کد خبر: ۴۲۴۳۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
نخستین واکنش رئیس سازمان نظام دامپزشکی به وقایع اخیر مازندران:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: مسئولان استانی، انتظارات را با قوانین جاری تطبیق دهند؛ شورای گفت‌وگو، جای خطاب قرار دادن بخش خصوصی نیست ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با انتقاد از رودررو قرار دادن بخش های خصوصی در نشست شورای گفت وگوی بخش خصوصی، تصریح کرد: مسئولان باید انتظارت شان را با قوانین جاری کشور تطبیق دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر محمدرضا صفری» اظهار کرد: شورای گفت وگوی بخش خصوصی جایی نیست که یک مقام دولتی این بخش را خطاب قرار دهد.

وی با اشاره به سخنان اخیر استاندار مازندران مبنی بر جایگزین کردن جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی در این استان به جای سازمان نظام دامپزشکی، گفت: هیچ کس نمی تواند چنین کاری کند و چنین برخوردهایی با یک سازمان مردم نهاد (NGO ) که جایگاه قانونی دارد، درست نیست.

خبری که مبهم اعلام شد!

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور ادامه داد: هرچند، صبح روز پس از انتشار خبر مربوط، روابط عمومی استانداری مازندران در اطلاعیه ای موارد مطرح شده از سوی رسانه ها را منطبق با واقعیت ندانست، اما مطرح کردن این مسائل بدون ریشه یابی از سوی مسئولان دولتی، نادرست است.

صفری استان مازندران را یکی از استان های پیشرو و بسیار متراکم در صنعت دام و طیور دانست و افزود: برای این استان حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار فقره پروانه دامداری و مرغداری صادر یا تمدید شده است.

وی ادامه داد: با این حجم بزرگ از کار، اعتراض ۱۰۰ تا ۲۰۰ موردی هم طبیعی است و باید آنها را در چارچوب قوانین و مصوبات دولتی ریشه یابی و بررسی کرد.

ما مجری مصوبات دولتیم

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با تاکید بر جایگاه قانونی این سازمان، تصریح کرد: بر اساس قوانین جاری کشور، ما مجری مصوبات دولت هستیم و نمی توانیم از این قوانین عدول کنیم؛ حال اگر در جایی قوانین ایراد یا کم و کاستی هایی دارد، در سطح ملی باید بررسی و رفع شود.

وی از مسئولان دولتی خواست بخش های خصوصی را رودرروی هم قرار ندهند و افزود: با تمامی مشکلات موجود، تلاش می کنیم که همگام و همراه دولت و در چارچوب قوانین و ضوابط، به تولید داخل رونق دهیم و اوضاع اقتصادی را به سامان برسانیم.

صفری از احتمال سفرش به استان مازندران در روزهای آتی خبر داد و گفت: در پاسخ به مکاتبه ای که استانداری مازندران با ما داشته، نامه ای به استاندار نوشته ام و موارد را به تفصیل بیان کرده ام. در صورت لزوم برای حل بیشتر مشکلات، به این استان خواهم رفت.

گفتنی است، روز شنبه ۱۹ خردادماه، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) با انتشار خبری اعلام کرد که استاندار مازندران به عنوان رییس شورای گفت وگوی بخش خصوصی با دولت روز شنبه فعالیت نظام دامپزشکی استان را به خاطر کوتاهی در انجام وظایف محوله، متوقف کرده است.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
باید همینطور صریح و قوی از بخش خصوصی دامپزشکی دفاع کرد
شبستر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
همه اینها محصول اختلافات اداره کل با نظام استان است. اما این اختلافات در آذربایجان شرقی وجود ندارد و ..... تعامل شدیدی بین دو ارگان حاکم است. لطفا استان های کشور از این موفقیت الگوبرداری کنند تا مشکلات حل شوند. .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
جناب دکتر ۲۰۰ مورد را که احتمالا رقم خیلی خیلی پایینی است را قبول می کنند!!!!!!
اگر ممکنست بقیه نارضایتی ها را بیان فرمایید تا حداقل در سایر استانها بعضی ها دست و بالشان را جمع کنند.
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
در پاسخ و یادآوری به تمامی دل سوزانی که دغدغه اصلاح امور کشور و بخصوص تامین غذای بهداشتی کافی برای میلیونها ایرانی را دارند ، باید گفت که بدون شک یکی از پایه های مهم و حتی اصلی این دغدغه، در تامین رفاه و سلامت عمومی و رشد اقتصادی ایران ، صنعت دامپروری است ،که در راس آن وجود یک (تاکید میکنم فقط یک)سیستم دامپزشکی کارآمد ، موثر و مقتدر که بر مبنای علم روز دنیا بدرستی مدیریت شود ، ضرورتی انکار ناپذیر است که بدون وجود چنین سیستمی ، هر گونه فعالیت و سرمایه گذاری در این صنعت حیاتی بنا به مثل معروف " آب در هاون کوفتن است " و جزء زیان و هدر رفتن منابع و سرمایه های کلان نتیجه ای نخواهد داشت .
اکنون اگر منصفانه به شرایط دامپزشکی و دامپروری کشور بنگریم و بخواهیم آنرا بطور خلاصه تعریف کنیم به یاد دو مثل معروف و رایج خواهیم افتاد یکی " یک بام و دو هوا " که البته باید از "چند هوا " بجای دو هوا استفاده کنیم و دیگری " آشی است که وقتی توسط دوآشپز پخته شود یا شور میشود یا بی نمک " !!
مصداقهای فراوان این نکات را براحتی میتوانیم همگی ما که دستی در دامپزشکی یا دامپروری داریم در اطراف خود ببینیم و آنانکه دستی ندارند با یک مطالعه مجمل در همین حکیم مهر براحتی میتوانند در جریان وضعیت دامپزشکی قرار گیرند از نحوه و تعداد و کیفیت پذیرش دانشجو گرفته تا وضعیت کمی و کیفی فارغ التحصیلان دامپزشکی تا وضعیت بیکاری و ناکارآمدی اغلب شاغلان در این حرفه در تمامی سطوح و نحوه استخدام و غیره که بماند !!
با اتفاقاتی که در این چند روز اخبار آن منتشر شده ، در باب توقف فعالیت نظام دامپزشکی استان مازندران ، و دلایل استاندار محترم آن استان در اتخاذ چنین تصمیمی به یاد مقاله ای از " پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی ایران ( اگنا ) افتادم که در تاریخ 17 تیر سال 1396 با کد خبر 35927 در حکیم مهر نیز باز نشر شده با عنوان " دامپزشکی کشور به کجا می رود؟ " که در اینجا اگر امکانش باشد لینکش را می گذارم و اگر نشد از دوستان گرامی خواهش دارم زحمت کشیده با مطالعه آن (با نشانی هایی که عرض کردم ) و توجه دقیق به نکاتی که در آن مقاله آورده شده به پاسخی نسبتا" مناسب در باب مسایلی که این روزها مطرح است ، برسند .
بر همه ما ست که منافعی ملی و وجدان عمومی را بر منافع موقت گروهی یا شخصی ارجح بداریم .
http://hakimemehr.ir/fa/news/35927/%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B1%D9%88%D8%AF
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
تا دیدن نظام پزشکی و رعیس شجاعش داره حرف حق میزنه و صندلیشونو‌ در خطر دیدن شروع به حذفش کردند ، مثل .............. دکتر جان سرپناه دامپزشکای باسواد فقط نظام دامپزشکیه
محمد رضا
|
Germany
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
سلام.
طاعات قبول.
واقعا این دوستانی که از نظام دامپزشکی دفاع میکنند، چقدر به فرمایشات خودشون اعتقاد دارند؟
در همه‌ی کشور به استناد نامه‌ی مسئول فنی فارم، مجوز حمل تخم مرغ با وسیله‌ی نقلیه یخچالدار صادر میشه.صادر میشه.
قبلا برای بعضی خودروهای بدون یخچال هم مجوز صادر میشد، ولی چند ماهی است که صرفا وسیله نقلیه یخچالدار.
حالا اگه سیستم دامپزشکی و مسئول فنی درسته، چطور یک باربری مثل ( باربری مسرور بار) در مشهد با اخذ ۱۰۰ هزار تومان از خریدار، برای خودرو بدون سردخانه مجوز صادر میکنه؟
این باربری چقدر بُرش داره که دامپزشکی و مسئول فنی را روی انگشتاش می‌چرخونه؟
مجوزی که ۵ هزار تومان هم قیمت نداره، چطور ۱۰۰ هزار تومان با صاحب بار حساب میشه؟
اصلا نکته‌ی مهمتر اینه که مسئول فنی باید محموله رو بازدید کنه و مجوز حمل صادر کنه؛ کدوم مسئول فنی این محموله ها رو بازدید میکنه؟
شما یا چیزی نمیدونید، یا همه‌ی تلاشتون اینه که خودتون رو به ندانستن بزنید...
مگه روزی ۱ ماشین از مشهد بارگیری میشه که بگیم حتما کسی خبر نداره؟
هر شهری که تشریف دارید از تخم مرغ فروش‌هاتون بپرسید تخم مرغ مشهد چه کیفیتیه؟ جواب میشنوید: آشغال!!!
همین بار بی‌کیفیت مشهدی یعنی عدم نظارت از سوی مسئول فنی و دامپزشکی و ...
نمیشه ۱ جانبه از یک قشر خاص دفاع کرد و بدی‌ها و اشکالات اون سیستم رو ندید...
سلام
|
United States of America
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
متاسفانه نظام دامپزشکی استانها در استانه یازده سالگی قرا دارند دوره نظام چهار ساله است پس ادامه کار استانها عیر قانونی است نظام داپزشکی کشور هنوز تا کنون نتوانسته انتخابات استانها را برگزار کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
درود بر جناب دکتر صفری . مرد آرام ومتین و مطلع دامپزشکی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
جناب محمدرضای عزیز
این مطلب شما ارتباطی به نظام دامپزشکی نداره . مسولیت صدور مجوز حمل فراورده های خام دامی به عهده سازمان دامپزشکی هست نه نظام دامپزشکی . هر مجموعه ای هم بدون خطا نیست . نامه نا نوشته غلط نداره . صحبت اینجاست که اگه تخلفی در نظام هست مرجع رسیدگی به اون مشخصه و ارتباطی به استاندار نداره . اگر مسول فنی تخلف میکنه اداره کل ها بایستی تخلف اونرو به هییت بدوی اعلام کنه اگر هییت بدوی اقدام نکرد هییت عالی بررسی میکنه نه اینکه استاندار ورود کنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
جناب سلام شما هم که مثل استاندار مازندران فرمایش میفرمایی . اول قانون تاسیس سازمان نظام رو مطالعه کن بعد اظهار نظر . قانون میگه تا زمان تشکیل شورای جدید شورای قبل به فعالیت ادامه میده و کاملا قانونی هست . ضمنا شما باید بدانید نزدیک به سه سال وزارت محترم جهاد نانع انتخاب و انتصاب رییس شورای مرکزی بود و بعد هم که یک رییس غیر قانونی گذاشتن مدتی هم ایشان بود تا دیوان عدالت اداری ایشون رو برکنار کرد . رییس جدید وشورای مرکزی آیین نامه رو اصلاح کردند برای تصویب دولت بعد که نصویب شد روند ۶ ماهه انتخابات رو شروع کردن که عده ای زیاده خواه با رای دیوان عدالت اداری امتخابات رو تعلیق کردند . یک سال و عندی طول کشید که هییت عمومی دیوان رای به حذف ایین نامه جدید داد . شورای مرکزی هم ایین نامه رو که انصافا خوب و جامع و کامل بود رو اصلاح کرد داد هییت دولت بتازگی تصویب سده و اگر حوادث غیر مترقبه اجازه بده استارت انتخابات زده میشه . کجای این داستان نظام کم کاری کرده . یکم منصف باش و رو هوا حرف نزن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
واقعیت این است که

سازمان نظام دامپزشکی با الگوگیری از سازمان نظام پزشکی

در ایران شکل گرفته است و عملا جای Iranian Veterinary Medical Association را که در آمریکا AVMA
معادل آن به عنوان متولی اصلی و تعیین کننده فعالیتهای دامپزشکی است پر کرده است!

حال که الگوی غالب جهانی را کنار گذاشته ایم
بایستی بپذیریم وزارت تولیدمحور جهادکشاورزی ظرفیت علمی، تفکری و عملی درک سازمان نظام دامپزشکی را که بهداشت و طبابت دامپزشکی را مدیریت می کند نداشته و نخواهد داشت.
توجه به این نکته ضروری است که وزیران بهداشت خودشان پیش از هر چیز یک کلینسین عضو سازمان پزشکی هستند و به همین دلیل شدیدا از آن حمایت می کنند!
عضو نظام دامپزشکی
|
United States of America
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
آقای حکیم مهر لطف کن اینقدر سانسور نکن،مشکلات باید گفته بشه،و بعضی کلمات حد مشکلات رو بهتر نشون می ده.دلیل ها بی اساس نیستن ..................................
نظر شما
ادامه