کد خبر: ۴۲۲۶۹
 

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان مواد غذائی گفت: امروز فروش اصلی اغذیه‌فروشان و ساندویچی‌ها، فلافل است زیرا قیمت آن ارزان است. امروز مردم به دنبال یک غذای شکم‌پرکن هستند نه غذای دارای پروتئین.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «اسد الله احمدی شهریور» در خصوص وضعیت اعضای این اتحادیه گفت: ما نیز مانند تمامی 135 صنف فعال در تهران دچار رکود هستیم و اینکه چون حوزه فعالیت ما غذایی است پس کمترین رکود را داشته‌ایم، درست نیست.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان مواد غذائی ادامه داد: در چند سال اخیر به وضوح قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و از طرف دیگر قیمت مواد اولیه نیز افزایش داشته است.

احمدی تاکید کرد: امروز فروش اصلی اغذیه‌فروشان و ساندویچی‌ها، فلافل است زیرا قیمت آن ارزان است. امروز مردم به دنبال یک غذای شکم‌پرکن هستند نه دارای پروتئین یا سایر مواد غذایی دیگر.

وی ادامه داد: یک مغازه فعال در این صنف به طور ثابت روزانه هزینه‌هایی مانند آب، برق، گاز و مالیات را دارند که این مورد آخر کمر واحدهای صنفی را شکسته است در حالی که فروش ما کم شده اما مالیات را باید همچنان پرداخت کنیم. همین امر سبب شده در طول مدت مدیریت بنده در این اتحادیه بیش از 500 واحد کار خود را تعطیل کنند البته یک سری از آنها جایگزین شده‌اند اما فعالیت آنها به یک سال نکشیده و زود تعطیل می‌شوند.

احمدی ادامه داد: امروز به دلیل بیکاری گسترده در کشور هر نفر یک فر یا یک یخچال در گوشه خیابان می‌گذارد و شروع به فروختن ساندویچ می‌کند. ضمن آنکه دیگر حریم صنفی نیز رعایت نمی‌شود.

وی افزود: در کنار تمام آنها امروز شهرداری تبدیل به یکی از رقیبان اصلی ما شده است. به طور مثال خیابان 30تیر را بدون هیچ گونه نظارت و جوازی به دستفروشان اجاره داده در حالی که این دکه‌های غذافروشی به علت اینکه نظارتی روی آنها وجود ندارند اصلا موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند حتی معلوم نیست آنها آب مصرفی خود را از کجا می‌آورند. تنها هزینه آنها اجاره‌ای است که باید به شهرداری بدهند و هزینه‌هایی همچون آب و برق و مالیات ندارند. در این شرایط ما نمی‌توانیم با آنها رقابت کنیم.

وی تصریح کرد: ما بارها به شهرداری نامه زدیم اما ترتیب اثر داده نشده است و از طریق اتاق اصناف نیز در حال پیگیری هستیم.

احمدی گفت: در حال حاضر دو هزار و 800 عضو ما از وضعیت خوبی برخوردار نیستند، دستفروشان و شهرداری‌ها برای ما مشکل بزرگی شده‌اند. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد به زودی شاهد موجی از کاهش فعالین اغذیه‌فروشی خواهیم بود.

 
 
نظر شما
ادامه