کد خبر: ۴۲۸۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: با استفاده از تجارب سایر کشورها و استفاده از واکسن‌های پنج‌گانه می‌توانیم در این راستا به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم ...


حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در نشستی با حضور معاونت سلامت، معاونت توسعه و مسئولین اداری و فنی اداره کل دامپزشکی لرستان در محل سالن جلسات این اداره کل پیرامون مسائل و مشکلات درحوزه فنی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، «دکتر علی صفر ماکنعلی» در این نشست با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور گفت: با توجه به برنامه‌های هدفمند سازمان دامپزشکی کشور درخصوص کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ با کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی کانون‌های آنفلوانزا در کشور روبرو باشیم.

وی افزود: با استفاده از تجارب سایر کشورها و استفاده از واکسن‌های پنج گانه می‌توانیم در این راستا به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: باتوجه به وجود ۹ پنجره ورودی ویروس آنفلوانزا در استان لرستان و مهاجرت بین‌المللی اردک‌ها، استان لرستان می‌تواند یکی از مناطق حساس در ابتلا به ویروس آنفلوانزا در کشور باشد و این خود می‌طلبد با حساسیت بیشتری به موضوع پرداخته شود.

ماکنعلی یادآور شد: با شناسایی شوراها و دهیاران و تشویق و ترغیب آنان در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی و شناسایی مکان‌های مشکوک مبتلا به بیماری آنفلوانزا، می‌توان بهتر و به موقع درخصوص پیشگیری و مبارزه با این بیماری اقدام نمود.

وی همچنین به بیماری بروسلوز و تب کریمه کنگو اشاره نمود و خواستار تبدیل این تهدیدها به فرصت در کشور شد و تحقق این موضوعات را از طریق روابط عمومی و حساس نمودن اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و مسئولین استانی وکشوری دست یافتنی دانست.

در پایان «دکتر کرم الهی» معاون توسعه اداره کل دامپزشکی لرستان به تلاش‌های صورت گرفته استان در راستای جذب بودجه جهت تامین واکسن‌های مورد نیاز اشاره نمود.

وی افزود: با توجه به کاهش سراسری ۵۱ درصدی بودجه در سال ۹۷، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در این خصوص مشکلی نداشته باشیم و واکسن‌های مورد نیاز استان را تامین نماییم.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
فکر نمی کنید دیگر مرغی نداریم تجربه کسب کنیم
ناشناس
|
France
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
دکتر جان. جوجه رو آخر پاییز میشمرند. هنوز پاییز نشده
اسحاق
|
France
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
1
سلام جناب آقای دکتر ماکنعلى. البته نه با واکسن قزاقستانى، که در هیچ کجا جز قزاقستان مصرف و مورد آزمایش قرار نگرفته. امیدوارم مثل واکسن هندى تب برفکی نشه که منجر به درگیری های متعدد در اثر عدم کارایی واکسن بود و بعد رو به واکسن ترکیه ای آوردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
1
0
ماکنعلی شجاع برنامه داره.ترسوها باید برن کنار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
1
راهبردهای 3 ماهه و 3 ساله به نتیجه رسید؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه