کد خبر: ۴۱۶۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حوزه انجام وظایف دامپزشکی به دنبال تامین امنیت غذایی و اقتصاد پایدار هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، «دکتر علیرضا رفیعی پور» صبح روز سه شنبه 4 اردیبهشت ماه در دیدار با استاندار بوشهر اظهار داشت: در حوزه انجام وظایف دامپزشکی به دنبال تامین امنیت غذایی و اقتصاد پایدار هستیم زیرا که معتقدیم غفلت در انجام وظایف می تواند کشور را حوزه های مختلف سیاسی و اعتباری دچار مشکلاتی کند و این مهم، رسالت و وظایف خطیر دامپزشکی را در تامین سلامت جامعه یادآوری می کند.

دکتر رفیعی پور افزود: در حوزه استان های مرزی که استان بوشهر هم یکی از آن استان ها محسوب می شود، در جهت تامین امنیت غذایی توجه ویژه ای به این استان و دیگر استان های مرزی کشور در دستور کار داریم و همچنین معتقدیم که در حوزه کنترل بیماری ها باید ارتباطات قوی تری با کشورهای همسایه برقرار شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور نیز گفت: با تمام توان و در کل کشور برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا وارد عمل شده ایم و ضروری هست هر دو هفته یکبار و بطور مستمر دستگاه های عضو ستاد آنفلوانزا به استانداری ها گزارش کار دهند و آماده مقابله با مخاطرات باشند.

در ادامه، «عبدالکریم گراوند» استاندار بوشهر اظهار داشت: دامپزشکی در حوزه پیشگیری از بیماری ها گام های مؤثری داشته در حوزه نظارت هم برنامه های مدونی موجود هست و لازم است در این حوزه هم حساسیت و سخت گیری بیشتری اعمال شود تا تامین سلامت سفره غذایی مردم هر چه بیشتر محقق شود.

استاندار بوشهر افزود: دامپزشکی به واسطه تاثیر مستقیم در سلامت مردم، وظیفه سنگین و مهمی را برعهده دارد که می توان با تلاش همه جانبه در برنامه های پیشگیری از هزینه های بالای درمان جلوگیری کرد.

گراوند اشاره کرد: استان بوشهر در حوزه دامپزشکی اقدامات موثری در کنترل بیماری ها داشته که قابل تقدیر است و امیدوارم این اداره کل با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی بتواند همچنان پرتوان در جهت تامین سلامت مردم تلاش کند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
ببخشید میشه مسئولین بفرمایند معنی غفلت چیه؟؟ غفلت جز این میتونه باشه مگه که به خاطر نبود واکسن تب برفکی هزاران دام در نقاط مختلف کشور تلف بشه؟؟ چه ضربه ای مونده که سازمان به پیکره دامداری نزده؟؟؟
نظر شما
ادامه