کد خبر: ۴۲۰۰۸
 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اراده‌ای در این استان بنا به هر دلیلی و شاید مسائل سیاسی برای جمع آوری کشتارگاه‌های غیر مجاز وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر عبدالله بهمنش» در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دامپزشکی طبق قانون تنها قدرت معرفی متخلفان کشتارگاه‌های غیر مجاز را دارد و به غیر از این هیچ اقدامی نمی‌تواند انجام دهد.

وی از تشکیل 200 پرونده برای کشتارگاه‌های غیر مجاز در مناطق مختلف در استان ابراز کرد: اراده خاصی برای برخورد با این مهم به دلایل مختلف از جمله ملاحظات سیاسی وجود ندارد.

بهمنش با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌های غیر مجاز در کنار جاده‌های و معابر برخی روستاها سلامت مردم را تهدید می‌کند، ابراز کرد: در این زمینه دامپزشکی بدون هیچ ملاحضه‌ای طبق قانون ورود کرده و هرآنچه را جزو وظایفش بوده انجام می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمادگی تحویل رایگان گوسفند کشتار شده را به برخی قصابان بین راهی داریم، ادامه داد: این افراد راضی نبوده و در این زمنه قائل به همکاری و تعامل نیستند.

بهمنش با بیان اینکه 7 کشتارگاه در شهرهای مختلف استان داریم، تصریح کرد: کشتارگاه یاسوج جزو 5 کشتارگاه‌های خوب کشور بوده که دارای تمام امکانات بوده و حتی پتانسیل صادرات به خارج کشور را دارد ولی برخی کشتارگاه‌های دیگر استان در صورت عدم رعایت تذکرات داده شده تعطیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه اصناف مجوز خرده فروشی گوشت به برخی افراد که به صورت غیر قانونی و غیر بهداشتی کشتار می‌کنند، داده است، خاطرنشان کرد: مقرر بود اتاق اصناف نسبت به استعلام از دامپزشکی در هنگام صدور پروانه کسب اصناف مرتبط همچون قصابی‌ها و مواد لبتی اقدام کند که در این زمینه بی توجهی کرده و تاکنون یک استعلام صورت نگرفته است.

بهمنش استفاده از خودورهای حمل لاشه توسط کشتارگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: کشتارگاهای موجود در استان می‌گویند اعتباری برای تجهیز نداریم پس با این شرایط چگونه باید با کشتارگاه‌های غیر مجاز برخورد کنیم.

 
 
نظر شما
ادامه