کد خبر: ۴۱۶۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر:
«آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری» افزود: باید نظارت فوق‌العاده‌ای بر عرضه مواد غذایی از نظر بهداشتی، شرعی و فنی انجام شود تا سلامتی جامعه تضمین شود ...
 

حکیم مهر: نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر با تاکید بر نقش مهم دامپزشکی در سلامت جامعه گفت: با توجه به نقش مهم دامپزشکی در تولید ناخالص ملی، باید دامپزشکی سند چشم‌انداز متناسب با نیاز جامعه تدوین کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری» صبح امروز در نشست با رئیس سازمان دامپزشکی کشور  و مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه به نقش مهم حوزه تغذیه و سلامتی جامعه پرداخت و اظهار داشت: حوزه پرورش دام و طیور یکی از عرصه‌های مهم و استراتژیک نظام اسلامی ایران است چراکه در رشد تولید ناخالص ملی و ارتقا سطح ثروت در جامعه نقش مهمی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه فرایندهای توسعه و پیشرفت اقتصادی و سلامت جامعه به تغذیه وابسته است، افزود: فعالیت‌های حوزه کشاورزی و دامپزشکی جایگاه مهمی در جامعه دارد که باید به این مهم توجه ویژه شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش مهم سلامت در توسعه و پیشرفت جامعه خاطرنشان کرد: دامپزشکی در عرصه پرورش دام و طیور، سلامت و دفع آفات و آسیب‌ها و ارتقاء سطح کمی و کیفی آن نقش مهمی دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری به نقش مهم دامپزشکی در عرصه اقتصاد و تولید درآمد پرداخت و افزود: در عرصه دامپزشکی برای تحقق اهداف ترسیم شده در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و دیگر حوزه‌ها باید سند چشم‌انداز قوی متناسب با نیازمندی‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و سند راهبردی مدیریتی تدوین شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر تدوین طرحی مبتنی بر تربیت منابع انسانی کارآمد و توانمند، گفت: ضمن نیاز وجود کارشناسان قوی و توانمند در عرصه دامپزشکی، باید نظارت فوق‌العاده‌ای بر عرضه مواد غذایی از نظر بهداشتی، شرعی و فنی انجام شود تا سلامتی جامعه تضمین شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر نظارت شرعی و فنی و بهداشتی بر تولید و عرضه مواد غذایی بیان کرد: نظارت بر سلامت و حلال بودن مواد غذایی دو رکن اساسی دامپزشکی است که برخی مواقع به سبب عدم آشنایی مردم، مشکلاتی ایجاد می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر در تولید مواد غذایی در حوزه آبزی‌پروری و محصولات مختلف کشاورزی جایگاه مهمی در کشور و منطقه دارد گفت: پیشگیری از بروز بیماری‌ها و آفت‌های مختلف دامی، محصولات آبزی‌پروری و کشاورزی از مطالبات مهم تولیدکنندگان است که این مهم باید در اولویت برنامه‌های دامپزشکی قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر جایگاه ایران اسلامی در عرصه تولید محصولات مختلف دامی در منطقه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: آسیب دام و طیور در منطقه اطراف کشور بسیار بالا است ولی ایران اسلامی در این عرصه ضرری کمی دیده است که این مهم با مدیریت موفق مدیران، کارشناسان و مسئولان عرصه دامپزشکی محقق شده که جای قدردانی دارد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
چه راهبردی حاج آقا عزیز چندین سال بیکار.. دامپزشکی نه دارم داره نه کار
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
فکر کنم تو سند باید تدوین بشه نظارت بهداشتی( واگذار شود) و نظارت شرعی یکسان گردد و ناطر شرعی به لحاط اینکه وظیفه اش سنگین تر میشه در عوض ۶ماه ؛به مدت یکسال در مسافرتهای خارج حضور داشته باشه چون هم نطارت شرعی و هم بهداشتی خواهد داشت
نظر شما
ادامه