کد خبر: ۴۱۷۱۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم روز جهانی دامپزشکی:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» با انتقاد از نقش کمرنگ دامپزشکان در کشور، گفت: دامپزشکان آن طور که باید و شاید در جامعه دیده نمی‌شوند ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در ایالات متحده آمریکا ۶ ویروس و میکروب به عنوان ذخایر استراتژیک این کشور نگهداری می شود که می‌توان از آنها سوء استفاده کرد و عامل میکروبی و ویروسی برای راه‌اندازی جنگ میکروبی باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم،‌ «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» امروز در مراسم روز جهانی دامپزشکی اظهار کرد: 95 درصد کل واکسن دام کشور در داخل تولید می‌شود و تنها بخش محدودی از این واکسن و در مواردی معدود وارد می‌شود، اما در حوزه واکسن طیور هنوز واردات وجود دارد، به طوری که 35 درصد واکسن مورد نیاز طیور از طریق واردات تامین می‌شود.

وی افزود: امیدواریم که در مدت زمان کوتاهی بتوانیم کل نیاز واکسن طیور کشور را نیز در داخل تامین کنیم، به طوری که دلیل عدم تولید به موقع و تشخیص سویه‌ها، عاملی برای واردات واکسن طیور است.

رفیعی‌پور همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری در راستای به خودکفایی رسیدن در حوزه واکسن خبر داد و گفت:‌ اکنون 4 شرکت دانش‌بنیان در حوزه واکسن فعالیت می‌کنند و سالانه 2.5 میلیارد دوز واکسن دام و طیور در کشور مورد نیاز است.

کنترل بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص آخرین وضعیت کنترل بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در کشور گفت: این بیماری در دو سال گذشته در کشورمان اپیدمی بوده است اما اکنون شرایط کنترلی مناسبی داریم.

وی افزود: در چند هفته گذشته دیگر این بیماری به استان های دیگر شیوع نکرده و در 22 استان قبلی باقی مانده و از کانون های صنعتی خارج شده است.

رفیعی‌پور با بیان اینکه در سال جاری باید همه دست به دست هم بدهیم که این بیماری اپیدمی نشود، گفت: برای تحقق این امر اقداماتی در خصوص کنترل حمل و نقل در حوزه دامپزشکی و تعیین تکلیف واحدهای مرغداری غیرمجاز و نظارت همیشگی بر تالاب ها در دستور کار است.

احتمال حمله بیوترویستی آمریکا به ایران

بنا بر این گزارش، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سخنرانی خود در این مراسم از احتمال بیوتروریستی بودن بیماری های دامپزشکی در ایران و سایر کشورها خبر داد.

رفیعی‌پور در پاسخ به این سوال که چه مواردی از بیوتروریست بودن این بیماری در ایران قابل مشاهده است یا مصداق دارد، گفت: همه فضاها در حوزه جهانی می‌تواند فضای خطرناکی برای جامعه هدف یعنی انسان باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: حرف هایی که بنده درباره بیماری های احتمالی ناشی از حملات بیوتروریستی اعلام کردم، بر اساس ذخایر استراتژیک ویروس‌ها و بیماری‌های میکروبی کشورهای دشمن نظیر آمریکاست.

وی اظهار داشت: در ایالات متحده آمریکا 6 ویروس و میکروب در حوزه ذخایر استراتژیک آن وجود دارد که می‌تواند از آنها سوء استفاده کند و عامل میکروبی و ویروسی برای راه‌اندازی جنگ میکروبی باشد که 5 عامل از این 6 عامل، حیوانی است.

رفیعی‌پور افزود: این ویروس ها که در مخازن استراتژیک ایالات متحده آمریکا نگهداری می‌شود، می‌تواند بعدها از آن به عنوان جنگ میکروبی استفاده کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این موضوع جدید نیست، اما ما باید همیشه به موضوعات تهدیدی بیوتروریستی توجه داشته باشیم و خود را برای مقابله احتمالی آماده سازیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نام این ویروس‌ها گفت: در میان این 5 ویروس که عامل حیوانی دارد، معروفترین آن سیاه‌زخم است و موارد دیگری مانند مشمشه، تب برفکی و... نیز از دیگر این ویروس و بیماریهاست.

اعتبارات دامپزشکی چند برابر شود، باز هم پاسخگو نیست

رفیعی‌پور همچنین در ارتباط با وضعیت اعتبارات این سازمان در سال 97 گفت: در حوزه اعتبارات سازمان دامپزشکی کشور به دلیل مسئولیت سنگینی که دارد در صورتی که اعتبارات ما چند برابر شود باز هم پاسخگو نیست، اما در سال جدید در بخش واکسن‌ها اعتبارات ما رشد 35 درصدی داشته و در سایر بخش‌ها نسبت به سال گذشته کاهشی نداشتیم.

وی افزود: باید عظمت و هیبت دامپزشکی را به جامعه هدف برسانیم بهترین کار این است که در سازمان دامپزشکی شورای اقتصادی راه‌اندازی کنیم تا خدمات دامپزشکی راحت‌تر و سریع‌تر به گروه هدف برسد .

دامپزشکان آن طور که باید و شاید در جامعه دیده نمی شوند

رئیس سازمان دامپزشکی با انتقاد از  نقش کمرنگ دامپزشکان  در کشور اظهار کرد: با وجود آنکه دامپزشکان در خط مقدم بهداشت زحمت های فراوانی می‌کشند تا از بار هزینه های سلامت بکاهند، آن طور که باید و شاید در جامعه دیده نمی شوند، در حالیکه با ارائه آمار و ارقام باید عملکرد و تحلیل خدمات دامپزشکی را به جامعه هدف انتقال داد.

وی افزود: نامگذاری یک روز از ایام سال به نام روز جهانی دامپزشکی بر رسالت این حرفه دلالت دارد، چرا که بقای بشر به امنیت غذایی و کنترل بیماری های شناخته شده و مشترک دام و انسان بستگی دارد.

رفیعی پور با اشاره به اینکه  مدیریت بهداشتی دامپزشکی  در خدمت بهره وری در حوزه تولید است، گفت: براین اساس صنعت دامی سالم و بهداشتی منجر به استمرار و پایداری تولید و رونق کسب و کار خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه صیانت از  حرفه دامپزشکی  نوید بخش اشتغال پایدار خواهد بود، بیان کرد: خدمات دامپزشکی یک کالای تخصصی و عمومی است که در سطح ملی و جهانی می تواند، تاثیر گذار باشد .

جایگاه دامپزشکی با هیچ حرفه ای قابل مقایسه نیست

به گفته وی؛ برای شناخت عمیق علم دامپزشکی امکان تصور یک روز و حتی یک لحظه بدون دامپزشکی وجود ندارد، چرا که نظارت وکنترل بر سلامت محصولات دامی از مزرعه تا سفره، توسط سازمان صورت می گیرد.

رفیعی پور با اشاره به اینکه جایگاه دامپزشکی با هیچ حرفه ای قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: با توجه به آنکه اندکی غفلت از  بیماری آنفلوانزا،  سیاه زخم و سلولز فاجعه جهانی به بار می آورد؛ بنابراین سازمان دامپزشکی نیازمند افزایش ارتباط بین المللی است.

به گفته این مقام مسئول سازمان دامپزشکی در پروتکل های درمان و مبارزه با آموزش و تحقیقات به روش پشگیرانه باید قدم بردارد و انتظار مردم جهان از دامپزشکی حفظ سرمایه و سلامتی است تا شعار خوراک سالم، غذای سالم و انسان سالم محقق شود.

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
آقای دکتر رییس سازمان عامل سیاه زخم ویروسه؟؟؟ به ما اشتباه آموزش دادن باید آموزش دامپزشکی بره زیر نظر وزارت بهداشت حتما!!!
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نام این ویروس‌ها گفت: در میان این 5 ویروس که عامل حیوانی دارد، معروفترین آن سیاه‌زخم است و موارد دیگری مانند مشمشه، تب برفکی و... نیز از دیگر این ویروس و بیماریهاست.
123
|
Germany
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
بد نیست قبل از گذاشتن مطلب یک بار اون رو بازنگری کنید اولا عامل شاربن باکتری هستش نه ویروس دوما بیماری به نام سلولز نداریم هرچند که ماکه حرفه مون دامپزشکی هستش این مطلب رو میدونیم و متوجه اشتباه تایپی اون میشیم اما اگر یک غیر متخصص به سایت شما مراجعه کند مطالب رو به اشتباه یاد میگیرد هرچند که مطمئن هستم شما هیچ انتقادی رو تائید نمی کنید
یزدانی
|
Bulgaria
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
حتما لازم نیست از میکروبهای مصرف شده در جنگ یمن استفاده بشه که سر وصدا داشته باشه فقط کافیست ویروسهای زنده پاتوژن از طریق واکسنهای وارداتی وارد مرغداریا و دامداریها بشه تا شاهد سروتیپهای جدید و کشنده تب برفکی و..در دام و یا برونشیت و...در طیور باشیم تا هم کمر صنعت خرد شود و هم بازار داروهای خارجی داغتر متعاقبا مصرف انواع انتیبیوتیکهاو..در این بیماریها که در نهایت برسر سفره ایرانیها خواهد امد و بعد سونامی سرطان و....و دوباره بازار داروهای انسانی داغتر از دام و طیور و این سیکل مافیایی ادامه خواهد یافت
دکتر سروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
آقای دکتر رفیعی پور شما مواظب باشید مبادا یک بنده خدا دامپزشک غیر امریه و طرح جذب سازمان شود. مبادا مبادا هرچند که با سواد هم باشد
ناشناس
|
Finland
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
جناب دکتر رفیعی عزیز تعداد بیکاران دامپزشکی در این کشور از هر سلاح بیلوژیکی بدتر نیاز به حمله بیولوژیک نیست بیکاری نابود کرد همه چیز و
دکتر رفیعیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
آقای دکتر اگر بخواهید یکسری تغییرات اساسی در در سازمان ایجاد نمایید می بایستی شیوه جذب نیرو تغییر یابد. اکثر نیروهای سازمان کسل و بی حال هستند و انگیزه ای ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
حکیم مهر همانگونه که کلمات را به دلخواه در کامنت هاحذف یا اضافه میکنی بهتر است ویرایش مطلب قبل از درج ان را با دقت بیشتری انجام دهید چه کسی است که تفاوت شاربن و مشمشه و تب برفکی و عامل مولد آن ندارد شاید آدم های معمولی فکر کنند شاربن و شاربن علامتی یکی است ولی من و شما که میدانیم پس اگر حتی در این سطح اطلاعات ندارید که دارید اطلاعات و ویرایش آن را به یک دامپزشک بسپارید چون بازتاب خوبی ندارد برای مثال به گمانم منطور از سلولز همان بیماری بروسلوز باشد منتهی خوب، برخی دوستان با ذره بین نگاه میکنند و البته طبیعی است و والا یک دانش آموز هم میتواند این اشتباه تایپی واضح و ضایع را تشخیص دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
......................... خودمان باعث این بیماری های مخرب موثر بر اقتصاد را موجب میشود آخر چگونه است که در اتحادیه اروپا خیلی محدود ودر آمریکا اصلا رخ داد بیماری نداریم چون مثلا همه جا پرنده وحشی دارند یا هم که مونیتورینگ و مراقبت فعال بیماری قوی دارند و واکنش سریع در موارد بروز بیماری دارند
456
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
صبح که یه اداره دامپزشکی میروی
همه استکان در دست در مسیر آبدارخانه .
مدتی بعد اکثرا برگ ماموریت در دست به این طرف و آن طرف می روند .
بعد از مدتی همه برگه مرخصی ساعتی در دست به این طرف و آن طرف .
این شد اداره دامپزشکی ....
دکتر محسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
ببینید این اداره دامپزشکی کلا از ریشه جمع شود هیچ مشکلی پیش نمی آید. چون الان هم فقط کارش توزیع واکسن شده که این کار را بخش پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی هم می تواند انجام دهد.....
نظر شما
ادامه