کد خبر: ۴۱۶۱۸
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر توجه به تامین امنیت غذایی گفت: در راستای کنترل بیماری‌های دام و طیور، ضمن تقویت ارتباط با کشورهای همسایه، امنیت غذایی در استان‌های مرزی مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» صبح امروز در نشست با استاندار و مسئولان دامپزشکی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم دامپزشکی در سلامت جامعه اظهار داشت: دامپزشکی در عرصه ارائه خدمات به جامعه نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد که در این راستا سلامت جامعه به فعالیت دامپزشکی وابسته است.

وی با تاکید بر کنترل بیماری آنفلوانزا در نقاط مختلف کشور تصریح کرد: بیماری آنفلوانزای پرندگان در نقاط مختلف  کشور کنترل شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه دامپزشکی به دنبال تامین امنیت غذایی و اقتصاد پایدار است، گفت: در استان‌های مرزی برای تامین امنیت غذایی توجه ویژه‌ای در دستور کار  قرار دارد.

دکتر رفیعی‌پور با تاکید بر توجه به تامین امنیت غذایی تصریح کرد: در راستای کنترل بیماری‌های دام و طیور ضمن تقویت ارتباط با کشورهای همسایه، طرح  امنیت غذایی در استان‌های مرزی اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر آمادگی برای مقابله با بیماری‌های احتمالی دام و طیور گفت: ضروری  است هر دو هفته یکبار و به‌طور مستمر دستگاه‌های عضو ستاد آنفلوانزا به استانداری ها گزارش کار دهند و آماده مقابله با مخاطرات باشند.

رئیس سازمان دامپزشکی مناطق مرزی کشور را به عنوان بازوی مهم کشور در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی دانست و افزود: در بخش دامپزشکی به این مهم توجه جدی شده است.

دکتر رفیعی‌پور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور به عنوان بازوی مدیران ارشد استانی در عرصه بهداشت و امنیت غذایی است، تصریح کرد: کنترل بیماری‌های دامی و صادرات محصولات  کشاورزی نیازمند ارتباط خوب با کشورهای همسایه است و در این ارتباط سازمان دامپزشکی کشور با هدف کنترل بیماریها، ارتباطات سازنده با کشورهای همسایه را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به به اینکه سالانه 2 تا 4 میلیون پرنده از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شود، گفت: این امر سبب بروز انتقال بیماری آنفلوانزا به دنبال دارد، لذا گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه برای جلوگیری از آنفلوانزا پرندگان ضروری است.

 
 
نظر شما
ادامه