کد خبر: ۴۱۶۰۵


جلسه‌ای با حضور تشکل های مرغداران گوشتی و تخمگذار استان ،مسئولین بهداشتی کشتارگاه های طیور ،نماینده دانشگاه علوم پزشکی فارس ، مدیریت مزارع مرغ گوشتی استان ،شرکت کشت و صنعت دامپروری فارس ،مدیریت صندوق بیمه بانک کشاورزی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، «دکتر یعقوب مهندس» مدیرکل دامپزشکی استان فارس هدف از برگزاری این جلسه را آگاهی بخشی از آخرین وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور و اقدامات انجام شده در این خصوص ذکر کرد.

دکتر مهندس گفت: با توجه به گرم شدن هوا خطر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از بین نرفته و پرورش، نقل و انتقال غیر مجاز انواع طیور می تواند خطر بالقوه ای جهت صنعت طیور استان باشد.

مدیرکل دامپزشکی فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:سطح آگاهی مرغداران استان بسیار بالا بوده و با وجود درگیری استانهای همجوار ، بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فارس کنترل شده ولی همچنان مرغداران بایستی سطح آگاهی خود را بیشتر نموده و در کلاس های آموزشی همواره شرکت فعال داشته باشند.

وی در ادامه افزود:قرنطینه از اهمیت خاصی برخوردار بوده به نحوی که تاکنون از بروز خطرات زیادی که همواره استان را تهدید می نموده توانسته جلوگیری کند و در حال حاظر نیز پست های قرنطینه ای در استان با همه امکانات و تجهیزات مشغول فعالیت هستند.

دکتر مهندس بحث انتشار آلودگی از طریق کود مرغی را بسیارحائز اهمیت برشمرد و اعلام کرد: کمیته ای در این خصوص تشکیل و مقرر شده راهکارهای مناسب عقیم سازی کود مرغی را بررسی و نتیجه را به شورای کشاورزی استانداری اعلام نمایند.

در ادامه دکتر جلالی کارشناس واحد طیور این اداره کل گزارشی از نحوه معدوم سازی واحد های مبتلا به آنفلوانزا در سال گذشته و پایش های انجام شده را ارائه کرد.

در پایان جلسه به سوالات مطرح شده از سوی شرکت کنندگان پاسخ داده شد.












نظر شما
ادامه