کد خبر: ۴۱۹۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر



مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با انتقاد از وضعیت پرنده فروشی‌ها در میدان امام علی، کمبود خودروی عملیاتی را از مهمترین مشکلات دامپزشکی استان اصفهان عنوان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر شهرام موحدی» در نشست خبری اظهار کرد: با نظارت‌های دامپزشکی نزدیک به 400 تن فرآورده آلوده دامی سر سفره مردم نیامد، تصور کنید این 400 تن مواد غذایی در صورتی که از سوی مردم مصرف می‌شد چه فشاری به وزارت بهداشت می‌آمد؛ با این آمار اگر می‌گوییم چرا به اعتبارات پیشگیری توجهی نمی‌شود، حق داریم.

وی افزود: هیچ‌کسی نمی‌تواند نقش بی‌بدیل دامپزشکی را در حوزه سلامت نادیده بگیرد، بجای هزینه یک‌صدم اعتبار در حوزه دامپزشکی برای پیشگیری، چندین برابر هزینه می‌کنیم تا تخت‌های بیمارستان‌ها و ... را افزایش می‌دهیم.

کمبود خودرو و بی‌سامانی پرنده فروشی‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: دو مشکل عمده در دامپزشکی استان داریم که یکی از مهم‌ترین آن کمبود خودروی عملیاتی است، مراکز پرورش آبزیان و مراکز دام و طیور ما در صعب‌العبورترین مناطق استان هستند و با خودروی استیجاری این کار امکان‌پذیر نیست و امروز بیش از 50 درصد خودروهای ما فرسوده است.

وی عنوان کرد: در مورد پرنده فروشی‌ها چند دستگاه باید ورود پیدا کنند، ساماندهی اصناف با اتاق اصناف و شهرداری‌ها است، چندین ساله می‌گوییم این پرنده فروشی‌های میدان امام علی جمع‌آوری شوند و به مرکز مشخصی که شهرداری آماده کند بروند؛ آنفلوآنزا هر سال به ما سر می‌زد و باید این موضوع را جدی پیگیری کنیم.

موحدی ابراز داشت: برای عشایری که از خوزستان می‌آیند تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند، اما نمی‌توانیم برای دام عشایر قرنطینه قرار دهیم، اما با استان‌های دیگر در حال همکاری هستیم و با این کار میزان کنترل بروز تب برفکی در دام‌های ما افزایش پیدا کرده است.

مهر و موم ۸۰ مرغداری

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ واحد مرغداری را با جهاد و دادستانی گلپایگان مهر و موم کردیم، این موضوع تبعاتی نیز دارد و باید ساماندهی شود، باید تفکرات را تغییر دهیم، با زور و فشار نمی‌توان رفتاری را تغییر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان بیان داشت: تب کریمه کنگو جزو بیماری‌های دامی نیست؛ در سال 96، 2 هزار لیتر و در سال 97 پیش‌بینی کردیم 3 هزار لیتر سم خریداری کنیم، اما بهترین راه مبارزه با بیماری اصلاح ساختار دامداری‌ها و خانه‌های روستایی ما است.

وی تصریح کرد: بیش از 95 درصد از گوشت مورد مصرف استان گوشتی است که در پیش سرد نگهداری شده، وقتی گوشت در پیش سرد نگهداری شود اگر ویروسی هم در گوشت وجود داشته باشد از بین می‌رود.

موحدی ادامه داد: بروز تب برفکی داریم اما شیوع نداریم، حداکثر حفاظت ناشی از تب برفکی 30 درصد است و واکسن سد نفوذناپذیری نیست و موارد دیگر در نگهداری دام اهمیت بیشتری دارد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
خدا رو شکر یکی پیدا شد حرف دل ما رو بگه
احسنت
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
تا حالا کی گفته ماست من ترشه ؟
مشک ان است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید
نظر شما
ادامه