کد خبر: ۴۱۸۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان گفت: تغییر ترکیب جمعیتی یکی از عوامل کاهش متقاضیان ورود به دانشگاه است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از افلاک، «دکتر احسان رشیدیان» اظهار کرد: تعداد متقاضیان در کنکور سراسری کاهش پیدا کرده و در برخی رشته‌های دانشگاه به حدی متقاضیان کم است که ظرفیت پذیرش تکمیل نمی‌شود .

وی ادامه داد: در دانشگاه لرستان و برخی مراکز آموزشی وابسته نیز تقریباً همین مشکل را در برخی کد رشته محل‌های زیر گروه کشاورزی، علوم پایه و نیز دامپزشکی تا حدودی شاهد هستیم .

رشیدیان اضافه کرد: بر اساس برخی آمارهای موجود، این کاهش با کاهش تعداد افراد جامعه هدف یعنی سنین ۱۸ تا ۲۴ سال که بیشترین متقاضیان ورود به مراکز آموزش عالی را تشکیل می‌دهند، در ارتباط است .

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان یادآور شد: البته عدم تکمیل ظرفیت در برخی کد رشته محل‌ها در مراکز آموزش عالی کشور نیز معلول اعطای مجوزهای پذیرش دانشجو در کد رشته‌های یکسان و موازی در مراکز مختلف آموزشی بدون توجه به موضوع آمایش آموزش عالی در کشور، منطقه و گسترش بی‌ضابطه و کمی در سنوات قبل بوده است .

وی در پایان بیان کرد: خوشبختانه این نگرش در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به نفع گسترش کیفی تغییر کرده است .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
1
0
تیتر و نحوه پوشش خبر اشتباه است، دامپرشکی جزو پر متقاضی ترین رشته هاست و طبق بررسی های آماری فارغ التحصیلان این رشته کمترین آمار بیکاری را دارند
دامپزشک
|
United States of America
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
2
۴ ساله مدرک گرفتم ، قاب کردم به دیوار ، دریغ از یک روز کار ، دامپزشکی یعنی وقت تلف کردن
نظر شما
ادامه