کد خبر: ۴۲۱۰۷



مدیر طراحی و فناوری شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه از ساخت نخستین دستگاه فریزدرایر دارویی در کشور توسط این شرکت دانش بنیان که در مرکز رشد فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی استقرار دارد، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «غلامرضا حسینی» با اشاره به ساخت دستگاه فریزدرایر توسط شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه که برای نخستین بار در کشور انجام شده، اظهار کرد: این شرکت در سال 1388 تاسیس شد و تا سال 1392 عملیات طراحی و مهندسی پروژه به صورت مطالعاتی را به انجام رساند، در سال 93 نیز تاییدیه دانش بنیان بودن این شرکت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ شد.

وی با بیان اینکه از سال 94 فاز اجرایی اولین دستگاه فریزدرایر غذایی صنعتی در ایران آغاز شد، افزود: این شرکت در سال 1394 به عضویت مرکز رشد موسسه درآمد و متعاقب آن این مجموعه موفق به ساخت و رونمایی از اولین دستگاه فریزدرایر غذایی صنعتی در کشور شد.

مدیر طراحی و فناوری شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه بیان کرد: این دستگاه فرآیند خشک کردن انجمادی در خلا را انجام می‌دهد که به عنوان روشی مناسب برای افزایش مدت نگهداری و حمل و نقل واکسن‌ها بدون نیاز به نگهداری در یخچال محسوب می‌شود.

وی از ساخت دستگاه فریزدرایر دارویی خبر داد و گفت: این دستگاه با توجه به الزامات صنعت داروسازی از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و الزامات مربوط به GMP در تمامی مراحل طراحی و ساخت آن رعایت شده و از عملکرد قابل اطمینانی برخوردار است.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به الزامات بسیار پیچیده و حساس این دستگاه، شرکت سازنده آن می‌تواند ادعا کند به سطح قابل قبولی از تکنولوژی در ساخت و طراحی فریزدرایر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در این دستگاه فریزدرایر حداقل از 5 سیستم هایتک (فناوری پیشرفته) استفاده شده، گفت: با توجه به اینکه این دستگاه از نیازهای ضروری صنعت داروسازی محسوب می‌شود، دستگاه‌های موجود نیاز به بروزرسانی و یا تعمیر دارند که به دلیل وارداتی بودن آن‌ها، تعمیر و نگهداری آن هزینه‌های بسیار بالایی به همراه دارد.

مدیر طراحی و فناوری شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اضافه کرد: علاوه بر ساخت و تولید داخلی این دستگاه، تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها را نیز عهده‌دار هستیم و در نظر داریم پایگاه تخصصی در حوزه فریزدرایینگ به لحاظ فنی در ایران ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: ادعا می‌کنیم کیفیت این دستگاه هم سطح مشابه اروپایی آن بوده که با قیمتی پایینتر مشابه چینی موجود در بازار (که هر دو مورد فاقد خدمات پس از فروش نیز هستند) عرضه می‌شود.




نظر شما
ادامه