کد خبر: ۴۲۴۴۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
کارشناس دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی:
«دکتر هادی تبرایی» افزود: در آخرین بازنگری این دستورالعمل، نقطه نظرات در حوزه‌های مختلف گرفته شده و ان شاالله در اولین فرصت کاری بعد از عید فطر به سرانجام می‌رسد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: در شانزدهم آذرماه سال ۹۳ یک تفاهم‌نامه میان سازمان دامپزشکی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تنظیم شد که در آن شرح وظایف هر دستگاه در ۲ بخش آمده است. بخش اول اقدامات لازم در زمینه کشتارگاه‌های وابسته به شهرداری‌ها و بخش دوم اقدامات مورد نیاز برای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب از لحاظ بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است.

اگرچه طی این سال‌ها جای خالی این همکاری مشترک کاملاً احساس می‌شد، اما اخیرا سازمان دامپزشکی وارد میدان شده و در حال تدوین یک اساسنامه مشترک با شهرداری به منظور ساماندهی پناهگاه‌های سگ‌های بدون صاحب است.

کارشناس دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر با یادآوری اینکه به استناد قانون، شهرداری‌ها متولی ساماندهی سگ‌های بدون صاحب هستند، گفت: «اگر بخش خصوصی تمایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه را داشته باشد، می‌تواند وارد کار شده و در غیر این صورت شهرداری‌ها موظف هستند که این کار را انجام دهند.»

 «دکتر هادی تبرایی» ادامه داد: «سازمان دامپزشکی نیز بر اساس سیاست و وظایفی که قانون‌گذار از لحاظ مسائل بهداشتی تعیین کرده، در زمینه کنترل‌های بهداشتی ورود کرده و اگر این سگ‌ها نیاز به واکسیناسیون و سیستم مراقبت داشته باشند، آن را عملیاتی می‌کند.»

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی مسئولیت کنترل بهداشتی سگ‌های بدون صاحب را به مسئولین فنی بهداشتی واگذار می‌کند، تصریح کرد: «طبق اساسنامه هزینه‌های مربوط به حقوق و مزایای دامپزشکان شاغل در این طرح از سوی صاحب پروانه تقبل می‌شود. اگر شهرداری‌ها متولی ساماندهی پناهگاه‌ها شدند، هزینه‌ها از طریق آنها و اگر کار را به بخش خصوصی واگذار کردند، هزینه‌ها از سوی بخش خصوصی تامین می‌شود. اما آنچه مسلم است، اجرای این دستورالعمل هیچ هزینه‌ای برای سازمان دامپزشکی نخواهد داشت.»

تبرایی در خصوص زمان نهایی شدن اساسنامه گفت: «در آخرین بازنگری این دستورالعمل، نقطه نظرات در حوزه‌های مختلف گرفته شده و ان شاالله در اولین فرصت کاری بعد از عید فطر به سرانجام می‌رسد.»

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
سازمان دامپزشكي كشور، فقط نگران هزينه هايش است؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
دکتر جان شما فعلا اون هشت هزار تا مسءول فنی ای که تولید و به امان خدا رها کردین بزرگ کنید ...................
دامپزشک
|
Germany
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
پیش از این مراکز نگهداری سگهای بی سرپرست از کمکهای داوطلبانه دکترهای دامپزشک استفاده میکرد و رضایت و کیفیت کار برای هر دوطرف وجود داشت.
سیاست های تحمیلی سازمان دامپزشکی ........ باعث میشه خدمات داوطلبانه چه در سطح مردم برای تاسیس مراکز نگهداری و چه در سطح دامپزشکان برای کمکهای داوطلبانه خدمات درمانی، کاهش جدی کیفی و کمی داشته باشه.
تو دنیایی که دولتها مردم رو به سوی مدیریت مدرن و همیاری و کمکهای داوطلبانه اجتماعی سوق میدن، مدیران ................. فقط مردم رو منزجر و فراری میکنن...
ناشناس
|
Canada
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
خرابه خیر کنه یه عده دلسوز حامی حیوان که با هزینه های شخصی و گاها با کمک نزدیکان این حیوانات رونگهداری میکنن بایدازپس هزینه دامپزشک هم بربیان درحالی که خیلی از این حمایتهای دامپزشکی توسط همکاران بخش خصوصی بدون دریافت هزینه انجام میشه حالا اگرقانون بزارن شاید کسی رایگان خدمات ارائه نکنه هرچندموارد کم هست ولی همینم قطع خواهدشد
دوست حیوانات
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
یه بار یه حامی حیوانات بهم یه چیز خوب یاد داد:
لطفاً نگیم: سگهای بدون صاحب
بهتره بگیم: سگهای بدون سرپرست

انسان صاحب هیچ مخلوقی نیست. صاحب، خدا است.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
دیگه الان همه ی مشکلات دامپزشکی حل شده وتنها مشکل سگ های بلا صاحب باقی مونده . جای اینکه به این موضوع بپردازید بهتره به فکر معیشت دامپزشکان باشید .... همونطور که حامی ها تا الان پیگیر این مقوله بوده اند اون هارو در این امر آزاد بگذارید . وگرنه همین مقدار هزینه که برای سگ ها میکنند رو هم قطع میکنن . درک کنید لطف
ا
سلیمان
|
United States of America
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
همه این حرف ها زیر سر دکتر ....... هست. این چه طرحیه آخه؟ مگه پناهگاه محل سرمایه گذاری میتونه باشه دکتر جان؟!!! میشه بگید چطور سرمایه برمیگرده؟! واقعا تاسف برای سازمان دامپزشکی
نظر شما
ادامه