کد خبر: ۴۲۶۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
«حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر» افزود: مردم این احساس را دارند که یک نهاد حاکمیتی با عنوان دامپزشکی هست و از هیچ نظارتی بر سلامت غذای شهروندان دریغ نمی‌کند ...
 

حکیم مهر: «حجت الاسلام نصرالله پژمان فر» نماینده مردم مشهد و کلات و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترک با مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی و همچنین جمعی از مسئولین اداره کل گفت: ما وظیفه داریم به هم کمک کنیم تا مشکلات موجود در حوزه دامپزشکی را حل کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی با جدیتی خاص شکل گرفت و امروز شاهد این هستیم که می شود با روحیه جهادی کار کرد، همچنان که رهبر معظم انقلاب در صبحت های اخیر خود فرمودند: امروز اگر کشور بخواهد رو به جلو رود باید با روحیه ای جهادی پیش برود.

پژمانفر افزود: توفیقی پیدا کردم تا چندین مرتبه در خدمت دامپزشکی باشم؛ اینکه در حوزه های مربوط به دامپزشکی و امنیت غذایی مشکلی نیست، خود نشان می دهد که کیفیت کار دامپزشکی و جدیت در این حوزه این امنیت را ایجاد کرده است؛ چه بسا ممکن است یک سال کاری به اتمام برسد و ما با مشکلی روبه رو نشویم. این نشان می دهد که دامپزشکی به موقع و در زمان مناسب کارها را که مهمترین آن ها پیشگیری است، پیش می برد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: دامپزشکی اعتمادسازی می کند، از این جهت که مردم این احساس را دارند که یک نهاد حاکمیتی با عنوان دامپزشکی هست و از هیچ نظارتی بر سلامت غذای شهروندان دریغ نمی کند، لذا این اعتماد نباید لطمه بخورد و مردم باید این احساس را داشته باشند که مجموعه دامپزشکی از غذای آن ها محافظت می کند و ضروری است تا به هر شکلی در حفظ این احساس و اعتماد مراقبت شود.

پژمان فر ضمن اعلام آمادگی برای یاری دامپزشکی و تلاش برای تامین اعتبارات در این حوزه گفت: در صورت نیاز جلسات متعددی با معاون وزیر و خود وزیر گذاشته و در صحن علنی مجلس نیز این مباحث را مطرح می کنم.

وی افزود: ما وظیفه داریم به هم کمک کنیم تا مشکلات موجود در حوزه دامپزشکی را حل کنیم و با تقسیم کار و تعریف شدن کارها به یاری خدا مشکلات را حل کنیم.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار که در محل اداره کل دامپزشکی استان برگزار گردید، ضمن تبریک به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه حجت السلام و المسلمین پژمان فر در حوزه کمیسیون فرهنگی مجلس مشغول هستند، ضمن اینکه در این حوزه در راستای ارتقا و رفع مشکلات فرهنگی استان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند، با نگاه رفیع خود در حوزه کشاورزی استان و کشور نیز فعالانه عمل کرده و از حوزه دامپزشکی حمایت های بسیاری را به عمل آورده اند.

«دکتر شریعتی» در ادامه افزود: یکی از مهم ترین دلایلی که حدود 80 سال پیش دامپزشکی شکل گرفت حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور بوده است.

وی افزود: با توجه به تمامی مشکلات در حوزه کشاورزی و کمبود آب، دامپزشکی تنها سازمانی بوده است که هم مسئول حفظ سرمایه دامی کشور است و هم به تولید کشور کمک می کند.

«حجت السلام شورورزی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان گفت: نکته ای که بر آن تاکید شده است بحث نظارت، بهداشت و حلیت فراورده های خام دامی است.

وی یادآور شد: دامپزشکی حوزه ای است که همکاران ما به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اضافه کرد: طبق قانون نظارت شرعی و ذبح شرعی در حال حاضر حدود 700 نفر ناظر شرعی در کشور داریم که سهم استان از این تعداد حدود 45 نفر ناظر شرعی است که شبانه روز بر کشتار دام و طیور نظارت می کنند.

یادآور می شود: استان خراسان رضوی در تولید اغلب فرآورده های خام دامی دارای رتبه های اول تا سوم کشور می باشد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
..... مشکل فرهنگی هم پیدا کردیم درود بردامپزشکان با فرهنگ(جهت جذب اعتبارات فرهنگی)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
اعتبار برای جذب ناظران شرعی !!!!!
نظر شما
ادامه