کد خبر: ۴۲۳۰۴
 

معاون محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۴ تهران گفت: برای دومین سال متوالی «درناهای تاجدار» در باغ پرندگان تهران جوجه دار شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «رضا معلم» افزود: درناهای تاجدار با نام علمی  Balearica regulorum مدت چهار است که در باغ پرندگان تهران نگهداری می‌شوند و امسال برای دومین بار دارای جوجه شدند.

وی درباره این پرنده گفت: درناها دارای پاهای بلند و گردنی کشیده هستند که به دلیل رفتارهای خاص خود در تمامی دنیا مورد حمایت کشورها و انجمن‌های زیست محیطی قرار دارند. درناها پرندگانی تک همسر هستند و درصورت از بین رفتن یکی از آنها، ممکن است دیگری تا پایان عمر جفت دیگری را اختیار نکند.

معاون خدمات شهری منطقه  ۴ در ادامه اظهارکرد: درناهای تاجدار در باغ پرندگان تهران در محیطی سرپوشیده (زیستگاه گرمسیری) زیست می‌کنند و هم اکنون زیر نظر دامپزشک مجموعه، جوجه های آن‌ها تحت نظر و جیره غذایی ویژه برایشان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، معلم در پایان گفت: امروزه روش تکثیر و پرورش سنتی یکی از دستاوردهای مهم این مجموعه است که بر اساس تحقیقات کارشناسی و تشکیل کمیته‌های علمی با در نظر گرفتن تمام جوانب و مسائل نگهداری پرندگان به دست آمده است.

علیرغم محدودیت‌های فعلی، به کارگیری این روش می‌تواند در مطالعات تخصصی محیط زیست، جانورشناسی، حیات وحش و رفتار شناسی پرندگان تاثیر بسزایی به لحاظ پیشرفت دانش داشته باشد.
 
 
نظر شما
ادامه