کد خبر: ۴۲۲۲۶
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از آغاز ساماندهی مراکز عرضه شیرخام و فعالیت لبنیات‌های سنتی شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قدس آنلاین، «دکتر محمود جوادی‌نژاد» با اعلام آغاز طرح اجرایی ساماندهی مراکز عرضه شیر خام و لبنیات سنتی اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای سطح کیفی و بهداشتی مراکز عرضه شیرخام و همچنین فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف لبنیات صنعتی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در انجام این برنامه ارگان‌های مرکز بهداشت،معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی و اتحادیه مواد غذایی با تشکیل گشت‌های مشترک با یکدیگر همکاری می‌نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد افزود: طرح ساماندهی مراکز عرضه شیر و لبنیات سنتی از مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان است که بر مبنای آن تلاش می‌شود با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذی ‌ربط، نواقص بهداشتی مراکز تولید و عرضه این نوع فرآورده‌های لبنی برطرف گردد.

جوادی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به آمار و اطلاعات اتحادیه مواد غذایی و انجمن صنفی لبنیات سنتی، بیش از 1100 مرکز فروش و عرضه شیرخام به صورت فله‌ای در سطح شهرستان مشهد فعالیت می‌نمایند.

وی گفت: بازرسان در اجرای گشت‌های نظارتی خود علاوه بر آموزش و اطلاع‍‌رسانی به متصدیان واحدهای فروش شیرخام و لبنیات سنتی، نسبت به رفع نواقص بهداشتی مراکز، توصیه‌های لازم را ارائه می‌نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه