کد خبر: ۴۲۰۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
در دیدار با مسئولین فنی دارویی عنوان شد:
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه گفت: با جدیت به دنبال ایجاد شورای اقتصادی دامپزشکی کشور هستیم ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با جدیت به دنبال ایجاد شورای اقتصادی دامپزشکی کشور هستیم، چراکه معتقدیم اقدامات حوزه دامپزشکی تاثیر شایان توجهی در صیانت و حراست اقتصاد کشور از سرمایه های  دامی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی پور» امروز در دیدار با مسئولین فنی شرکت های تولیدکننده، واردکننده و پخش دارو و مواد بیولوژیک دامپزشکی، با اشاره به نقش مهم و اساسی مسئولین فنی شرکت ها در پیشبرد اهداف این شورا، اظهار کرد: قطعاً یکی از اعضای فعال این شورا مسئولان فنی حوزه تخصصی دامپزشکی و انجمن ها هستند و امیدوارم در این شورا بتوانیم زحماتی که دامپزشکی کشور در حوزه فعالیت خود انجام می دهد تا اقتصاد کشور در حوزه دامی حراست شود، به شکل مطلوبی به جامعه هدف منعکس شود.

تلاش جامعه دامپزشکی، از میلیاردها تومان هزینه در تامین سلامت انسانها جلوگیری میکند

وی ادامه داد: بی شک تلاش جامعه دامپزشکی در زمینه ریشه کن کردن بیماری­های مشترک قابل سرایت به انسان موجب می شود تا از میلیاردها تومان هزینه در تامین سلامت انسان ها جلوگیری شود.

دکتر رفیعی پور عنوان کرد: هدف سازمان دامپزشکی کشور این است تا در کنار نقش انکارناپذیر سازمان در راستای حفظ بهداشت و سلامت جامعه و پیشگیری از انتقال عوامل بیماری از دام به انسان، آگاهی بخشی در خصوص این فعالیت ها در دستور کار قرار داده شود و فعالیت تلاشگران گمنام جامعه دامپزشکی در مقابل دیدگان مردم، خاصه جامعه ی روستایی و عشایری قرار گیرد تا در جریان کیفیت خدماتی که سازمان و خادمین دامپزشکی به آنها ارائه می دهند، قرار داده شوند.

اعضای جامعه دامپزشکی باید در حوزه کاری خود پاسخگوی عملکرد خود باشند

وی با بیان اینکه تمامی اعضای جامعه دامپزشکی در حوزه کاری خود می بایست به نحو شایسته ای پاسخگوی عملکرد خود باشند، اظهار کرد: پاسخگو بودن یکی از موضوعاتی است که می تواند ضمن اعتمادسازی بین طرفین باعث از بین بردن مشکلات خاص خود شده، از طرفی واقعیات را نیز ترسیم کند، لذا لازم است به این مساله توجه جدی شود.

سازمان دامپزشکی، آموزش را یک اولویت تلقی میکند

وی با تاکید به مساله آموزش برای مسئولان فنی دامپزشکی، گفت: سازمان دامپزشکی کشور آموزش را یک اولویت تلقی می کند، چراکه آموزش مقدمه ی رشد فردی و در نهایت بالندگی در ارائه خدمات به جامعه هدف می باشد، لیکن برای همه اعضای جامعه دامپزشکی به دلیل تخصصی بودن حوزه مربوطه ضرورت دارد.

وی خطاب به مسوولان فنی گفت: شما عزیزان در حوزه خطیری مشغول فعالیت هستید لذا این انتظار می رود که در حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور به عنوان یک سرمایه ملی، پشتیبان و کمک حال سازمان دامپزشکی کشور باشید.

قرار نیست ما نیز اهرم فشار بر روی تولیدکنندگان شویم

در ادامه این مراسم نیز «مهندس مومنی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور ضمن خوش آمد گویی به مسئولان فنی، عنوان کرد: مسئولان فنی بعنوان ناظران جامعه بهداشتی می بایست در انجام امور خطیر محوله متعد و وظیفه مند باشند و به عنوان نماینده بصیر جامعه دامپزشکی در هر مجموعه ای به حفظ، ارتقا و اعتماد نسبت به جایگاه و ساحت دامپزشکی مبادرت ورزند.

وی افزود: در وضعیت فعلی کشور که تولیدکنندگان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند، قرار نیست ما نیز اهرم فشار شویم لذا اعتقاد بنده این است که وظیفه یکایک شما این می باشد که می بایست در کنار انجام وظایف، به تولید کننده نیز در راستای افزایش کیفیت کالا کمک رسان باشید.

وی ادامه داد: اگر تولیدکننده شاهد افزایش کیفیت کالای خود باشد و تاثیر حضور مسئول فنی را در این فرآیند احساس کند و بازتاب این موضوع را در ابعاد اقتصادی مشاهده کند، قطعاً به جایگاه و نقش یک دامپزشک و مسئول فنی در مجموعه خود توجه بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت مساله آموزش در پیشبرد این هدف،گفت: یکی از مهم ترین کارهایی که می توان در این حوزه انجام داد، برگزاری کلاس های آموزشی و ارتقاء سطح دانش مسئولان کیفی است. بر همین اساس نیز سازمان دامپزشکی کشور تمام اهتمام خود را در این حوزه به کار خواهد گرفت.

مهندس مومنی بیان کرد: موضوع آموزش و زیرساخت به دستور رییس سازمان به معاونت توسعه واگذار شده است؛ علاوه بر این نیز طی چند ماه گذشته سامانه دارویی به دفتر تخصصی دارو و درمان واگذار شده است.

مسئول فنی دخالتی در مسائل تجاری شرکت نداشته باشند

همچنین در این مراسم «دکتر قاسم رضاییان زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تعریف کاری مسوولان فنی، اظهار کرد: در تعریف مسئول فنی گفته می شود که مسئول فنی دخالتی در مسائل تجاری یک شرکت نداشته باشد، اما عملکرد آن ها می تواند توسعه پایدار یک شرکت را تضمین کند.

وی با اشاره به لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای مسئولان فنی، تاکید کرد: لازم است تا به موضوعات تخصصی نیز در این دوره ها توجه شود چراکه بر اساس تجربیات قطعاً یک خطا می تواند زیان های زیادی را به دنبال داشته باشد لذا لازم است امور فنی به درستی انجام شود.

وی خطاب به مسئولان فنی حاضر در جلسه گفت: بی تردید نقش و دانسته های شما می تواند در پیشبرد اهداف بسیار کمک رسان باشد اما این مساله بدین معنا نیست که دیگر به بروز رسانی دانش و اطلاعات نیازی نیست و لازم است که تمامی اطلاعات به روز باشد.

نقش تحریم ها در روند کاری سازمان دامپزشکی کشور

وی با اشاره به نقش تحریم ها در روند کاری سازمان دامپزشکی، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران در شرایطی است که تحریم ها هر روز ما را تهدید می کند، اگر یک مسئول فنی بتواند در افزایش کارآیی اثر و قدرت اثر یک دارو به ما کمک کند، قطعاً می تواند نقش مستقیمی در رفع این تهدیدها ایفا کند.

وی با بیان اینکه در حوزه معاونت تشخیص و درمان، عمده دردسرهای ما در حوزه دارو است، عنوان کرد: سالانه 60 هزار مورد آزمایش در معاونت تشخیص انجام می شد که این تعداد در حال کاهش است؛ البته ما نیز معتقدیم که مرکز تشخیص نباید آزمایش های زیادی انجام دهد بلکه باید به اصالت آزمایش های تکمیلی در بحث نظارت، اثربخشی و به روز رسانی بپردازد.

وی با بیان اینکه کارشناسان حوزه تشحیص مشغول فراگیری دانش بین المللی هستند، اظهار کرد: همکاران سازمان در حوزه تشخیص و درمان در حوزه آموزش های بین المللی معرفی شدند تا همکاران به ارتقای دانش فنی خود اضافه کنند.

در سال های اخیر، پردازش مسائل درمان در سازمان دامپزشکی به فراموشی سپرده شده بود

وی با اشاره به اهمیت موضوع درمان عنوان کرد: اگر تعریف چارت سازمانی در حوزه معاونت تغییر پیدا کند، سازمان بحث درمان را به طور گسترده و شاید در حد ایجاد یک اداره پیش خواهیم برد و با توجه به اینکه پردازش مسائل درمان در سال های اخیر در سازمان دامپزشکی به فراموشی سپرده شده، قطعاً سازمان این موضوع را به جد پیگیری خواهد کرد.

به گفته وی زمانی که تشخیص مسیر به روزتری را دنبال می کند و درمان نیز مسیر جدیدی را آغاز می کند، خواسته و انتظار جامعه از شما مسئولان فنی افزایش می یابد لذا باید بتوانیم این محورها را توسعه دهیم و آن زمان دیگر نمی توان از عدم موثر بودن یک دارو بگذریم.

ضرورت هم افزایی و مشارکت بخش دولتی و خصوصی برای پیشبرد اهداف صنعت دارویی در کشور

همچنین «دکتر محسن مهدوی نژاد» مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم اظهار کرد: مباحثی که دفتر دارو و درمان در خصوص هم افزایی و مشارکت بخش دولتی و خصوصی به صورت توأمان برای پیشبرد اهداف کمی و کیفی صنعت دارویی در کشور دنبال می کند، مباحثی است که نیاز به همکاری توامان هر دو بخش دارد که خوشبختانه با استقبالی که دوستان ما در بخش خصوصی از افزایش دانش هر دو طرف داشتند، توانستیم از هر دو تفکر موجود در سیستم دارویی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با انجام این اقدامات توانسته ایم اکنون حاصل آن را در دستاورد تولید، توزیع ببینیم و امیدواریم که در حوزه صادرات نیز حاصل این تبادل اطلاعات را شاهد باشیم؛ بر همین اساس نیز قرار شده به طور ماهیانه جلسه ای را با مسئولان فنی داشته باشیم.

به گفته وی از زمان حضور دکتر رفیعی پور تاکید سازمان روی این مساله که از ظرفیت های بخش خصوصی در دفاتر استفاده شود به ویژه در دفاتر دارویی که به طور مستقیم با ارباب رجوع سر و کار دارد بیشتر شده است و طبق گفته های دکتر رفیعی پور و دکتر رضاییان زاده، از ابتدای سال به فکر مشارکت در برگزاری جلسات مشترک بوده ایم که اولین جلسه نیز در ماه گذشته در نظام دامپزشکی برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف سازمان دامپزشکی کشور افزایش توان مسئولان فنی است، عنوان کرد: در دوره قبل بحث GMP و معتبرسازی آموزش داده شد و در نهایت نیز مدرک معتبر با امضای مدیر دفتر و معاون توسعه منابع سازمان با هدف اعتباربخشی به مسئولان فنی تقدیم شد.

مسئولان فنی دارویی، پروانه مسئول فنی دارویی دریافت می کنند

وی تاکید کرد: قصد داریم تا در آینده به مسئولان فنی پروانه مسوول فنی دارویی بدهیم که اخذ این پروانه مستلزم گذراندن دوره های آموزشی فعلی است و اگر استقبال بیشتری صورت گیرد، قطعاً این جلسات را از ماهی یک بار به ماهی دو بار ارتقا خواهیم داد.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
France
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
تا کی حرف و حرف و حرف و حررررف؟؟؟؟
چرا به فکر دامپزشکان نیستین ....
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
عزیز دل صدور پروانه برای ما بیمه نمیشه، برای ما حقوق مناسب نمیشه ، برای ما پرداخت حقوق به موقع نمیشه
سی سالمه ماهی سه تومن بگیرم اونم تو غربت با مدرک دکتری ، خجالت آوره نیست!!؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
دکتر انگار توی ایران زندگی نمیکنید اگه با کمک مسول فنی وضعیت اقتصادی بهتر میشد که دولت هم مسول فنی میگرفت.این انتظار از مسولین فنی رو تا حالا نشنیده بودیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
جناب مهندس مومنی اظهارات شما نشان دهنده بی اطلاعی محض جنابعالی از واقعیات میدانی در باب نظارت بهداشتی است.دیدگاههای مطروحه شما نعل به نعل بیان نظرات دسته ای از کارفرمایان مغرضی است که تاکنون به قانون نظارت بهداشتی تمکین نکرده اند.اجرای صحیح قانون و حمایت از مسئولین فنی بهداشتی صد البته درستکار باعث ایجاد فضای رقابتی بین واحدها و متضمن بهداشت محصول نهایی و سلامت مصرف کننده خواهد بود.فراموش نفرمایید وظیفه حضرتعالی مسئولین فنی بهداشتی و سازمان دامپزشکی تضمین سود واحدهای تحت نظارت نیست و اگر چنانچه فشاری بر تولیدکنندگان است که اهرمش دست بنده و شماست لازم است به جای کلی گویی بطور شفاف و صریح موارد ایجاد فشار را بیان و دستورالعملهای متناسب با شرایط اقتصادی کنونی را ابلاغ نمایید.هر چند برگزاری کلاسهای ارتقا کیفی نیز از وظایف سازمان دامپزشکی نیست و طبق قانون بر عهده سازمان دیگری نهاده شده اما چنانچه معاونت تحت مدیریت شما مسئول آن شده است مسئولین فنی بهداشتی بی صبرانه در انتظار دستورالعملهای ابلاغی سازمان در قالب کلاسهای باز آموزی رفع موارد فشار بر روی تولید خواهند بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
جناب آقای رئیس مستحضرید که حرف عالم بی عمل قدرت نفوذ ندارد به نظر این همکار حقیرتان بهتر است حرف تان را خودتان عملی نمایید. در یکی از استان های .............. تخلفات متعددی صورت گرفته است که قبل از شما تصمیم به برخورد بوده است اما متاسفانه در طول ۸ماه علی رغم مستندات کافی برخوردی نکرده اید ....................... این برخورد شما علی رغم اطلاعتان موجب بی انگیزگی کاری در استان شده. و باور کرده ایم که درستش همین است. لطفا گفته های خود را جامعه عمل بپوشانید.علی برکت الله
نظر شما
ادامه