کد خبر: ۴۲۵۹۷



بر اساس نتایج تحقیقاتی که اخیرا منتشر شده است، مصرف‌کنندگان محصولات طیور، به طور فزاینده‌ای در مورد منشا و کیفیت مواد غذایی، ابراز نگرانی می‌کنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، این نگرانی‌ها شامل جنبه‌های سلامت انسان‌، سلامت حیوانات و رفاه و محیط زیست است. امروزه مصرف‌کنندگان در مورد آن چه که خریداری می‌کنند، تحقیق می‌کنند. نگرانی‌ها در مورد رفاه حیوانات، به تغییرات قابل توجهی در صنعت طیور، منجر شده است. در اکثر نقاط پرورشی بزرگ جهان، سیستم‌های تولید تخم‌مرغ از قفس معمولی به سمت سیستم‌های پرورش بدون قفس تغییر کرده‌اند .

این در حالی است که کیفیت تخم‌مرغ‌های تولید شده در سیستم‌های پرورشی آزاد همیشه با کیفیت تخم‌مرغ تولید شده در سیستم‌های قفس مقایسه شده است.

در این بین، بسیاری از مصرف‌کنندگان بر این باورند که سیستم‌های پرورش آزاد، تخم‌مرغ‌های خوشمزه‌تری را تولید میکنند. موضوعی که محققین بر اساس نتایج تحقیقات متعددی، اکیدا تاکید کرده‌اند که میتواند با جیره غذایی طیور مرتبط باشد و نه نوع سیستم پرورش !

این موضوع به طور حتم، نشانه بزرگی برای تولیدکنندگان این بخش خواهد بود که مصرف‌کنندگان در حال حاضر به جنبه‌های جدیدی از محصولات تولید شده در این بخش، تاکید دارند.


 

نظر شما
ادامه