کد خبر: ۴۱۶۰۳


کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا، روز گذشته ممنوعیت خرید گوشت مرغ در حوزه این اتحادیه را از ۲۰ شرکت و کشتارگاه برزیل به صورت رسمی اعلام نمود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، از میان بیست شرکت معرفی شده، ۱۲ عدد متعلق به BRF SA ، بزرگترین صادرکننده گوشت مرغ برزیل می‌باشد. این کمیسیون در بیانیه خود به این نکته اشاره نموده است که ممنوعیت‌های وضع شده بدلیل کمبودهای موجود در سیستم‌های نظارتی و کنترلی رسمی برزیل می‌باشد .

این بیانیه در حالی صادر شده است که بلری مگی، وزیر کشاورزی، دامداری و تامین مواد غذایی برزیل گفته است که این ممنوعیت، ۳۰-۳۵ درصد از صادرات کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اعلام کرد که برزیل درخواست تجدید نظر خود را در سازمان تجارت جهانی برای بازگرداندن صادرات محصولات خود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مطرح خواهد کرد. به گفته وی این اقدام، جوانب بهداشتی را در نظر نگرفته است و ادامه جنگی تجاری است که از سال گذشته بر علیه برزیل، آغاز شده است .

از سوی دیگر، اتحادیه تولیدکنندگان محصولات پروتئینی دامی نیز برزیل موسوم به ABPA نیز اقدامات این اتحادیه را بی اساس و غیرمتناسب با توافقنامه‌های بهداشتی سازمان ملل متحد دانستند و از اقدامات خود در سازمان جهانی تجارت سخن راندند.


نظر شما
ادامه