کد خبر: ۴۱۹۷۵



رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: صنعت دام و طیور کشور باید بتواند در بازار جهانی حضوری فعال داشته باشد و کشورهای همسایه یکی از بازارهای هدف هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «علی اکبری» اظهار کرد: امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های جوامع مدرن به‌شمار می‌رود و این امر لزوم خودکفایی در این زمینه را بیش از پیش مشهود می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از بخش‌های مهم تأمین منابع غذایی، واحدهای دام و طیور هستند که از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت اقتصادی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه واحدهای دام و طیور کشور باید بیش از پیش به‌ سمت صنعتی‌شدن بروند، تصریح کرد: با این امر صنعت دام و طیور کشور رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: فعالان صنعت دام و طیور کشور توانسته‌اند علاوه بر تأمین نیاز بازار، بخشی از بار اشتغال‌زایی کشور را بر‌عهده بگیرند و به این وسیله حضوری فعال در اقتصاد کشور داشته باشند.

اکبری با بیان اینکه صنعت دام و طیور باید به‌سمتی پیش برود تا علاوه‌ بر تأمین نیاز داخل، در صادرات نیز حضوری فعال داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه باید از روش‌های سنتی عبور کنیم، چراکه فعالیت‌های غیرصنعتی آفت توسعه صنایع هستند، متذکر شد: صنعت دام و طیور باید بتواند در بازار جهانی حضوری فعال داشته باشد و کشورهای همسایه یکی از بازارهای هدف هستند.



نظر شما
ادامه