کد خبر: ۴۲۵۰۳
 

چندی پیش معاون آموزشی وزارت علوم در یک نشست خبری از اعلام راهکارهای این وزارتخانه برای یکپارچگی نظام آموزش وزارت علوم و بهداشت خبر داده بود، در این رابطه معاون سابق وزارت بهداشت با اشاره به دستاوردهای مثبت ادغام آموزش پزشکی در حوزه درمان، تاکید کرد: بر اساس قوانین و سیاست های کلان ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری طرح ادغام آموزش پزشکی در وزارت بهداشت استمرار خواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمد آقاجانی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به گذشت حدود 33 سال از ادغام آموزش پزشکی در حوزه های خدماتی پزشکی درمانی، اظهار کرد: این ادغام از سال 1364 یعنی بیش از 33 سال پیش صورت گرفته و در حال حاضر به یک امر کاملا نهادینه تبدیل شده است. اصولا این مسال یک ارزش افزوده بزرگی برای حوزه سلامت ایجاد کرده که خیلی از کشورها از آن محرومند.

وی با بیان اینکه در این شیوه آموزشی تربیت دانشجویان و متخصصین متناسب با نیازهای حوزه سلامت انجام می شود، عنوان کرد: بنده در سفر به خیلی از کشورهای آسیایی و اروپایی شاهد این بودم که از این طرح به عنوان آرزو یاد می کردند. حتی در کشورهای خاورمیانه، آرزوی مسئولین بهداشت و درمان این بود که روزی بتوانند اختیار آموزش عالی گروه پزشکی را برعهده بگیرند تا بتوانند متناسب با نیاز حوزه سلامت نیرو تربیت کنند.

معاون سابق وزارت بهداشت با بیان اینکه ادغام آموزش پزشکی با حوزه درمان هم به لحاظ رشته ای و هم به لحاظ تعداد و نوع آموزش و مهارت ها دستاورد بزرگی برای کشور بوده است، گفت: در سیاستهای کلان ابلاغی مقام معظم رهبری نیز همین مساله به صراحت مطرح شده و هم اکنون به یک فرهنگ نهادینه در کشور تبدیل شده است. البته هر طرح بزرگ ملی بعد از گذشت چند دهه باید مورد نقد و واکاوی قراربگیرد و مشکلات آن برطرف شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برخی از نواقص طرح ادغام، عنوان کرد: گاهی اوقات نظام ارائه خدمات برای آموزش و پژوهش و گاهی آموزش و پژوهش برای نظام ارائه خدمات نظام پزشکی بهداشت و درمان مشکلاتی ایجاد می‌کنند که این نواقص باید با برنامه ریزی بهتر مرتفع شود.

 
 
نظر شما
ادامه