کد خبر: ۴۱۶۲۵
 

مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به شناسایی تعداد هشت کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شناسایی در سال جدید، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع دامپزشکی در حال حاضر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مهار شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علی اکبر حدادزاده» در ادامه ضمن اشاره به تلاش های مجدانه پرسنل دامپزشکی افزود: با شناسایی زود هنگام و عکس العمل مناسب و تلاش‌های شبانه روزی پرسنل دامپزشکی، پس از قرنطینه و معدوم‌سازی و انجام مراحل ضدعفونی و پلمپ به مدت لازم، از سرایت بیماری و به خطر افتادن سرمایه‌های دامی و سلامت عمومی جامعه جلوگیری بعمل آمد.

وی در خصوص مصرف گوشت مرغ و سایر طیور پرورشی در استان به تمامی مصرف‌کنندگان اعم از همشهریان و هموطنان ساکن در سایر استان‌ها اطمینان خاطر داد و تصریح کرد: هیچ یک از واحدهای پرورش مرغ گوشتی در استان یزد تاکنون به این بیماری آلوده نشده‌اند و به مصرف‌کنندگان گرامی اطمینان می‌دهیم که گوشت و تخم مرغ تولیدی استان را با اطمینان کامل مصرف کنند.

حدادزاده به رونق صنعت پرورش طیور در استان یزد اشاره کرد و گفت: استان یزد علاوه بر تامین نیازهای داخلی این محصولات را به سایر استان ها نیز صادر می‌کند و در پاره‌ای موارد صادرات به خارج از کشور نیز وجود دارد که این خود، نشانی از سخت‌کوشی پرورش‌دهندگان و نظارت مجددانه کارشناسان دامپزشکی بر کیفیت و سلامت پرورش دام و تولید فراورده‌های خام دامی است.

این مسئول در پایان گفت: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در صنعت طیور کشور در حال چرخش است، فوق‌العاده واگیردار است و انتظار می‌رود پروررش‌دهندگان طیور اعم از صنعتی و بومی رعایت کامل اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای را داشته باشند تا مورد جدیدی از این بیماری در استان بروز نکند.

 
 
نظر شما
ادامه