کد خبر: ۴۱۶۲۶
 

کارشناس مسؤول حقوقی و ارزیابی عملکرد اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: با حکم دادستان یک واحد مرغداری غیر مجاز در ابهر پلمب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، «سید شهرام امینی» اظهار کرد: آیین‌نامه‌های نظارت در دامپزشکی استان زنجان به صورت جدی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای ماده 7 آیین‌نامه‌های اجرایی نظارت در دامپزشکی یک واحد مرغداری غیر مجاز در شهرستان ابهر پلمب شده است، افزود: تا پیش از بروز بیماری آنفولانزا در کشور با واحدهای متخلف با تسامح برخورد می‌شد، ولی به دلیل شیوع این بیماری امکان عدم برخورد قهری میسر نیست.

کارشناس مسؤول حقوقی و ارزیابی عملکرد اداره کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق بند (الف) ماده 7 آیین‌نامه‌های اجرایی نظارت در دامپزشکی حمل، توزیع، عرضه و ... محصولات دامی و طیور بدون مجوز دامپزشکی غیر مجاز است، عنوان کرد: در صورت مشاهده این مورد در صورت سلامت محصولات کشتار به صورت مجاز انجام شده و در غیر این صورت با قید شرایط بهداشتی محصول واحدهای متخلف معدوم‌سازی می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه وضعیت استان زنجان به دلیل رعایت نکات بهداشتی و سلامت در زمینه آنفلوآنزا مطلوب ارزیابی می‌شود، گفت: برای حفظ توسعه پایدار و جلوگیری از موارد بروز آسیب به سایر واحدهای تولیدی در استان زنجان تمام تلاش بر نظارت و حفظ امنیت بهداشتی واحدهای دامی انجام می‌شود.

وی در توضیح جزئیات پلمب واحد متخلف در شهرستان ابهر اظهار کرد: این واحد پیش از این به عنوان واحد "بره پرواری" فعال بوده که به دلیل به صرفه نبودن تعطیل شده است.

کارشناس مسؤول حقوقی و ارزیابی عملکرد اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه پس از تعطیلی، این واحد بدون دریافت مجوز و رعایت ضوابط اقدام به تبدیل واحد، به یک مرغداری کرده است، گفت: به همین دلیل این واحد پلمب و با مجوز دادستان مرغ‌های موجود پس از ارسال به کشتارگاه برای مصرف صنعتی کشتار شدند.

 
 
نظر شما
ادامه