کد خبر: ۴۲۲۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر


هند تلاش‌های تازه‌ای را برای یافتن منشأ یک ویروس نادر مرگبار مغزی ۱۳ نفر را در این کشور کشته است، آغاز کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری، آزمایش‌های مقدماتی روی حیوانات مشکوک به ناقل بودن عفونت ویروس نیپاه نشانه‌ای از بیماری را در آن‌ها نشان نداده بود.

همه نمونه‌های حیوانی ازجمله از خفاش‌ها، گاومیش‌ها، بزها و خوک در ایالت جنوبی کرالا که تابه‌حال به انستیتوی ملی بیماری‌های حیوانی با امنیت بالا در شهر بوپال در ایالت مادیا پرادش فرستاده شده‌اند، از لحاظ ویروس نیپاه منفی بوده‌اند.

اکنون مأموران بهداشتی مشغول گرداوری نمونه‌های از خفاش‌های میوه‌خوار از پرامبرا، کانون اصلی ظاهری شیوع فعلی ویروس نیپاه و نواحی مجاور هستند.

در هفته‌های اخیر از میان حدود ۱۱۶ فرد مشکوک عفونت ۱۵ نفر با ویروس نیپاه تأیید شده است. ۱۳ نفر از این ۱۵ نفر درگذشته‌اند و دو نفر تحت درمان(Treatment) قرار دارند.

باوجود نگرانی درباره انتشار ویروس نیپاه، هنوز موارد ثابت‌شده عفونت با این ویروس در خارج از منطقه کرالا یافت نشده‌اند. برخی از ایالت‌های مجاور مانند ماهاراشترا، تلانگانا و کارناتاکا نمونه‌هایی را افراد با علائم شبیه به عفونت ویروس نیپاه را در چند روز گذشته برای آزمایش فرستاده‌اند.

واکسنی برای این ویروس که از طریق مایعات بدنی منتقل می‌شود و می‌تواند باعث التهاب مغز شود، وجود ندارد. درمان معمول برای بیماران فراهم کردن مراقبت حمایتی است.

شیوع بیماری‌های عفونی برای هند که دومین کشور پرجمعیت جهان است، می‌تواند مشکل‌آفرین باشد، چرا که نظام‌های کنترل و نظارت بر عفونت در این کشور ضعیف هستند و به همین علت هرسال صدها نفر در آن به علت بیماری(Sickness) تب دنگی که به‌وسیله پشه منتقل می‌شود، می‌میرند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
حالا اقای رئیس با خیال راحت مجوز واردات دام زنده از هند را بدهند!!!!!
نظر شما
ادامه