کد خبر: ۴۱۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با انجام بیش از ۱۵ هزار مورد بازدید و آزمایش از مراکز تکثیر و پرورش میگو در قالب طرح کنترل بهداشتی باعث کاهش ۷۱ درصدی بیماری‌های این آبزی در کشور شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در بوشهر افزود: کنترل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی در استخرهای پرورش میگو منجر به تولید بیش از ۳۲ هزار تن میگو در سال گذشته و صادرات ۲۸ هزار تن به کشورهای مختلف شده است.

وی اظهار کرد: با انجام بیش از ۱۵ هزار مورد بازدید و آزمایش از مراکز تکثیر و پرورش میگو در قالب طرح کنترل بهداشتی باعث کاهش ۷۱ درصدی بیماری‌های این آبزی در کشور شد و همچنین موفقیت درصنعت پرورش میگو اشتغال بویژه در مناطق مرزی و تجارت محصولات و فرآورده‌های خام دامی را به مردم این مناطق هدیه می‌دهد.

دکتر رفیعی پور اضافه کرد: انتظار از استان‌های مرزی تامین منافع ملی است به همین دلیل تجهیز این استان‌ها در حوزه سخت و نرم افزاری، اعتباری و نیروی انسانی از برنامه‌های مهم سازمان دامپزشکی است.

رئیس سازمان دامپزشکی افزود: برای موفقیت در کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام و بهداشت عمومی در کشور تلاش می‌شود.

وی تاکید کرد: در این ارتباط با هدف کاهش کانون‌های بیماری باید با همکاری مردم و رسانه‌ها در همه مناطق کشور کشتاری خارج از نظارت بهداشتی و دامپزشکی در بخش طیور و دام انجام نشود و مردم بدون هیچ نگرانی گوشت و مرغ مورد نیاز را مصرف کنند.

رفیعی پور گفت: دسترسی به مدیریت بهداشتی برای پیشگیری از جمله مهمترین کارها در حوزه دامپزشکی است که در این ارتباط تامین ضد عفونی‌کننده‌ها، سموم، واکسن و انجام بموقع تست‌ها ضروری است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های خطرناک به همه استان‌های مرزی که ممکن است مبدا ورودی خیلی از آلودگی‌های ناشی از کشورهای پیرامونی باشند بصورت ویژه در حوزه مواد ضد عفونی و سموم کمک می‌شود.

رفیعی پور گفت: ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد از طریق پرندگان مهاجر در ۲ سال گذشته هزاران میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرد.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع و اپیدمی چنین بیماری‌هایی در کشور انجام اقدام‌های قرنطینه‌ای و بهداشتی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مردم ضروری است.

رئیس سازمان دامپزشکی یادآور شد: استان بوشهر از نظر نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات و در بخش میگو به دلیل استقرار مرکز تشخیص بیماری‌های میگوی کشور در آن از استان‌های موفق کشور به شمار می‌رود.

رفیعی پور با اشاره به کاهش چشمگیر بیماری‌های حوزه طیور و دام در استان بوشهر گفت: این مهم بیانگر تامین بموقع واکسن و اعتبارات لازم در حوزه پیشگیری است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
وقتی حمایتی از دامپزشک و سازمان دامپزشکی نمیشه بایدم همچین خساراتی ببار بیاد
نظر شما
ادامه