کد خبر: ۴۱۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: در نظر داریم تا ماه مارچ سال ۲۰۱۹ مشکل صنعت اسب را از نظر مقررات بهداشتی رایج حل کنیم ...
 

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه مدل مجوزهای ما در بخش واردات اسب دارای مشکلاتی بوده است، گفت: باید به صورت ملی برنامه رصد و پایش برای صنعت اسب داشته باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، «دکتر علی صفر ماکنعلی» ظهر امروز در دومین همایش ملی صنعت اسب که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه این همایش مهم و استراتژیک است، اظهار کرد: امیدواریم این همایش در آینده ابعاد بین‌المللی داشته باشد و با مهمانان بین‌المللی و کشورهای که فعالیت استراتژیک در این زمینه دارند، برگزار شود .

وی با بیان اینکه در این صنعت فرآیندهایی وجود دارد که همه کشورهاباید این سازوکار را طی کنند تا به عنوان کشوری که استاندارد و بستر لازم را برای تجارت صنعت اسب و مناسبات بین‌المللی در این زمینه دارند، شناخته شود، گفت: این فرایند از طریق اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد و می بایست در جهت نزدیک شدن و نیل  به این جایگاه، کوشا بود .

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه طی سال‌های گذشته صنعت اسب در اولویت کاری مسائل کشور قرار نداشته است، خاطرنشان کرد: مشکلات و مسائل مختلفی در این صنعت در کشور وجود دارد .

ماکنعلی با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته ۷۰ درصد باشگاه‌ها تست‌های رایج دنیا در رابطه با اسب را انجام داده‌اند، گفت: در نظر داریم تا امسال این مهم را به صورت ۱۰۰ درصدی عملیاتی شود .

وی با بیان اینکه در بخش صنعت اسب برنامه‌ای را که باید ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته انجام می‌شد را انجام نداده‌ایم، افزود: مقرر بود تا پنج اسب ایرانی در مسابقات بین‌المللی قطر شرکت کنند که بنا به هر دلیلی چهار اسب ایرانی در این مسابقات شرکت کردند .

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در ادامه با اشاره به اینکه ۱۱ سال پرونده ما در اتحادیه اروپا برای الحاق به جامعه بین‌المللی که در صنعت اسب فعالیت دارند، مسکوت مانده بود، افزود: در نظر داریم تا ماه مارچ سال ۲۰۱۹ مشکل صنعت اسب را از نظر مقررات بهداشتی رایج حل کنیم .

ماکنعلی در ادامه با اشاره به اینکه مدل مجوزهای ما در بخش واردات اسب دارای مشکلاتی بوده است، خاطرنشان کرد: به صورت ملی برنامه رصد و پایش برای صنعت اسب باید داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه سازمان تواتر 9 گانه الحاق را ۹۰ درصد به اتمام رسانده‌ایم، ابراز کرد: مکلف هستیم تا مقررات بهداشتی صنعت اسب را رعایت کنیم و باید به آن در کشور احترام گذاریم.

 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
احسن به دکتر ماکنعلی که در همه جبهه ها حاضر است.آفرین دلاور
نظر شما
ادامه