کد خبر: ۴۱۶۵۸
 

اولین جلسه کمیته ملی کلینیکال پاتولوژی به منظور ارتقاء کارایی سازمان دامپزشکی کشور با محوریت کنترل بیماریهای دامی و شبکه ملی سلامت مواد غذایی (NRP) با حضور «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان و جمعی از متخصصان کلینیکال پاتولوژی در سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، دکتر ماکنعلی در خصوص این جلسه گفت: متخصصین کلینیکال پاتولوژی برای ما به منزله پلی ارتباطی میان کلینیک و آزمایشگاههای تشخیصی هستند و دامنه وسیعی را در این بخش شامل می شوند. اولین جلسه کمیته مشورتی ملی کلینیکال پاتولوژی را روز گذشته برگزار نمودیم و با تمامی دانشگاهها نیز مکاتبه شده است تا متخصصین علاقه مند در این زمینه را به ما معرفی نمایند.

ماکنعلی در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص تاثیر این فرآیند طراحی شده در تشخیص سریعتر بیماری هایی چون آنفلوآنزای پرندگان، ادامه داد: شکی وجود ندارد که ارتقای کارآیی سیستم های تشخیصی سازمان دامپزشکی کشور در دو محور صورت می پذیرد؛ نخست تشخیص بیماری هاست و سپس محور سلامت یا ایمنی مواد غذایی. هدف ما ارتقای شبکه های تشخیص در بعد کنترل بیماری های دامی و در بعد شبکه ملی سلامت یا ایمنی مواد غذایی است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در پایان گفت: سیاست تجمیع آزمایشگاه های کشور از جمله استراتژی های سازمان دامپزشکی کشور است و ما در سه محور تجهیزات، نیروی انسانی شاغل در آزمایشگاه و نوع فعالیتی که انجام می دهند، اطلاعات جمع آوری می کنیم و بکارگیری آزمایشگاه های بخش خصوصی را در دستور کار قرار می دهیم.

 
 
نظر شما
ادامه