کد خبر: ۴۲۰۸۷



هشت سوارکار ایران در بازیهای آسیایی اندونزی بر اساس قوانین جهانی و به منظور عدم نیاز به قرنطینه اسبهایشان برای این بازیها، از یک کشور اروپایی عازم اندونزی خواهند شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، حضور سوارکاری با ۸ ورزشکار در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی تصویب شده است. سوارکاران ایران در سه بخش پرش، درساژ و سه روزه در این دوره بازی‌های آسیایی شرکت خواهند داشت.

به گفته رئیس فدراسیون سوارکاری، بررسی‌ها برای انتخاب ترکیب تیم پرش و اینکه چه اسب‌هایی به این بازی‌ها اعزام شوند، ادامه دارد اما در مورد دو بخش دیگر، انتخاب‌ها نهایی شده است. بر این اساس نمایندگان ایران در مسابقات درساژ از بخش بانوان هستند .لیتا صحی و شریسا غفاری سوارکارانی هستند که در این بخش بازیهای آسیایی رقابت خواهند کرد. همچنین برای رقابت‌های سه روزه بازی های آسیایی هم طوفان ترابی به عنوان نماینده ایران معرفی شده است.

«مسعود خلیلی» با اشاره به وضعیت این سوارکاران تاکید کرد که برای فرار از نیاز به قرنطیه اسب‌ها، اعزام سوارکاران و اسب‌های آنها به محل برگزاری بازی‌های آسیایی از یکی از کشورهای اروپایی و احتمالا هلند یا فرانسه انجام خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه در رقابت های پرش ۴ نماینده از ایران حضور خواهند داشت، گفت: البته تیم ایران در این بخش با ۵ سوارکار عازم بازی‌های آسیایی می‌شود تا در صورت نیاز و شرایط ویژه بتوانیم سوارکار پنجم را جایگزین کنیم. بررسی سوارکاران و اسب‌های آنها برای انتخاب نفرات نهایی در این بخش هنوز نهایی نشده است.

رئیس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه دو بانوی سوارکار ایران در درساژ خود تمرینات خوبی را پیگیری می‌کنند، یادآور شد: شریسا غفاری که سالهاست در رقابت های درساژ سوارکاری شرکت دارد. لیتا صحی هم در مسابقات اروپایی زیادی حضور داشته است. هر دو از بهترین‌های ایران در رقابت‌های درساژ هستند و امیدواریم با حضورشان بتوانیم نتایج خوبی در این بخش بگیریم.

خلیلی با یادآوری اینکه طوفان ترابی از حضور در مسابقات تایلند تک مجوز سوارکاری ایران برای رقابت‌های سه روزه را به خود اختصاص داد، خاطرنشان کرد: ترابی این روزها در فرانسه پیگیر تمریناتش است. در این بخش فقط در رقابت‌های انفرادی حضور خواهیم داشت چون شرکت در بخش تیمی مسابقات سه روزه، نیاز به اعزام چهار سوارکار دارد. امیدوار هستیم با حضور همین تک سوارکار برای رقابتهای سه روزه، این رشته به شکوفایی لازم در کشورمان برسد.

به گفته رئیس فدراسیون سوارکاری، این فدراسیون اسب‌هایی در اختیار دارد که برای شرکت در رقابت‌های سه روزه مفید و مناسب هستند. در کل اینکه در این رشته امید به مدال هم وجود دارد.

با توجه به لزومی که برای قرنطینه اسب‌ها وجود دارد، برای چگونگی اعزام سوارکاران به بازی های آسیایی چه راهکاری اندیشیده شده است؟، خلیلی در پاسخ به این پرسش به تفاهم‌نامه امضا شده میان سازمان دامپزشکی جهانی و برگزارکنندگان بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم نامه اگر اعزام اسب‌ها از اروپا و یکی از کشورهای این قاره انجام شود، نیازی به قرنطینه آنها در اندونزی نیست.

وی در این رابطه ادامه داد: در واقع اگر اعزام اسب‌ها از کشور ثالث مانند ایران یا هر کشور آسیایی دیگری انجام شود، حتما باید یک هفته قرنطینه شوند اما این نیاز در صورت اعزام از اروپا وجود نخواهد داشت. به همین دلیل در نظر داریم اعزام سوارکاران به بازی‌های آسیایی را از اروپا انجام دهیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری تاکید کرد: این راهکاری است که اکثر کشورهای آسیایی انتخاب کرده‌اند. همین الان که سوارکاران ما در اروپا در حال تمرین هستند، سوارکاران کشورهای آسیایی مانند قطر، عربستان، چین و کره جنوبی هم کنارشان حضور دارند. به احتمال زیاد سوارکاران این کشورها در قالب یک کاروان و از اروپا به محل برگزاری بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند. سوارکاران ایران هم در همین کاروان حضور خواهند داشت.

مسعود خلیلی در پاسخ به پرسش پایانی مبنی بر اینکه احتمالا اعزام سوارکاران از کدام کشور اروپایی انجام می شود؟ گفت: هنوز به جمع‌بندی قطعی نرسیده‌ایم اما به احتمال خیلی زیاد سوارکاران آسیایی در هلند یا فرانسه جمع می‌شوند و از آنجا به اندونزی اعزام می‌شوند.


 
نظر شما
ادامه