کد خبر: ۴۲۶۸۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
رییس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد:
نشست مشترک ایران با رؤسای دامپزشکی افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان ترکیه و نماینده فائو در افغانستان در کشور ترکیه برگزار شد ...
 

حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور از برگزاری نشست مشترک ایران با رؤسای دامپزشکی افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان ترکیه و نماینده فائو در افغانستان در کشور ترکیه خبر داد و افزود: اکنون زمان این است تا مشکلات منطقه ای بیماری ها با همکاری و همراهی همه کشورها برطرف شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی پور» صبح امروز در این نشست با بیان اینکه  در شرایط  فعلی لازم است تا توسعه همکاری های بین المللی با الگوبرداری از کشور های موفق، استفاده از تجارب و دانش های جدید در روند تشخیص، پایش و ارزیابی بیماری های دامی و ارزیابی عملکرد کنترلی در دست اجرا، اجرای قرنطینه دامی در نواحی مرزی همراه با مدیریت تردد دام، تبادل اطلاعات و بررسی روند بیماری در منطقه و برقراری سرویلانس منطقه ای بر اساس روند اپیدمیولوژی بیماری های خاص در منطقه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه توسعه همکاری ها مهم ترین راهکار برای کاهش مخاطرات بیماری های فرامرزی و بیماری های واگیردار و رسیدن به مرحله کنترلی بیماری در جهان خواهد بود، اظهار کرد: در شرایط حال حاضر مهم ترین برنامه جامع سازمان دامپزشکی کشور کنترل، مبارزه و مراقبت بیماری های واگیر و استراتژیک دام و طیور و تامین بهداشت دام و فراورده های خام دامی بوده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در این راستا همسو با برنامه های جهانی، برنامه کنترل و ریشه کنی بیماری های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و کنترل تب برفکی تا سال 2030 در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور بوده که تحقق این مهم جز در سایه حمایت، مشارکت و همسویی تمام اقشار مرتبط با دام و اقدام همسو و همزمان با کشور های منطقه و تبادل اطلاعات بیماری های دامی و برگزاری نشست های منطقه ای میسر نخواهد بود.

رفیعی پور با بیان اینکه جهانی فکر کردن و منطقه ای عمل کردن برای مدیریت و کنترل بیماری های مورد اشاره ضروری است، گفت: الگو برداری از اقدامات موفق کشورها در نشست های منطقه ای باید مورد توجه قرار گیرد لذا لازم است تا با تبادل تجربیات مشکلات و چالش های پیش  رو کنار زده شود.

وی افزود: منطقه ای که ما در آن حضور داریم و مسوولیت برنامه ریزی جهت کنترل بهداشت دام و فراورده های خام دامی برعهده ما است، حدود هفت درصد جمعیت گاو و گوسفند جهان را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه حفظ سلامتی دام ها برای توسعه دامداری ضرورت دارد، تاکید کرد: تبدیل شدن جهان به یک دهکده جهانی، کنترل بیماری های فرامرزی را با مشکل مواجه کرده است و یا خواهد کرد.

گفتنی است که در ادامه جلسه کارگروهای اپیدمیولوژی با ریاست پاکستان، آزمایشگاه و تشخیص با ریاست ایران و قرنطینه دامی به ریاست افغانستان تشکیل و پس از مباحث فنی و تخصصی جمع بندی و بیانیه پایانی کار گروه ها فردا صبح ارائه خواهد شد.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
شما لطفا منطقی فکر کنید و فقط بهداشت افتضاح تهران را درست کنید نمی خواهیم جهانی فکر کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
اقای دکتر این که میگید خوبه ولی وقتی ما هیچ یک از ایتم های جهانی رو در این خصوص در اختیار نداریم ایا میتونیم برنامه های جهانی رو الگوبردار ی و پیاده کنیم،ما اینجا حتی یه مغازه مرغ زنده فروشی رو نمیتونیم پلمپ کنیم ،هر کدومشون هم ده بار معرفی به مراجع قضایی شدن ،در خصوص دام در اینجا رسم دام بیمار رو سر می برم یا میارن کشتارگاه ،ایا میتونیم برای خودمون برمچنامه جهانی پیاده کنیم
ما برای به به شنیدن خیلی از کانونها رو در سامانه ثبت نمیکنیم ای برای تصمیم گیری می تونیم به این سامانه اعتماد کنیم
دامپزشکها چون از نظر وسایل پاراکلینکی ضعیفن و دامدار هم همکاری فکر نمیکنن دامپزشک برای درمان یه گوی هزار خاره پرت میکنن شاید یکی از خارش گرفته و دام بهبود پیدا کرد
و......

حالا بهتر نیست به جای جهانی فکر کردن کشوری فکر کنیم و برنامه ریزی کنیم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
خدا بداد ما برسه همین.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
فقط سخنرانی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
لطفا برای جهانی شدن یک فراخوان بدهید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
.............. واقع بین باشیم خودشناسی یکی از بهترین روشهای خدا شناسی است.
نظر شما
ادامه