کد خبر: ۴۲۶۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: سالانه بطور میانگین ۶۵ میلیون دُز واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در کشور انجام می‌شود ...
 

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه بطور میانگین 65 میلیون دُز مایه کوبی دام ها علیه بیماری تب برفکی در کشور انجام می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی صفر ماکنعلی» اظهار داشت: بیماری دامی تب برفکی یکی از بیماری های بومی و راه مقابله با آن مایه کوبی سالانه دام ها است.

وی افزود: امسال نوبت نخست مایه کوبی دام های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی در خرداد ماه انجام شد، ضمن اینکه در کشور هیچ محدودیتی برای تهیه و تولید واکسن مورد نیاز برای مایه کوبی دام ها نداریم.

ماکنعلی با اشاره به کاهش چشمگیر کانون بیماری تب برفکی در کشور، تاکید کرد: سال 95 در مجموع 3 هزار و 360 کانون این بیماری شناسایی شد که در پایان سال گذشته این تعداد به یک هزار و 170 کانون کاهش یافت.

وی یادآور شد: دامپزشکی در قالب سه طرح ویژه دامداری های صنعتی، دام های روستایی و دام های عشایری، طرح مایه کوبی دام ها علیه بیماری تب برفکی را اجرا می کند.

هیچ کانون بیماری تب کریمه کنگو در کشور وجود ندارد

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به عدم وجود کانون بیماری تب کریمه کنگو در کشور اظهار داشت: مواردی به صورت متفرقه از ابتلای به این بیماری در برخی مناطق کشور مشاهده شده؛ البته این بیماری ویروسی به صورت بحران در نیامده است.

ماکنعلی افزود: با توجه به تدابیری که در کشتارگاه های کشور اندیشیده شده، ضمن نظارت لازم قبل و بعد از کشتار، لاشه دام مدت 24 ساعت در دمای پایین نگهداری و امکان انتقال این بیماری از بین می رود.

وی اضافه کرد: برای اطمینان بیشتر و مقابله کامل از انتقال این بیماری به انسان باید کسانی که با گوشت خام و لاشه دام ها تماس دارند، نکات ایمنی را رعایت کنند.

ماکنعلی یادآور شد: 70 کشتارگاه صنعتی و 300 کشتارگاه نیمه صنعتی در کشور فعالیت می کنند و سالانه بیش از 13 میلیون راس دام سبک و سنگین در این کشتارگاه ها به صورت بهداشتی ذبح می شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور برای شرکت در نشست 2 روزه (5 و 6 تیر ماه) معاونین سلامت ادارات کل دامپزشکی استان‌ها به کردستان سفر کرده است.

نشست 2 روزه راهبردهای سازمان دامپزشکی کشور در راستای تطبیق دستورالعمل‌ها، شیوه‌نامه‌های سازمان دامپزشکی در بحث نظارت بر بهداشت عمومی با دستورالعمل‌های روز دنیا متناسب با وضعیت کشور، تهیه و تدوین دستورالعمل‌های ممیزی سیستم بازرسی بهداشتی در واحدهای تحت پوشش سازمان دامپزشکی به‌خصوص در کشتارگاه‌ها و واحدهای بسته‌بندی برگزار شد.

در این نشست حرکت در مسیر سیاست‌گذاری، اجرای برنامه سلامت مواد غذایی، کنترل پسماندها NRP در فرآورده‌های خام دامی و تهیه دستورالعمل عملیات بر بهداشت شیر و فراورده‌های لبنی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شد.
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
به زودی مشخص می شود آیا با سخن پردازی می توان با بیماری ها مبارزه کرد یا خیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
کاهش کانونها ربطی به وضعیت بیماری ندارد مثلا در استان ........... با دستور مستقیم مدیر کل بیماری تب برفکی گزارش نمیشود در حالیکه استان درگیر تب برفکی است و نامه مستند در این خصوص وجود دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
چه گسی با موضوع standby vaccination آشنا بود
بپذیریم نیاز به پوست اندازی داریم
نظر شما
ادامه