کد خبر: ۴۲۷۳۰



رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه استفاده از هورمون برای رشد طیور صحت ندارد، گفت: رشد انفجاری طیور به دلیل اصلاح نژاد است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمدعلی بهرامی» در نشست تخصصی در حوزه دام و طیور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از مهم‌ترین وظایف وزارت جهاد کشاورزی این است که غذا موجود، در دسترس و سالم باشد.

وی با اشاره به اینکه باید وظایف تصدیگری قسمت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود، افزود: در اداره کل دامپزشکی ۸۰ درصد از فعالیت‌های تصدیگری به نظام دامپزشکی محول شده است.

بهرامی با تأکید بر اینکه چیزی به اسم استفاده از هورمون در طیور وجود ندارد، تصریح کرد: استفاده از هرمون در طیور به دلیل بالا بودن هزینه نه تنها صرفه اقتصادی ندارد، تأثیری نیز بر روی طیور ندارد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه رشد انفجاری طیور ناشی از استفاده هورمون نیست، عنوان کرد: بلکه این نوع رشد به علت اصلاح نژادی است که بر روی طیور انجام می‌شود.

دکتر بهرامی با اشاره به اینکه مرغی که در روستا پرورش داده می‌شود، یک سال زمان می‌برد تا به وزن 2 کیلوگرم برسد اما در مرغداری باید ظرف 40 تا 50 روز به 2 کیلوگرمم برسد که این موضوع به علت اصلاح نژاد است نه مصرف هورمون، گفت: در مرغداری‌ها مصرف آنتی‌بیوتیک حتما باید زیر نظر دامپزشک استفاده شود اما به احتمال زیاد طیور استان همدان عاری از آنتی‌بیوتیک است.

وی با بیان اینکه تمام آنتی‌بیوتیک‌ها یک زمان اثر دارد و تا زمانی‌که این مدت زمان رعایت نشود اجازه کشتار به مرغداری داده نمی‌شود، اظهار داشت: آثار آنتی‌بیوتیک بیشتر در پوست مرغ و جگر آن باقی می‌ماند و به همین منظور توصیه می‌شود که حتما قبل از طبخ پوست مرغ از گوشت جدا شود و بهتر است که جگر مرغ نیز حدالامکان مصرف نشود.


 

نظر شما
ادامه