کد خبر: ۴۱۸۸۱



صبح امروز کارگروهی متشکل از نمایندگان نظام دامپزشکی، انجمن صنفی علوم بالینی دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان قزوین با هدف جلوگیری از درمان دام و طیور توسط افراد غیر مجاز تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر بهمن لامعی» رئیس نظام دامپزشکی استان قزوین در ابتدای جلسه قوانین مرتبط با نحوه برخورد با افرادی‌که بصورت غیر مجاز به درمان دام می پردازند را بازگو و تصریح کرد: مصرف داروهای غیر مجاز برای درمان دام عوارض جبران ناپذیری برای دامداران و مصرف‌کنندگان محصولات تولیدی دام‌ها در پی خواهد داشت.

دکتر لامعی افزود: برای پیشگیری از این رویه 3 راهکار پیشنهاد می‌شود که رصد کردن نحوه فعالیت افراد غیر مجاز، سهولت دسترسی به دامپزشکان دارای پروانه اشتغال برای دامداران و ارتقاء سطح خدمات دامپزشکان از جمله این راهکارهاست.

«دکتر مهدی مهرزاده» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین نیز ضمن تایید صحبت‌های مطروحه اضافه کرد: می‌بایست توزیع مناسب محل اشتغال کلینیسین‌های دامپزشک باید به نحوی باشد که روستائیان در کلیه مناطق برای درمان دام‌های خود با مشکلی مواجه نباشند و مستندات کافی مربوط به نحوه فعالیت افراد غیر مجاز تهیه شود که از طریق مراجع قضایی پیگیری لازم صورت گیرد.

در پایان مقرر شد نمایندگان انجمن‌های صنفی کلینیسین‌ها، دارو‌خانه‌های دامپزشکی و... برای جمع‌بندی نهایی و ارائه راهکار عملی برای برخورد با افراد غیر مجاز در اسرع وقت تشکیل شود.


نظر شما
ادامه