کد خبر: ۴۱۹۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
رییس سازمان دامپزشکی کشور عنوان كرد:
تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان دامپزشکی و نیروی انتظامی شامل افزایش همکاری‌ها در حوزه‌هایی همچون تشکیل یگان حفاظت دامپزشکی، كنترل ورود غیر قانونی دام در مرزها و ...



رییس سازمان دامپزشکی کشور از افزایش همکاریها بين سازمان دامپزشکی کشور با نیروی انتظامی خبر داد و گفت: قطعا امضای این تفاهمنامه می‌تواند در پیشبرد اهداف مشترك هر دو سازمان تاثیرگذار باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دكترعلیرضا رفیعی پور» امروز در بیست و پنجمین همایش سراسری معاونان بهداد ناجا، اظهار کرد: برخی از وظایف حاکمیتی و قانونی که بر عهده نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی كشور قرار داده شده با یکدیگر اشتراك و هم پوشاني دارند.

وی افزود: در حوزه اشتراک وظايف این آمادگی را داریم تا با نیروی انتظامی وارد تعامل سازنده‌تري شویم چراکه قطعا با انجام این رويكرد با موفقيت بيشتري همراه هستيم.

رئيس سازمان دامپزشكي كشور اضافه كرد: كنترل مرزها، تامين امنیت غذایی،اقتصادی و بهداشت عمومی بر عهده سازمان دامپزشکی كشور و نیروی انتظامی قرار دارد لذا ميبايست به عنوان متوليان این حوزه امنیتی، اقدامات به گونه‌ای باشد تا بتوانیم به بهترین وجه در تحقق اهداف سازماني پوياتر عمل كنيم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همكاري مشترک میان سازمان دامپزشکی و نیروی انتظامی گفت: با امضای این تفاهم نامه سطح همکاری‌های بين سازماني ارتقا می‌یابد و بدین ترتیب هر دو دستگاه می توانند مسئولیت‌های خود را به نحو شایسته‌تری انجام دهند.

دكتر رفیعی‌پور اظهار داشت: با توجه به اينكه قريب به 95 درصد ميكروارگانيسم‌هاي بیماری زا توسط عوامل زنده انتقال پیدا می‌کنند لذا کنترل تردد دام و فراورده‌هاي دامي داراي مجوز حمل در راس الویت‌هاي كاري مشترك قرار می گیرد بر همین اساس مسوولیت خطیري برعهده ما نهاده شده است در همين راستا وظيفه ذاتي نيروي انتظامي ايجاب ميكند بر روند تردد محصولات دامي کنترل و نظارت بيشتري داشته باشد، سازمان دامپزشكي نيز در جهت ايجاد فضاي همكاري و هم‌افزايي در اين راستا كوشا خواهد بود.

دكتر رفيعي پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان اشاره کرد و افزود: سالانه دو تا چهار میلیون پرنده مهاجر به 620 آبگیر و تالاب کشور ورود و خروج دارند که این موضوع اجتناب‌ناپذير بوده و منجر به انتقال وشيوع آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در كشور شد به نحوي که کشور ما و بسیاری از نقاط دنیا با اين پديده و اپيدمي روبرو بوديم كه با مديريت و تلاش شبانه‌روزي همكاران در سراسر كشور اين بيماري كنترل شد .

دكتررفیعی‌پور تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه سازمان دامپزشکی كشور تلاش در جهت افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه، کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، جلوگيري از كشتار غيرمجاز دام، معدوم‌سازي فراورده‌هاي دامي كه غيرقابل مصرف تشخيص داده شده همچنين صیانت از سرمایه‌هاي دامی کشور است لكن اگر ایست و پست‌های تعريف شده بازرسی‌ سازمان دامپزشکی در سراسرکشور با مشاركت و تعامل بيشتري همراه باشند در كنترل بروز اپيدمي‌ها با توفيقات بيشتري روبرو خواهيم بود.

همچنین در این مراسم سردار سلیمانی معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه هر فرد و گروهی بخواهد به صرف ظرفیت‌های خود اتکا داشته باشد نميتواند به نحو مطلوب در پيشبرد اهداف موفق باشد اظهار کرد: اگر مجموعه اشتراکات موضوعی در اولویت همکاری‌هاي بين سازماني قرار بگيرد از اهمیت بسزایی برخوردار می‌شود لذا امروز با تحقق همین همکاری‌ها و بهره‌گیری از توان طرفین تفاهم میان سازمان دامپزشکی كشور و نیروی انتظامی محقق شد.

تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان دامپزشکی و نیروی انتظامی شامل افزایش همکاری‌ها در حوزه‌هایی همچون رعايت موازین بهداشتی، پايش بیماری های مشترک انسان و دام، كنترل ورود غیر قانونی دام در مرزها همچنين تشکیل یگان حفاظت دامپزشکی ميباشد.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مسعود کیمیاگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
پلیس بازی شروع شد.
محمدمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
0
0
من خدمت سربازیم تو ناجا هست. مدرک تخصص بیماری های درونی دام بزرگ دارم. معاون بهداری استان گفت شما دامپزشک ها جایگاهی تو ناجا ندارین. الانم دارم میرم یا راننده یا اپراتور بشم. متاسفام .............
نظر شما
ادامه