کد خبر: ۴۲۵۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
در گفت‌وگوی حکیم مهر با دامپزشک جراح عنوان شد:
«دکتر مسعود شخص نیایی» گفت: در قسمت‌های مختلف بدن، از گردن گرفته تا پایین، حدود ۲۲ ساچمه وجود داشت که یکی از آنها به قاعده قلب، ۲ ساچمه در ریه و یکی در کبد بود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: خبر تاسف‌انگیز است. افراد محلی از تیراندازی به سگ‌های اطراف یک باغ وحش توسط اشخاصی که درون باغ وحش هستند، خبر می‌دهند. یکی از همسایگان که شاهد این صحنه بوده و ادعا می‌کند که فیلم ضبط شده این واقعه توسط دوربین مدار بسته را نیز دارد، یکی از سگ‌های مورد اصابت قرار گرفته را به یکی از کلینیک‌های دامپزشکی واقع در مهرشهر کرج می‌رساند.

 «دکتر مسعود شخص نیایی» مدیر این کلینیک، از این ناراحت است که ساچمه‌های مختلف مربوط به دوره‌های زمانی متفاوت در بدن حیوان پیدا کرده است.

وی در تشریح این واقعه به حکیم مهر می‌گوید: «این سگ یکی از حیواناتی بوده که هدف تیراندازی قرار گرفته و از سوی یکی از اهالی محل به کلینیک منتقل شده است. تمام قسمت‌های بدن سگ هدف گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و خونریزی شدید از ناحیه گردن داشت.»

نیایی ادامه می‌دهد: «بعد از دیدن وضعیت سگ، تصمیم گرفتیم به هیچ عنوان عجله نکرده و ابتدا وضعیت او را به حالت stable برسانیم. در ادامه رادیوگراف از ۲ نما گرفتیم و هر دو را با هم تطبیق دادیم تا بتوانیم تشخیص دهیم که ساچمه‌ها در کدام بخش‌های بدن قرار گرفته است.»

وی می‌افزاید: «در قسمت‌های مختلف بدن، از گردن گرفته تا پایین، حدود ۲۲ ساچمه وجود داشت که یکی از آنها به قاعده قلب، ۲ ساچمه در ریه و یکی در کبد بود، لذا سگ را به اتاق جراحی بردیم. داروهایی را که سرب را از خون پاکسازی می‌کنند، به او تجویز کردیم تا مسمومیت سرب نگیرد و همه ساچمه‌ها را بجز یکی از بدن حیوان خارج کردیم. آن یک ساچمه در قاعده قلب واقع شده بود و دستکاری آن ریسک زیادی محسوب می‌شد، کمااینکه ممکن بود به بافت قلب آسیب جدی بزند و به همین خاطر آن را جراحی نکردیم.»

مدیر این کلینیک دامپزشکی با بیان اینکه مدت زمان جراحی قریب به ۳ ساعت و نیم به طول انجامید، می‌گوید: «مشکل اصلی ما در فرایند جراحی این بود که هر ساچمه که از یک نقطه به بدن حیوان وارد شده بود، مشخص نبود که نسبت به آن نقطه در کجای بدن قرار گرفته است و عموماً در سمت چپ یا سمت راست نقطه‌ زخم شده قرار گرفته بود.»

وی ضمن اظهار تاسف شدید از اینکه یکی از ساچمه‌ها مربوط به یک تفنگ دیگر بود، تصریح می‌کند: «از آنجا که روی بدن حیوان در محل این ساچمه، جای هیچ گونه زخمی نبود، می‌توان نتیجه گرفت که ساچمه مربوط به یک زمان دیگر بوده است. کمااینکه فردی که حیوان را به کلینیک آورد، ادعا می‌کرد که تیراندازی از سوی باغ وحش صورت گرفته است.»

نیایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حال حیوان خوب و سرحال است، خاطرنشان می‌کند: «این سگ هم‌اکنون در یک محوطه بزرگ در حال نگهداری و با ۳ سگ دیگر همبازی است.»

وی ضمن انتقاد از اینکه اخیرا موارد تیراندازی به حیوانات افزایش پیدا کرده است، می‌گوید: «موارد زیادی از حیواناتی را داریم که از ناحیه دست، پا و ... هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند. مثلاً چند شب پیش یک کیس دیگر مراجعه شد که متاسفانه گلوله به ستون فقرات او خورده و عصب‌رسانی اندام خلفی حیوان کم شده بود، حیوان حالت فلجی داشت و نمی‌توانست حرکت کند.»

وی در پایان اظهار امیدواری می‌کند که با اقدامات مربوط به فرهنگ‌سازی، این موارد حیوان آزاری، تخلف محسوب شده و با آنها برخورد شود.»

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
2
این گراف آخر که گراف گربه هست نه سگ
عباسقلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
1
دمتگرم دکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
وقتی در مورد ظلم به حیوانات اموزش داده نمیشود نتیجه ای جز این بی رحمی ها نخواهد بود.
نظر شما
ادامه