کد خبر: ۴۲۰۹۷
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: حرفه دامپزشکی همواره مسائل موسسه رازی را با حساسیت و توجه‌ای ویژه دنبال می‌کرده است ...



حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با تاکید بر لزوم صیانت از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: دستاوردهای نوین دامپزشکی کشور مدیون تلاش های محققان موسسه رازی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر محمد رضا صفری» در چهلمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی که در محل موسسه رازی برگزار شد، این موسسه را نماد مستحکم و بنیادین حرفه دامپزشکی نام برد و اظهار کرد: دستاوردهای نوین دامپزشکی در کشور از صد سال گذشته تا کنون، به طور قطع مدیون تلاش‌های محققان و همکاران عزیزمان در موسسه رازی است.

وی گفت: حرفه دامپزشکی همواره مسائل موسسه رازی را با حساسیت و توجه‌ای ویژه دنبال می‌کرده و حضور شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی در این موسسه نشانگر توجه و حمایت شورا به نمایندگی از خانواده بزرگ دامپزشکی از موسسه رازی است.

دکتر صفری با گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان موسسه رازی دکتر "میرشمسی"، دکتر "اخوی زادگان" و دکتر "آقاخان" گفت: موسسه رازی از مراکز بزرگ علمی، تحقیقاتی و تولیدی کشور در بخش دامپزشکی است و باید با تقویت بنیان‌های آن در خدمت جامعه بزرگ دامپزشکی باقی بماند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با تاکید بر اهمیت فراوان موسسه رازی تصریح کرد: متاسفانه آنگونه که باید به این موسسه که افتخار کشور است توجه نشده این در حالی است که در کشورهای مختلف موسساتی مشابه موسسه رازی که قدمتی به مراتب کمتر از این موسسه دارند، مورد توجه هستند و این خود به روشنی عدم توجه کافی به موسسه رازی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه موسسه رازی باید امروز در تمام حوزه‌های فعالیتش جایگاهی جهانی داشته باشد، گفت: واقعیت این است موسسه رازی به لحاظ گستره فعالیت و اثرگذاری جایگاهی منحصر به فرد دارد اما متاسفانه نگاه علمی و نگاه خصوصی سازی درستی در مورد آن وجود ندارد و با سطحی نگری، می‌خواهیم الگویی را از جایی گرفته و در کشور پیاده کنیم.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی در ادامه این نشست، با بیان اینکه تحقیقات دامپزشکی در کشور بسیار ناچیز و به هیچ وجه پاسخگوی معضلات دامپزشکی نیست، تصریح کرد: تحقیقات دامپزشکی در مقایسه با سایر حوزه ها بسیار کمتر بوده و نیازمند توجه بسیار بیشتر است این در حالی است که موسسه رازی حتی روی کاغذ، قوی‌ترین و بزرگترین موسسه تحقیقاتی حوزه دامپزشکی کشور است و باید آن را تقویت کرد.

وی اضافه کرد: موسسه رازی جایی است که بخش‌های مختلف سلامت به هم گره خورده‌اند و می توانند کنار هم باشند و اگر در کنار این موسسه باشیم می توانیم دیدگاه "یک جهان واحد، سلامت واحد" را جامه عمل بپوشانیم.

دکتر صفری جوسازی علیه موسسه و تولیدات آن را، در راستای تضعیف موسسه عنوان و تصریح کرد: باید به شدت از آن مراقبت کنیم و مانع تخریب این مجموعه ارزشمند شویم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در خصوص علوم بین رشته‌ای هم اشاره کرد که واحدهای درسی جدیدی به دوره‌های تخصصی اضافه شده و فرصت خوبی برای افزودن علوم بین رشته‌ای مورد نیاز موسسه رازی به واحدهای دانشگاهی است.

آمادگی سازمان نظام دامپزشکی کشور برای پیگیری و انعکاس مشکلات موسسه رازی به مراجع ذیربط، همکاری با موسسه رازی در زمینه پایش فیلد، امضای تفاهم‌نامه با موسسه رازی مبنی بر انتقال دانش فنی حوزه واکسن، سرم‌های درمانی و سایر فرآورده‌های بیولوژیک موسسه به ذی‌نفعان اعم از دامپزشک، دامدار، کلینیسین و واکسیناتور و ... از دیگر مواردی بود که رئیس این سازمان بر آن تاکید کرد.




نظر شما
ادامه