کد خبر: ۴۱۷۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: 300 واحد آزمایشگاهی و 7 هزار و 500 مسئول فنی بهداشتی نیز در کشور فعالیت می‌کنند ...



حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: 37 هزار نفر عضو سازمان نظام دامپزشکی کشور بوده تا توسط پرسنل و اعضای این سازمان ارتقای سلامت، امنیت غذایی و بهبود معیشت زندگی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دنبال شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمدرضا صفری» ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: تعداد 37 هزار نفر عضو سازمان نظام دامپزشکی کشور بوده و اعضای این سازمان در بخش خصوصی در گروه‌های مختلف خدماتی در حال تلاش برای انجام به وظایف محوله خود به شکل مناسب هستند.

وی افزود: گروه اول سازمان نظام دامپزشکی در بخش خصوصی «کلینیسین‌ها» هستند که 5 هزار و 500 نفر را در بر می گیرند و پروانه اشتغال از این سازمان را داشته و مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ادامه داد: گروه دوم سازمان نظام دامپزشکی در بخش خصوصی را داروخانه‌های دامپزشکی تشکیل می‌دهد و در این راستا یک هزار و 800 واحد داروخانه تحت نظارت سازمان نظام دامپزشکی کشور قرار گرفته و 300 واحد آزمایشگاهی نیز تحت نظارت این سازمان هستند.

صفری به گروه‌های واکسیناسیون و تعداد 7 هزار و 500 مسئول فنی و بهداشتی در مراکز تولیدی و کشتارگاه‌ها فعالیت می‌کنند اشاره کرد و توضیح داد: شعار امسال این سازمان "نقش دامپزشکی در توسعه پایدار" نامگذاری شده و هدف از آن تأمین امنیت، معیشت و سلامت غذاست.

وی گفت: در حال حاضر سه سازمان مطرح و بین‌المللی موسوم به سازمان خوار و بار کشاورزی، سازمان جهانی بهداشت دام و سازمان جهانی بهداشت انسانی به سمت و سوی شعار واحد "یک جهان، یک سلامت" حرکت می‌کنند و اهداف آن‌ها نیز در گسترده جهانی تامین غذای مورد نیاز مردم جهان به صورت بهداشتی است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد: سلامت انسان، گیاه و دام کاملا ً وابسته به هم و مکمل یکدیگر بوده به عبارت دیگر اگر بخواهیم جامعه‌ای از لحاظ تغذیه‌ای بهداشتی و سالم داشته باشیم می‌بایست در گستره دام و انسان و گیاه شاهد رشد الگوهای بهداشتی باشیم.

صفری تأکید کرد: هدف اساسی که سازمان نظام دامپزشکی دنبال می‌کند ارتقای سلامت، امنیت غذایی و بهبود معیشت زندگی تولید کنندگان و مصرف کنندگان بوده و دامپزشکان با خطرات در مقابله با بیماری‌ها جان‌فشانی می‌کنند.


 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
جلسات بدون خروجی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Finland
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
از 4 نظر 3 تا غیر قابل انتشار !!؟؟ مگه چی گفتن تو نظراتشون !!؟؟ حقیقت رو !؟
امید
|
United States of America
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
طبق گفته خودتان: ۷۵۰۰ مسول فنی+۵۵۰۰ کلنیسین+ ۳۰۰ ارمایشگاه+ ۱۸۰۰ داروخانه= ۱۰۱۰۰. اگر از ۳۷۰۰۰ کم‌کنیم می شود
۲۶۹۰۰. این تعداد افراد کجا هستند چه می کنند؟ طبق این امار فقط ۲۷ درصد دامپزشکان‌و‌مسولین فنی شغل دارند. ۲۷=۱۰۰*۲۷/=۱۰۱۰۰‎٪۳۷۰۰۰. و طبیعتا ۷۳ درصد بیکار یا مشغول‌به کار دیگر. به عبارت دیگر تقریبا ۳/۴ جمعیت دامپزشکی بیکار و بدون شغل می باشد. وحشتناک است که از هر ۴ نفر ۳ نفر بیکار یا غیر حرفه ای باشد.
خودتان‌به وضوح دارید این امار رو‌اعلام‌می کنید چند سوال دارم.
۱. اگر میبینید این‌ فاجعه را چرا هیچ فکری‌به حالش نمی کنید؟
۲. چرا‌به‌فکر برنامه ریزی بلند مدت نیستید که این موج بیکاری را هر سال افزایش ندهید؟
۳. مدیران ارشد ما دقیقا چه عملی انجام می دهند؟ وضیفه یک‌مدیر مگر برنامه ریزی و اینده‌نگری یک مجموعه نیست؟ دقیقا به چه کاری مشغول هستند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
محاسبه جالبی بود ولی طبعا" بخشی از اعضا ، جزء هیئت علمی هستند و البته اغلب مجوز کار هم دارند که داخل همان کلنیسینها میشوند یا آزمایشگاهها و عده ای هم از سایر رده ها هستند که معمولا" پروانه ای برایشان صادر نمیشود و ممکن است در مراکز مختلف دامپزشکی مشغول بکار باشند و یا خیلی وقتها خودشان مستقلا" بدون مجوز مشغول درمان و سایر فعالیتهای دامپزشکی باشند !!
عده ای هم ممکن است از کارمندان دولتی سازمان دامپزشکی باشند ولی این گروه دلیلی ندارد که خود را درگیر نظام کنند و حق عضویت بپردازند مگر اینکه بخواهند یا بنا به دستور سازمان قرار باشد در انتخابات نظام کاندید شوند تا شوراهای نظام هم در استانها در دست اعضای دولتی و سازمان باشد !!
ولی نکته اصلی در ادعای نظام است که خود را بزرگترین تشکل و نماینده بخش خصوصی حساب میکند ولی در اصل کوچکترین فعالیتی در حمایت از بخش خصوصی که سهل است حتی از دامپزشکی هم نمیکند! و فقط تنها دغدغه اش پیدا کردن راهی برای کسب درآمد برای نظام به هر نحوی است ، بدون آنکه توجه کند امکانات لازم برای قبول مسئولیتهای اضافه ای که میپذیرد را ندارد و فقط به جنبه درآمدی آنها توجه میکند !!
در هر حال بنظر نمی آید بیش از چهل درصد اعضایی که نظام مدعی عضویت انها است مشغول به فعالیتهای واقعی دامپزشکی باشند حتی جالبتر آنکه بعضی از مسئولین سازمان مرکزی نظام ، کلا" از کارهایی غیر از دامپزشکی درآمد دارند و مشغول به آنها هستند !!
نظر شما
ادامه