کد خبر: ۴۲۵۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر:
«دکتر حسینعلی سلطانی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، به تشریح اهداف و برنامه‌های مدیریتی خود پرداخت ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مدیر کل جدید دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، به بیان اهداف و برنامه‌های مدیریتی خود پرداخت.

 «دکتر حسینعلی سلطانی» حفظ سرمایه‌های دامی استان به وسیلۀ تأمین بهداشت و سلامت دام و کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام، طیور و آبزیان، همچنین کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فراورده‌های دامی را از جمله اهداف مهم سازمان دامپزشکی کشور در استان چهارمحال و بختیاری برشمرد.

وی ادامه داد: «در راستای تحقق و پیشبرد این اهداف، برنامه‌ها و اقدامات اجرایی زیادی در نظر گرفته شده و به اجرا درمی‌آید که برنامه‌ریزی و اجرای واقعی و دقیق پایش و مراقبت بیماری‌های دام، طیور و آبزیان جهت شناسایی سریع کانون‌های احتمالی بیماری یکی از آنان است.»

مدیر کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری انجام اقدامات و هماهنگی‌های لازم با واحدهای تابعه و مرتبط شهرستانی و استانی برای شناسایی عوامل مؤثر بر رخداد و انتشار بیماری‌ها جهت جلوگیری از افزایش کانون‌های بیماری و گسترش بیماری را یکی دیگر از برنامه‌های خود خواند و تصریح کرد: «برنامه‌ریزی و نظارت بر تأمین بهداشت دام و جایگاه‌های دامی از طریق کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی و همچنین انجام اقدامات و هماهنگی‌های لازم با مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان و شبکه‌های بهداشت و درمان در سطح شهرستان جهت کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.»

وی ضمن اشاره به اهمیت بازرسی و کنترل کیفی و بهداشتی فرآورده‌های دامی از تولید تا مصرف (از مزرعه تا سفره)، خاطرنشان کرد: «برنامه‌ریزی، نظارت و اعمال ضوابط بهداشتی-قرنطینه‌ای و امنیت زیستی برای ورود و خروج و نقل و انتقال دام و فرآورده‌های دامی و صدور مجوزهای بهداشتی مربوطه در دستور کار اداره کل قرار دارد.»

سلطانی در ادامه به تشریح سایر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان چهار محال و بختیاری پرداخت و مهمترین این اقدامات را چنین برشمرد:

 - برنامه‌ریزی، نظارت و اعمال ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای و امنیت زیستی در واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان.

 - برنامه‌ریزی، نظارت و اعمال ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای و امنیت زیستی در کشتارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور.

 - برنامه‌ریزی و نظارت بر اقدامات اجرایی مربوط به کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر دامی نظیر بیماری‌های متابولیک، مسمومیتها، کمبودهای مواد معدنی، غذایی و ...

 - مدیریت و کنترل توزیع داروها و واکسن‌ها در سطح استان با دریافت آمار ماهیانه از شرکتهای پخش دارو و واکسن، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و مراکز مایه‌کوبی غیر دولتی.

 - نظارت جدی و مستمر بر امور تشخیص و درمان.

 - برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت آموزش و ترویج و انتقال آخرین یافته‌های بهداشتی – قرنطین‌های و امنیت زیستی دامپزشکی به بهره‌برداران.

 - برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت آموزش و آگاهی‌رسانی در زمینۀ بهداشت عمومی.

 - برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت ارتقا و توسعۀ سطح علمی و فنی کارکنان دامپزشک از طریق ایجاد ارتباط مؤثر و مستمر با مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی و مشارکت با این مراکز در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی.

 - ترغیب و تشویق (و حتی اجبار) دامپزشکان شاغل در بخش دولتی به ارائه مقالات جهت چاپ در مجلات علمی.

 - برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان.

- برنامه‌ریزی و هماهنگی برای توسعه، ارتقا و آموزش بخش غیردولتی.

 

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غریب اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
با سلام خدمت جناب اقای دکتر سلطانی عزیز انتصاب شایسته شما رئ به سمت مدیر کلی استان تبریک عرض نموده و توفیق روز افزون جنابعالی رو از درگاه ایزد منان خواستارم . اگر 50%از برنامه پیش بینی شده را بتوانید محقق کنید انقلابی در دامپزشکی استان بوقوع پیوسته است .امید دارم در این راستا بر اساس شایستگی ها از نیروهای تحت امر خود استفاده نموده و تحت فشار هیچ عزیزی برای اجرای تصمیمات مدیریتی و انتصابات پیش رو قرار نگیرید
و من ا... توفیق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
این برنامه که در متن اومده ،اهداف سازمان هست
ولی برنامه شما در رسیدندبه این اهداف چیست؟؟؟
نظر شما
ادامه