجی می‌توانند ظرف سه روز با مراجعه به تارنمای فدراسیون جهانی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: تست دامپزشکی اسب‌ها نیز از ۲۶ تیر ماه انجام می‌شود و هم زمان با آن شرکت کنندگان از باشگاه نوروز آباد محل برگزاری رقابت‌ها بازدید خواهند کرد. این مسابقات از ۲۷ تیر ماه امسال آغاز و تا ۲۹ این ماه ادامه دارد.

رئیس کمیته هیات داوران مسابقات سوارکاری پرش با اسب، با اشاره به دعوت سوارکاران برخی از کشورهای آسیای میانه به این دوره از رقابت‌ها، گفت: حضور بهترین سوارکاران کشورهای قرقیزستان، امارات، قطر، عراق در ایران، سطح کمی و کیفی مسابقات csi را بالا می‌برد.

سر داور این دوره از رقابت‌های پرش با اسب در پاسخ به پرسشی در زمینه حضور ورزشکاران خارجی با اسب‌های خود در مسابقات csi تهران، اظهار داشت: ورزشکاران خارجی در این دوره از بازی‌ها به خاطر مشکلات جابجایی، نمی‌توانند با اسب خود در این رقابت‌ها حاضر شوند. آنان پس از حضور در ایران برای شرکت در مسابقه، اسب فراهم خواهند کرد.

مسئول گزارش دهی بازی‌های csi تهران به فدراسیون جهانی سوارکاری، در زمینه حضور زنان در این دوره از مسابقات یادآور شد: رشته سوارکاری از معدود رشته‌هایی است که از نظر اسلامی بحث پوشش زنان در آن مشکلی ندارد؛ لباس ورزشکاران پوشیده است و این قاعده برای ورزشکاران اسلامی و غیراسلامی تفاوتی ندارد.

وی با بیان اینکه قهرمان و نایب قهرمان دوره قبل این بازی‌ها از ایران بود، افزود: ورزشکاران کشورمان آماده حضور در این رقابت‌ها هستند و امیدواریم نسبت به دوره قبل نتایج درخشان‌تری کسب کنند.



نظر شما
ادامه