کد خبر: ۴۲۳۵۶
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
با دستور استاندار مازندران:
استاندار مازندران افزود: برای منحل کردن نظام دامپزشکی استان به عنوان یک نهاد غیر دولتی کمیته‌ای تشکیل شده است ...



حکیم مهر: استاندار مازندران به عنوان رئیس شورای گفت وگوی بخش خصوصی با دولت، روز شنبه فعالیت نظام دامپزشکی استان را به خاطر کوتاهی در انجام وظایف محوله، متوقف کرده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» امروز در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت به سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی دستور داد تا تمامی وظایف نظام دامپزشکی را متقبل شده و به درخواست‌ها و مطالبات مردم پاسخ دهند.

وی با اعلام این که نظام دامپزشکی مازندران یکی از پر شکایت‌ترین نهادهای غیر دولتی استان بوده است، گفت: برون سپاری وظایف و خدمات دولتی به بخش خصوصی با هدف تسهیل‌گری در امور مردم بوده است، ولی امروز نظام دامپزشکی استان به دلیل کوتاهی در انجام وظایف، فرایندها را برای مردم پیچیده‌تر کرده است.

استاندار مازندران در نشست قبلی شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت هم به مسئولان سازمان نظام دامپزشکی استان درباره نارضایتی گسترده ارباب رجوع از وضعیت موجود هشدار داد و خواستار اصلاح رویه شده بود.

بسیاری از بهره‌برداران بخش دامپروری مازندران در ماه‌های اخیر به دستگاه‌های نظارتی و استانداری شکایت کردند که نظام دامپزشکی بدون ارائه خدمات مشخص و رفع مشکلات، از آنان هزینه دریافت می‌کند و پاسخگوی کمبودها و نواقص نیست .

اداره بازرسی مازندران هم پیش از این با تهیه گزارشی از فعالیت این سازمان، نواقص موجود و مشکلات بهره برداران و بی‌توجهی مسئولان نظام دامپزشکی به رفع نواقص را تایید کرده بود.

مسئولان نظام دامپزشکی مازندران در نشست گذشته شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت مدعی شدند که دستور العمل‌های موجود و رفتار در چارچوب قانون مسبب بیشتر مشکلات موجود در این بخش است .

جهاد کشاورزی و دامپزشکی، جایگزین نظام دامپزشکی

استاندار مازندران گفت: از امروز شورا گفت و گوی بخش خصوصی با دولت به این تصمیم رسیده است که نظام دامپزشکی با وضعیت موجود اصلاح پذیر نیست و به همین دلیل فعالیتش متوقف می‌شود تا کار مردم با سهولت راه اندازی شود.

وی افزود: سازمان‌های جهاد کشاورزی و دامپزشکی موظف هستند تمامی خدمات مورد نیاز در حوزه دام و طیور و آبزی‌پروری را بویژه در حوزه صدور پروانه به متقاضیان و افراد واجد شرایط ارائه دهند.

استاندار مازندران گفت: برای منحل کردن نظام دامپزشکی استان به عنوان یک نهاد غیر دولتی کمیته‌ای تشکیل شده است تا پس از بررسی موضوع‌، الزامات قانونی را برای از سر‌گیری فعالیت این سازمان ارائه شود.

اسلامی افزود: امروز بخش زیادی از شکایت‌های مردمی مازندران مربوط به وجود نارسایی و پیچیدگی وظایف در ارائه خدمات مطلوب نظام دامپزشکی به فعالان دام، طیور و آبزی پروری است.

وی ادامه داد: پیش از تصمیم امروز، 2 بار با شخص وزیر جهاد کشاورزی در مورد مشکلات نظام دامپزشکی مازندران صحبت کردم و ایشان اعلام کردند که این مشکلات در همه استان‌های کشور وجود دارد و ناشی از آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و حتی نارسایی قانونی است اما سازمان‌های جهاد کشاورزی و دامپزشکی می‌توانند در هر استان این مشکلات را با تصمیم جمعی حل و فصل کنند.

استاندار مازندران تاکید کرد: از این پس تا زمان تصمیم جدید و قانونی وزارت جهاد کشاورزی، تمام وظایف نظام دامپزشکی به جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی برگشت می‌کند و اگر این 2 نهاد دولتی نیاز به هر گونه کمک در زمینه نیروی انسانی و تجهیزات اداری دارند، به استانداری اعلام کنند.

اعضای نظام دامپزشکی شامل اتحادیه‌ها و اصنافی است که در سه بخش تامین امنیت غذایی، بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی و حمایت از تولید و اقتصاد ملی فعالیت می‌کنند.
 
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
بالاخره ................. با بلند پروازی هاش و عدم احقاق حقوق بخش خصوصی کار دست خودش و نظام مربوطه داد.عدم پیگیری مطالبات و جلوگیری از دخالت افراد غیر مجاز و بدون پروانه در کار درمان، از جمله کوتاهی های بزرگ و نابخشودنی می باشد و نیز مشغول به کار بودن بیش از ۵۰ درصد اعضا از بخش دولتی در نظام و عدم واگذاری تصدی گری به همکاران بخش خصوصی از معایب بزرگ کاری نظام بود که امید است با مشارکت پررنگ همکاران بخش خصوصی در انتخابات نظام بعدی شاهد پویایی آن باشیم.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
اینکه با هر شرایط غیر اصولی و غیر بهداشتی پروانه دامداری یا مرغداری تمدید یا صادر بشه ....میشه کار مردم رو راه انداختن؟! باعث تاسفه که استاندار از بی قانونی و هرج و مرج حمایت میکنه و یک نهاد قانونی رو که البته بی پشت و پناه است به اسم کمک به تولید خودسرانه تعطیل میکند
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
متاسفانه دامپزشکان مازندران ضربه زیادی از ....................... در این سالها خورده اند ....................... و ... در ضمن اداره کل استان هم به هیچ وجه از دامپزشکان بخش خصوصی و همینطور از مسئولین فنی در مقابل کارفرمایان حمایت لازم را انجام نمی دهد. در حال حاضر اوضاع دامپزشکان استان با توجه به تعداد بالای اعضا چیزی کم از فاجعه ندارد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
استاندار محترم شما به عوض تشکیل جلسه با سران نظام دامپزشکی و شاکیان و ارائه راه حل جهت رفع مشکل نظام دامپزشکی که یک ارگان خصوصی هست را منحل میکنید ؟همکاران دامپزشک را بیکار میکنید؟به شما چه کسی اجازه داده تعداد کثیری از هم وطنان ما را بیکار کنید؟ایا هدفتان اجرای اصل ۴۴ مورد تاکیدرهبری و تقویت بخش خصوصی هست؟از شنیدن خبر شوکه شدم باز همکاران دامپزشکم قربانی سازمان دامپزشکی و بخش دولتی شدند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
اینهم از عاقبت .......................
آنقدر مردم را اذیت می کنند و‌می برند و میارند که کار به اینجاها کشیده میشه.
............................
بعنوان مثال سیستم یکپارچه قرنطینه بجای اینکه مشکلات را تسهیل کند به منبع درآمد پرسنل ادارات تبدیل شده است.همیشه اوقات سیستم قطع است اما تراول ۵۰ تومنی اینترنت را با 5g راه اندازی می کند.
اینقدر مردم گرفتار و عصبی را آزار ندهید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
وقتی تعدادی امکان دریافت مجوز ندارند بدیهی است شکایت میکنند شما به جای تعطیلی جلسه رفع مشکل تشکیل میدادین نه اینکه صورت مساله را پاک میکردین ایا با واگذاری امور به ادارات دامپزشکی کارها گل و بل بل میشه ؟ اگر گل و بل بل بود که ان زمان از ادارات به نظام دامپزشکی کارها را شیفت نمیدادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
سلام
بنازم غیرت و مردانگی استاندار مازندران را، ....................
.............................
م.ح کارشناس ارشد انگل شناسی دامپزشکی
|
Germany
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
بسمه تعالی
با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات وعبادات

مقام عالی استاندار و همکاران عزیزان عنایت بفرمایند ،
شورای نظام دامپزشکی استان و سازمان نظام دمپزشکی کشور یک ((( تشــکل صنـــــــــفی ))) متعلق به رده های مختلف گروه دامپزشکی (کاردان - کارشناس و دکترای عمومی / متخصص ) می باشد ، که در ابتدا وظیفه صیانت از حقوق حرفه ای ، شآن و منزلت و اشتغال گروه های مذکور و در اولویت بعدی ارائه خدمات به بهره برداران کشاورزی را برعهده دارد
از طرفی استان مازندران دارای خیل عظیم دامپزشکان متخصص و کارشناسانی می باشد که در مراکز مختلف
دامپزشکی دولتی،
دانشگاهی ،
تحقیقاتی،
درمانی ،
داروخانه ها ،
آزمایشگاه های دامپزشکی ،
مراکز مایه کوبی
و همینطور مسئولین محترم فنی – بهداشتی (مرغداری ، کشتارگاه ، دامداری و ...)
که به معنای واقعی کلمه جان برکف نهاده از طریق مبارزه با انواع بیماری های عفونی ، انگلی ، ویروس های نوپدید و بازپدید و ... در حال خدمت رسانی و فعالیت شبانه روزی می باشند :
1- چگونه منزلت اجتماعی و شئونات حرفه ای این جمعیت فرهیخته ی استان مازندران نادیده گرفته می شود و سازمانی که متعلق به آنان می باشد منحل می گردد ؟؟؟؟؟؟ و خبر آن دستمایه ی عده ای می گردد که امورات روزمره ی آنان، تهدید جدی علیه سلامت جامعه و مردم، از طریق عرضه ی تولیدات دامی آلـــــــــــــــــــــــوده (دام – طیور – آبزیان ) می باشد
2- اگر قوانین اشکال دارند ، (باتوجه به فرمایشات اخیر جناب دکتر داوودی - نایب رئیس محترم کمسیون کشاورزی مجلس ) و بنا به اذعان شورای نظام استان مازندران ، لطفا و در اسرع وقت !!!!! اصلاح گردند
3- اگر شورای نظام دامپزشکی استان در انجام وظایف محوله کوتاهی و قصور داشتند ، بنا به مورد، برخورد قانونی صورت گرفته و عزل گردند .( کما اینکه مشکلات زیاد این بخش خاطر همکاران عضو سازمان نظام دامپزشکی را آزرده ساخته است)
4- اگر رئیس محترم شورای نظام مازندران مشغله ی کاری دارند و یا حضور ندارند ، دلیلی بر هتک حرمت به ساختار نظام دامپزشکی و انحلال آن نــــــــــــــــــــمی باشد .
5- جناب آقای مهندس اسلامی (استاندارمحبوب و محترم) ، چطور می شود که شورای نظام دامپزشکی استان مازنداران منحل می گردد؟؟؟؟
در حالی که مدیران و مسئولان اداره کل دامپزشکی استان ، عضو همین سازمان به اصطلاح "خصوصی" هستند و در همین مجموعه طبقه بندی می گردند. آیا این اقدام شایسته است ؟؟؟

6- استان مازنداران دارای دو دانشکده ی دامپزشکی (دولتی آمل / آزاد بابل ) که از قضا اعضای محترم هیئت علمی و اساتید (استادیار – دانشیار و استاد تمام ) دانشکده های مذکور هم عضو همین سازمان نظام دامپزشکی می باشند اما این سازمان به اصطلاح خصوصی که درواقع نظام صنفی جمعیت دامپزشکی مازندران می باشد ، منحل می گردد
آیا این اقدام شایسته است؟؟؟

حکیم مهر محترم لطفا حمایت بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
1
لطفا یکی به استاندار محترم اطلاع دهد شما به لحاظ قانونی اجازه انحلال شورای نظام دامپزشکی را نداری و در صورت اصرار بر آن مور د پیگرد قانونی قرار خواهی گرفت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
داستان اون مرده شده از ترس موش پريد بغل اژدها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
امید است مشاورین حقوقی استاندار محترم جهت تنویر افکار ایشان یادآوری کنند که وظایف نظام دامپزشکی تکلیف قانونی است نه وظایف برون سپاری شده دستگاه دولتی و شورای گفت و گو در جایگاه متوقف کردن قانون نیست. چرا که اگر بود قوانین بسیاری هست که موانع عمده کسب و کار تولید است و ارجح بود شورای گفتگو قوانین و دستگاه های مالیاتی و تامین اجتماعی و گمرگ و بازرگانی و امثال آنها را متوقف می کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
مدیر کل محترم تازه ابقا شده دامپزشکی استان باید با هوشیاری در جهت صیانت از حرفه دامپزشکی تلاش کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
استاندار دولت است و دوست داره و عشقش می کشه.تشخیص داده است که آرامش و امنیت و رضایت مردم در نبود چنین تشکیلاتی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
سلام درواقع تمام نظام های باستانی کم وبیش همین هستند ومدتهاپیش بایدمنحل میشدن نظامی که خصوصی نشده و بیشتر اعضاشورا دولتی هستند ویکی از وظایف اصلی آنها رفع نواقص قانون با ارائه لایحه وپیشنهاد به وزارت خانه و مجلس بود ولی طی این سالها نه نظام ونه سازمان که هردو از یک بدنه بودن هیچ اقدامی نکردن اعضا منتقد خودرا به عناوین مختلف پیگرد قانونی کرده یاتهدیدبه آن نمودند و این شد عاقبت کار
البته ناگفته نماند کاری که سالهاست اعضانظام بایدمیکررندونکردند امروز افرادی تحت عنوان دامداروغیره باشکایات خود به استانداری انجام دادند و باید از آنها یاد گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
سلام
مگه استاندار اجازه همچنین کاری رو داره . اول اینکه نظام یه سازمان مردم نهاده و ارکانی داره دوم اینکه انحلال شورای استانی با تصویب شورای مرکزی ه سوم اینکه تازه شورای مرکزی هم با دلایلی میتونه منحل کنه که اونم دراختیار استاندار نیست چهارم اینکه مگه اگه یه نفر قاضی شد میتونه تو پرونده یه شعبه دیگه رای صادر کنه . زشت ترین اقدام یه استاندار تدبیری رو هم دیدیم . بنظرم باید جلوی این بی قانونی وایساد .
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
لطفا همکاران دامپزشک سریعا با استخدام وکیل خوب به دیوان عدالت اداری شکایت کنند بنده استعلام کردم حداکثر ظرف مدت یک هفته حکم استاندار ملغی میشود نگران نباشید ولی بایدزودوکیل بگیرید
ناشناس
|
Finland
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
دوستان توجه کنند که بعد از خواندن کامل متن در پی پاسخگویی باشند و از روی احساسات و حب و بغض کامنت نگذارند.
از متن بر می آید که تصمیم گرفته شده حاصل یک لحظه آنی از عصبانیت و دیکتاتور مابی نیست !!
بلکه این تصمیم ،حاصل شکایات فراوان و احتمالا" بجا و تحقیق و تفحص سازمان بازرسی استان و اخطارهای مکرر و اعتراف خود نظام استان به ناتوانی در اجرای تعهداتش بوده که ناشی از ساختار نادرست و نامعلوم نظام از بطن و پایه است که به وضوح نیز اصلاح پذیر نیست .
در ثانی استاندار محترم ،نظام استان را منحل نکرده بلکه تا زمان اصلاح ساختاری در نظام ، به گونه ای که باعث معضلات بیشتری نشود ، فعالیت انرا متوقف و وظایف آنرا که قبلا" در اختیار سازمان دامپزشکی و امور دام بوده و براحتی و با دقت و بدون اتلاف وقت و استاندارد تر انجام میشده را به جای اصلی خودش واگذار کرده.
متاسفانه بنا به اعتراف وزیر جهاد (که در همین متن آمده و استاندار دو بار با وی طرح شکایت کرده و راهکار خواسته ) این معضلات در تمامی استانها برقرار است و در واقع باید گفت یکی از دلایل اصلی مشکلات بی سابقه دامپزشکی و دامپروری کشور در چند سال اخیر حتی تا سر حد نابودی سرمایه دامی کشور ، همین سیستم ناکارآمد نظام دامپزشکی است که نه مسئولیت میپذیرد نه کاری میکند و اغلب در ترکیبی غریب از خصوصی و دولتی و دانشگاهی شکلی شبیه شتر مرغ دارد که همه را در بلاتکلیفی گذاشته و در بسیاری موارد در اصطکاک با سازمان دامپزشکی ، مانع انجام وظایف و امور دامپزشکی شده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
بنظر بنده کار نظام مازندران کاملادرست ودر مسیر قانون بوده . وقتی سیاست های تولید دراختیار وزارت جهاد هست و افزایش ظرفیت مرغ گوشتی رو ممنوع کرده چرا باید دکتر معلم پروانه صادرکنه که بعد مجرم محسوب بشه .؟ متاسفانه استاندارمحبوب گوش به حرف نا اگاهان داده و به حساب خودش از تولید حمایت کرده . چرا به بهانه تولید باید کار غیر بهداشتی انجام بشه . جرات داره نظام پزشکی ویا مهندسی ساختمان ویا پرستاری ویا مهندسی کشاورزی رو منحل کنه . ما از دکتر معلم دفاع میکنیم . ممنون از جدیت شما . نگران نباش به قطار در حال حرکت سنگ میزنن .
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
ما که بخش خصوصی هستیم غیر هزینه های زیاد و اجبار تمدید چندیین ساله حق عضویت چیز دیگه ای از نظام ندیدیم حمایتی هم به نفع دامپزشکان صورت نمیدن ............... !!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
اگر کسی بخواد شاکی از نظام دامپزشکی باشه اول ازهمه کلینسبن ها و واکسیناتورها هستن با این تعرفه های کاملا بی منطق و تقریبا رایگان...اما متاسفانه بدنه اصلی نظام دامپزشکی سالهاست که منفعل و ....... نشسته و هربلایی سرشون میاد ساکت هستن و منتظرن از عالم غیب کسی وضع اقتصادی خرابشون رو درست کنه
امید
|
Spain
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
باسلام
چند سال متمادی شکایات گسترده علیه نظام دامپزشکی انجام میشه،که خوشبختانه اینبار با درایت استاندار محبوب، انشاالله احقاق حق خواهد شد.
نظام دامپزشکی با اینکه بخش خصوصیه اما متاسفانه خودشو هم ردیف سازمان دامپزشکی میدونست، خصوصا عدم اجرای انتخابات نظام،
........................
به نظام بها داده شد، اما نظام تو این چند سال نتونست خودشو ثابت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
استاندارمحترم نگفتند چجوری به پرونده های موجود دسترسی پیدامیکنن . یا رمز ورود ونام کاربری نظام چطوری در اختیار جهاد و دامپزشکی قرار میگره ؟ اگر توان این کاررو داره حتما انجام بده بعد ببینه چطور سیل شکایات به دیوان عدالت اداری از پرونده های یک ساله اون پیشی میگیره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
اتفاقا نظر ما این است گه تصمیم نا نعقول استاندار کاملا احساسی و آنی بوده . مرجع رسیدگی به ایرادات احتمالی استاندارنیست بلکه مرجع قضایی یا هییت عالی انتظامی نظام دامپزشکی ست . حتی وزیر جهاد هم نمیتواند دخالت کند و مرجع تغییر قانون مجلس و توقف ان اگر خلاف قانون بود هییت عمومی دیوان عدالت اداری ست . شما احساسی جواب دادی برادر یا خواهر غیر مطلع . احتمالا استاندار تحت فشار کارفرمایان قانون گریز و یا نمایندگلن این اظهارات رو کرده است . مابه موسم انتخابات داریم نزذیک میشیم واین رفتارهای ایضایی نا آشنا نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
دامپروری کشور رو خشکسالی و سیاست های غلط وزارتخونه و دلایل دیگه داغون مرده . بسیاری از پروانه ها تمدیدی هستند و بچشم تخلفات قبل مشهوده و ربطی به نظام نداره . نظام حدودا ۵ ساله قانونا پروانه صادر میکنه . اگر ناشناس فرد مطلعی هست باید بگم بسیار بی انصافه و اگر مطلع نیست دلیل این کامنتشون چیزی جز منفعت مادی یا معنوی نیست . اگر شکایت بوده چرا یکبار در مراجعذصالحه رسیدگی نشده ؟ اول محکوم میکنید بعد دنبال سند سازی هستید . ماه میارک رمضان و شبهای قدر رو فراموش کردید ؟ آبروی مومن از کعبه بالاتر است . شما درتدین کاسه داغتر از آش شدی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
سلام بنده از هموطنان ساکن استانهای همجوار استان مازندران هستم.
با نظام دامپزشکی برخوردی نداشتم ولی بخش دولتی دامپزشکی استان اصلا برخورد درستی با ارباب رجوعها ندارند و بلکه چوب لای چرخ مردم میگذارند. به خاطر دو خط نامه پوست سر ادم را در میاورند
ضمنا .................. خوب راه میفتند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
با سلام
متاسفانه در نظام دامپزشکی ........... در دست عده ای تصمیم گیرنده است مثال بارز اینکه عزیزان و همکاران متخصص با تجربه بالای علمی و عملی که از رده های کاردانی در این رشته زحمت کشیده و تا مدارج دکترای تخصصی ارتقا یافته اند ولی از اخذ مجوز مسول فنی ازمایشگاهی محروم و حتی نمی توانند عضو نظان باشند و این می شود عاقبت بخشهای تشخیصی و پیشگیری که به افراد کم سواد و بدون تجربه سپرده می شود و مجوز را اخذ می کنند ولی در بخش وزارت بهداشت این متخصصین با این مشخصات فوق اجازه تاسیس ازمایشگاه را دارند
با تشکر
دکتر مبین شهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
یه نکته مهم بگم برای اینکه تو همین حکیم مهر ثبت بشه و بعدا همه بهش رجوع کنیم غرض از این منحل کردن دستور که خلاف قوانین و مقرراته این بود که عده ای از نزدیکان و مقربین بارگاه قرار بوده مجوزهاشون رو که نظام دامپزشکی کتوقف کرده بود صادر بشه و بعد طی یک آشتی ملی و استانی دوباره از نظام دامپزشکی دلجویی به عمل خواهد آمد و کی بود کی بود من نبودم خواهد شد

تبریک میگم به نظام دامپزشکی مازندران که کوتاه نیومد ، آزمایش خوبیه برای دکتر رضوانی و روسیاهی که برای ذغال استانداری خواهد ماند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
......................... سازمان نظام دامپزشکی در آغاز با هدف حمایت از بخش خصوصی تاسیس گردید ولی به زعم غالب همکاران دامپزشکی از این هدف منحرف گردیده و باری شده بر روی دیگر بارهای کمر شکن این بخش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
با سلام
واقعا جاي تأسف دارد كه همچين فردي با چنين ديدگاه و مديريتي استاندار باشد.
- آقاي استاندار چرا به جاي اينكه در جهت رفع مشكلات نظام دامپزشكي و مردم باشي صورت مسئله را پاك ميكني، اسم اين كار را نه مديريت مي شود گذاشت و نه هر چيز ديگر.
- آقاي استاندار اگه خيلي قدرت و امكانات دارد چرا در اختيار نظام دامپزشكي قرار نميدهد كه در جهت بهتر كاركردن و رضايت مردمي قدم بردارند و چرا بر خلاف فرمايش مقام معظم رهبري "درون سپاري امور به بخش دولتي را انجام مي دهند؟"
- آقاي استاندار نظام دامپزشكي تافته جدا بافته و اسرائيل نيست از همين مردم شريف اين مرز و بوم هستند كه اگر امكانات و بودجه هايي كه در اختيار بخش دولتي قرار مي گيرد در اختيار آنها قرار گيرد خيلي بهتر از بخش دولتي كار مي كنند و حتي رضايت استاني كه سهل است رضايت جهاني هم كسب مي كنند.
- با توجه به امكانات ، نيروي انساني و بودجه اي كه در اختيار نظام دامپزشكي قرار مي گيرد انتظارات بيجا داريم.
- با توجه به وظايف واگذار شده به نظام دامپزشكي حداقل هر كارمند نظام جاي ده نفر كارمند كار مي كند تا بتواند حداقل لقمه اي سر زن و بچه اش ببرد.
- آقاي استاندار شما كه اين اختيار را داريد كه وظايف نظام دامپزشكي را فوراً واگذار ميكنيد، تاكنون چقدر به نظام دامپزشكي كمك كرده ايد و يا در راستاي حل مشكلات قدم برداشته ايد؟
...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
فکر کنم اقای استاندار در دولت تدبیر وامید تصمیمات رضا خانی اتخاذ کرده اند!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
استاندار متشکریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
ای کاش در استان ....... نیز اتفاق مشابهی می افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
بابا اين استاندار خيلي جو گيره
تو رو خدا يه موقع رئيس جمهور نشه!!!
علی چشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
سلام معمولا هرمدیری درست عمل کنه حرف وحدبث پشتش است .دکتر معلم از مردان بزرگ ودلسوز وپرکار استان میباشد.همه ما پیش مرگتیم دکتر با قوت باش .دوستت دارم .چشمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
اتفاقا نظام و اعضای اون بازوی توانمند دامپزشکی کشور هست و هم ردیف با سازمان دامپزشکی کشور ومهم .کارهایی که نظام انجام‌داده از جمله ممانعت از راه اندازی ۵ دانشکده دامپزشکی ، بیمه تکمیلی و صدور بیش از صدهزار پروانه با کمک خود اعضا و برگزاری کنگره های بین المللی و همایش ها و کلاس های باز آموزی و... حالا مبلغی جزئی که شاید ماهی ده هزار تومن هم داری حق عضویت میدی به کجا بر میخوره . یه نهاد نو پا که هیچ حمایت مالی و معنوی دولتی نداره و بعضا دشمن زیادی از درون بیشتر از برون داره بنظرت چقد باید کار میکرده .
برادر من انتخابات نظام رودیوان عدالت اداری بر اساس شکایت گروهی زیاده خواه لغو کرد نه نظام دامپزشکی . همون گروه هم با درایت شورای مرکزی از گردونه جایگاه مهم نظام استان تهران حذف شدند . حتی تعرفه و صندوقهای رای هم به استانها ارسال شد ولی بک روز قبل از انتخابات دستور توقف توسط دیوان عدالت اداری صادرشد . اگر به گذشته رجوع کنی متوجه میشی . التماس اندکی انصاف و تفکر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
نظام دامپزشکی انتصابی از زمان ان مرد سفر کرده ،علی رغم انتخابات قانونی و برگزیده شدن بزرگ مرد دامپزشکی ،جناب آقای دکتر مطلبی،مد شد و تا به امروز کلا بصورت غیر انتخابی ادامه یافته است و دربرخی استان ها .................. شده این را هم رییس محترم نظام دامپزشکی کشور ومسولین مربوطه می دانند ،نمونه بارزش انحلال نظام تهران بود ،احسنت به درایت استاندار محترم ،جاییکه صاحب و مسوول پاسخگو نداشته باشد ،ضروری است افراد دیگر وارد شده ومشکلات را حل کنند ،بزرگان دامپزشکی هم بخوابند یا محافظه کاری کنند یا دنبال ماهیگری باشند ،از ماست که برما است،خوش باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
دکتر معلم کارت درسته حرف نداری اگر رئیس سازمان دامپزشکی می شدی خیلی ازمشکلات دامپزشکی را حل میکردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
با احترام فراوانی که برای شخص دکتر مطلبی قائلم بایستی بگم اآیین نامه انتخاب رییس شورای مرکزی چیز دیگه ای میکه . یک نفر از سه نفر رو رییس جمهور انتخاب میکنه . واون یه نفر هم دکت آقامیری بود که انصافا خدمات زیادی به نظام کرد وآقای دکتر مطلبی هم در سمت ریاست تحقیقات شیلات ماندند . اگر بگویی در دوره بعد که دکتر آقامیری امتخاب شد ووزیر وقت بازی رو بهم زد ومدتها نظام بی رییس بود معقولتر بود . کاش با اطلاع کامنت میزاشتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
دستورالعمل بکارگیری مسول فنی در آیین نامه نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی هست و ربطی به نظام دامپزشکی نداره آقا یا خانم محترم . ایراد جایی دیگه ست نه نظام دامپزشکی
مجید
|
Denmark
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
وضعیت بهرانی پذیرش دانشجو به دست نظام یا اداره کل باید اصلاح شود اگر نه که باید آموزش دامپزشکی و تعداد دانشجو مستقیما زیر نظر وزارت بهداشت برود . ناکارآمدی نظام از ناکارامدی آموزش دامپزشکی نشات میگیرد . مافیای پذیرش دانشجو عین خوره به جان رشته دامپزشکی افتاده
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
1
در پاسخ و یادآوری به تمامی دل سوزانی که دغدغه اصلاح امور کشور و بخصوص تامین غذای بهداشتی کافی برای میلیونها ایرانی را دارند ، باید گفت که بدون شک یکی از پایه های مهم و حتی اصلی این دغدغه، در تامین رفاه و سلامت عمومی و رشد اقتصادی ایران ، صنعت دامپروری است ،که در راس آن وجود یک (تاکید میکنم فقط یک)سیستم دامپزشکی کارآمد ، موثر و مقتدر که بر مبنای علم روز دنیا بدرستی مدیریت شود ، ضرورتی انکار ناپذیر است که بدون وجود چنین سیستمی ، هر گونه فعالیت و سرمایه گذاری در این صنعت حیاتی بنا به مثل معروف " آب در هاون کوفتن است " و جزء زیان و هدر رفتن منابع و سرمایه های کلان نتیجه ای نخواهد داشت .
اکنون اگر منصفانه به شرایط دامپزشکی و دامپروری کشور بنگریم و بخواهیم آنرا بطور خلاصه تعریف کنیم به یاد دو مثل معروف و رایج خواهیم افتاد یکی " یک بام و دو هوا " که البته باید از "چند هوا " بجای دو هوا استفاده کنیم و دیگری " آشی است که وقتی توسط دوآشپز پخته شود یا شور میشود یا بی نمک " !!
مصداقهای فراوان این نکات را براحتی میتوانیم همگی ما که دستی در دامپزشکی یا دامپروری داریم در اطراف خود ببینیم و آنانکه دستی ندارند با یک مطالعه مجمل در همین حکیم مهر براحتی میتوانند در جریان وضعیت دامپزشکی قرار گیرند از نحوه و تعداد و کیفیت پذیرش دانشجو گرفته تا وضعیت کمی و کیفی فارغ التحصیلان دامپزشکی تا وضعیت بیکاری و ناکارآمدی اغلب شاغلان در این حرفه در تمامی سطوح و نحوه استخدام و غیره که بماند !!
با اتفاقاتی که در این چند روز اخبار آن منتشر شده ، در باب توقف فعالیت نظام دامپزشکی استان مازندران ، و دلایل استاندار محترم آن استان در اتخاذ چنین تصمیمی به یاد مقاله ای از " پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی ایران ( اگنا ) افتادم که در تاریخ 17 تیر سال 1396 با کد خبر 35927 در حکیم مهر نیز باز نشر شده با عنوان " دامپزشکی کشور به کجا می رود؟ " که در اینجا اگر امکانش باشد لینکش را می گذارم و اگر نشد از دوستان گرامی خواهش دارم زحمت کشیده با مطالعه آن (با نشانی هایی که عرض کردم ) و توجه دقیق به نکاتی که در آن مقاله آورده شده به پاسخی نسبتا" مناسب در باب مسایلی که این روزها مطرح است ، برسند .
بر همه ما ست که منافعی ملی و وجدان عمومی را بر منافع موقت گروهی یا شخصی ارجح بداریم .
http://hakimemehr.ir/fa/news/35927/%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B1%D9%88%D8%AF
ناشتا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
احسنت به استاتدار
نظر شما
ادامه