کد خبر: ۴۲۸۱۴



نماینده مردم زنجان درمجلس با بیان اینکه آموزش عشایر برای مصرف آب وحفاظت از محیط زیست در دستورکار قرار بگیرد،گفت: توسعه پایدار پایتخت کشاورزی ایران نیازمند نگاه ویژه به کشاورزان و عشایر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی وقف چی» درباره وضعیت عشایر در کشور، گفت: جشنواره عشایری طارم با حضور رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، رییس سازمان عشایری کشور، معاون توسعه روستایی، مدیرکل سرمایه‌گذاری دفتر ریاست جمهوری و معاون قائم وزیر شاورزی مردم عشایری این قشر زحمتکش برگزار شد تا بتوان با برگزاری چنین جشنواره‌های وضعیت عشایر درکشور بیش از پیش ساماندهی کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش عشایر دربحث مراتع، آب و محیط زیست در اولویت‌های آموزشی قرار بگیرد تصریح کرد: جشنواره عشایری برای رفع مشکلات اساسی عشایر در سکونت و جریان تولید در زنجان برگزارشد.

تولیدات عشایری در کشور دارای بهره وری بالایی است

وی با بیان اینکه در راستای توسعه پایدار کشور الزامی است که به عشایر و کشاورزان توجه ویژه‌ای کرد تصریح کرد: تولیدات عشایری در کشور دارای بهره‌وری بالای است بنابراین جادارد عشایر این قشر زحمتکش مورد حمایت ویژه قرار بگیرند و از سوی دیگر نیز عشایر امنیت کشور را نیز تضمین می‌کنند بنابراین باید نگاه اصولی و حمایتی به عشایر داشت.

صعب‌العبور بودن منطقه مانع انتقال دام‌های عشایر

وقف چی افزود: صعب‌العبور بودن منطقه مانع انتقال دام‌های عشایر است و از همین رو در بحث سکونت عشایر نیز نیازمند قوانینی است که تا عشایر در سکونتگاه‌های که اقامت می‌کنند، مجوز ساخت با حداقل متراژ برای این افراد تامین شود.

وی ادامه داد: باید تمهیداتی نیز درنظرگرفته شود که تسهیلات بانکی در اختیار عشایری قرار بگیرد اما در عمل عشایر از این نوع تسهیلات به نحو مطلوب برخوردار نیستند.

نماینده مردم زنجان درمجلس افزود: بخش خدماتی به دام‌های عشایری باید مدنظر قرار بگیرد بنابراین باید نگاه ویژه به ارائه خدمات دامپزشکی به عشایر مدنظر قرار بگیرد و این درحالی است که بحث آموزش عشایر در بحث مراتع آب و محیط زیست باید در اولویت های آموزشی قرار بگیرد تا از اسراف منابع جلوگیری شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه جشنواره عشایری در طارم با حضور مسئولان مرتبط برگزارشد، یادآور شد: الزامی است که در پایتخت کشاورزی ایران ظرفیت‌های عشایری به نحو شایانی دیده شود تا بتوان از ظرفیت فرهنگی اقتصادی و اجتماعی عشایر بهره مناسبی برد.

توسعه پایدار پایتخت کشاورزی ایران نیازمند نگاه ویژه به کشاورزان و عشایر

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه آموزش عشایری برای مصرف آب و حفاظت از محیط زیست در دستورکار قرار بگیرد، یادآور شد: توسعه پایدار پایتخت کشاورزی ایران نیازمند نگاه ویژه به کشاورزان و عشایر است.



نظر شما
ادامه