کد خبر: ۴۲۳۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر



یک گروه بین المللی از محققان تلاش می‌کنند با تجزیه و تحلیل صدها پژوهش صورت گرفته در دنیای حیوانات، رفتار حیوانات در زمان مکالمه را مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سیناپرس، رفتار انتقال نوبت در مکالمه (turn-taking behaviour) - تبادل سیگنال‌های ارتباطی - در گفتگوهای انسان دیده می‌شود؛ اما این رفتار تنها مخصوص انسان‌ها نیست.

پژوهشگران دانشگاه‌های یورک و شفیلد (انگلیس)، موسسه انسان شناسی تکاملی ماکس پلانک (آلمان)، موسسه روانشناسی ماکس پلانک (هلند)، تحقیق گسترده‌ای را در مورد رفتار انتقال نوبت در مکالمه در حیوانات آغاز کرده اند که نشان می‌دهد، این توانایی انسانی، در قلمرو حیوانات نیز وجود دارد.

پژوهش‌های مختلفی در حوزه رفتار انتقال نوبت در مکالمه صورت گرفته است. از حدود ۵۰ سال قبل، پژوهش‌هایی در مورد تعامل صوتی پرندگان انجام شده است.

محققانی که رفتار انتقال نوبت در مکالمه بین پرنده‌های آوازخوان را مورد مطالعه قرار داده‌اند، از دو نوازی یا دوئت (duets) در بین پرندگان سخن می‌گویند؛ درحالیکه تحقیق روی برخی گونه‌های میمون، از گفتگوهای آنتی فون (antiphonal calls) - نوعی رفتار تعاملی صوتی از طریق تبادل متقابل تماس از راه دور - حکایت دارد.

رعایت دقیق زمان، یکی از جنبه‌های رفتار انتقال نوبت در مکالمه محسوب می‌شود که این جنبه علاوه بر انسان، در سایر گونه‌ها نیز دیده می‌شود.

به عنوان مثال، در برخی از گونه‌های پرندگان آوازخوان، تأخیر بین نت‌های تولید شده توسط دو پرنده، کمتر از ۵۰ میلی ثانیه است. اما این رفتار در گونه‌های دیگر، کندتر است؛ به عنوان مثال، در نهنگ اسپرم (عنبر)، تبادل توالی صداهای تولید شده با یک وقفه حدود ۲ ثانیه‌ای صورت می‌گیرد؛ در انسان، وقفه زمانی بین انتقال مکالمه در حدود ۲۰۰ میلی ثانیه است.

این مطالعه گسترده که نتایج آن در Proceedings of the Royal Society B منتشر شد، می‌تواند بینش جدیدی در مورد تکامل زبان در سایر موجودات و نحوه تکامل زبان در انسان‌ها ارائه کند.


 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر نیکزاد
|
Bulgaria
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
سایت وزین حکیم مهر در خور انتشار مطالبی نیست که منبع ان نامشخص باشد.لطفا رسیدگی شود
پاسخ ها
حکیم مهر
| Finland |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
با سلام و احترام،
مخلص آقا رضای گل هم هستیم!
منبع:
https://phys.org/news/2018-06-scientists-unravel-mystery-animal-conversations.html
نظر شما
ادامه