کد خبر: ۴۱۵۹۰
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
مدیرکل دفتر سازمان‌های تخصصی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی:
«دکتر بهمن عابدی کیاسری» افزود: به این نتیجه رسیدیم که در این حوزه نارضایتی وجود دارد؛ با همین بازخوردها، فرایندهای جدید را تدوین و آن را تبدیل به شیوه‌نامه و دستورالعمل اعزام کردیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: اعزام دامپزشک به کشورهای مبداء‌ صادر کننده فراورده‌های دامی، اگرچه از اهمیت بالایی برخوردار است، اما فرایند اجرای آن همواره دستخوش سیاست‌های ضد و نقیض شده است. جدیدترین پرده این اجرای ناموزون، به اظهار نظر رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران برمی‌گردد که گفته بود: «در کمیسیون مشترک ایران و روسیه در بخش کشاورزی، توافق شد برای ذبح دام صادراتی روسیه، نیازی به اعزام دامپزشک از ایران نباشد و تائیدیه دامپزشکی روسیه مورد پذیرش قرار می‌گیرد.» این توافق واکنش منفی جامعه دامپزشکی ایران را برانگیخت و منتقدان را مجبور به صف‌آرایی در برابر آن کرد. آنها این توافق را به مثابه تهدید علیه بهداشت و امنیت غذایی کشور قلمداد کردند.

حالا اما مدیر کل دفتر سازمان‌های تخصصی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی کشور، این اعتراضات را حاصل یک سوء تفاهم می‌داند. «دکتر بهمن عابدی کیاسری» به حکیم مهر می‌گوید که این توافق مربوط به زمان ریاست دکتر خلج بر سازمان دامپزشکی بوده و آن را در حال حاضر فاقد سندیت می‌داند.

حکیم مهر: آقای دکتر ماجرای این توافق چیست؟

در مورد کشور روسیه، قبلاً و در زمان ریاست آقای دکتر خلج، توافقاتی صورت گرفته بود که الان بنده قادر به اظهار نظر در مورد آن و اینکه در آینده این کار را با چه رویکردی ادامه خواهیم داد، نیستم. به طور خلاصه این اظهار نظر دکتر زرگران هیچ ارتباطی به دوره ریاست دکتر رفیعی‌پور بر سازمان دامپزشکی ندارد.

حکیم مهر: به هر حال نظر شما و مدیران کنونی سازمان در مورد این توافق چیست؟

ما در حال بررسی موضوع هستیم. دیروز هم خبری در مورد تغییر در نحوه و فرایند اعزام دامپزشک به کشورهای مبدا روی سایت سازمان دامپزشکی قرار گرفت که حاوی جزئیات بیشتری است. بنده در حال انجام تغییراتی در فرایند اعزام دامپزشک هستم و قرار شده که یک فراخوان سراسری در این مورد منتشر کنیم که موارد مربوط به آن را در همان خبری که عرض کردم، آورده‌ایم. از آنجا که مخاطبان پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر از سایت سازمان بیشتر است، از شما می‌خواهم که فعلاً آن خبر را منتشر کنید تا در یک فرصت دیگر و در قالب یک مصاحبه تفصیلی، به آن بپردازیم.

حکیم مهر: حتماً. سوال دیگر این است که آیا اساساً دستورالعمل جامعی در این زمینه وجود دارد یا اعزام دامپزشک به شکل سلیقه‌ای انجام می‌شود؟

از زمانی که بنده مسئولیت گرفته‌ام، هم دستورالعمل و هم شیوه‌نامه‌های مرتبط با اعزام دامپزشک و ناظران بهداشتی تدوین شده و به ابلاغ دکتر رفیعی‌پور هم رسیده است و ما الان بر اساس آن عمل می‌کنیم.

حکیم مهر: اگر بر اساس آن عمل می‌نمایید، چرا در مورد بعضی کشورها مثل برزیل انجام می‌شود اما در مورد روسیه خیر؟

در مورد روسیه هم تا به حال اعزام داشته‌ایم. اظهار نظر دکتر زرگران مربوط به گذشته بوده و ما الان بر اساس دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌هایی که تدوین کردیم، روی این موضوع کار می‌کنیم.

حکیم مهر: یکی دیگر از انتقادات دامپزشکان در این خصوص، بی‌عدالتی در گزینش و اعزام است.

همین بحث هم را هم بنده از زمانی که مسئولیت دفتر سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی را گرفتم، پیگیری کردم. از نظرات متفاوت همکاران و دوستان در استان‌ها و در جاهای مختلفی که کامنت‌ می‌گذاشتند، اظهار نظر می‌کردند و تماس‌هایی که می‌گرفتند به این نتیجه رسیدیم که در این حوزه نارضایتی وجود دارد. ما با همین بازخوردها، فرایندهای جدید را تدوین و آن را تبدیل به شیوه‌نامه و دستورالعمل اعزام کردیم. تلاش ما این بود که تمام نقطه نظرات، نگرانی‌ها و انتقادهایی را که در مجموعه دامپزشکی بوده است، بر طرف کنیم. با این فرایند جدید که کاملاً تغییر کرده و قرار است برای آن فراخوان سراسری هم بگذاریم، امیدواریم که کمتر شاهد این مشکلات باشیم.

حکیم مهر: زمان فراخوان مشخص شده است؟

احتمالاً آخر اردیبهشت ماه خواهد بود.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
با سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر عابدی
صحبت کردن در مورد روند اعزام که سال هاست در سازمان دامپزشکی در حال انجام بوده و زیر سوال بردن فرایند و عنوان کردن تغییرات در خصوص این سیستم ................. مقداری سوال برانگیز می باشد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
هر جا که ما پا پس عقب کشیدیم رقیب پیشروی کرد آیا میتونین سرتون رو بالا نگه دارید و به عملکردتون افتخار کنید وجدانا میتونید دیگه کیفیت گوشت رو تصمین کنیداگه دین ندارید ازاده باشید حداقل خیلی رسمی به مردم اعلام کنید در خصوص گوشت وارداتی .هیچ تعهدی نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
1
منصف باشیم

در زمان دکتر خلج بوده
اما کسی که با روسیه توافق کرده ، مدیر کل وقت دفتر سازمان‌های تخصصی، روابط عمومی و امور بین‌الملل و معاون کنونی بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور بوده
lpln
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
با سلام به آقای دکتر و همکارانشان
بایستی بررسی بفرمایید که چرا بعضی افراد با فواصل بسیار کم به سفر دوم و سوم اعزام شده اند و برخی بدلیل فاصله زمانی زیادی از سفر اول هنوز به سفر دوم اعزام نشده اند و یا بدلیل فاصله زیاد بین سفر اول و دوم در شرف بازنشستگی هستند و به سفر سوم اعزام نشده اند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
چرا اصلا از بخش حصوصی افرادی برای این نوع ماموریت ها انتخاب نمی شوند ؟ ما همکارانی داریم که سالهاست در کشتارگاههای طیور و دام کارکرده اند و کاملا در این زمینه مجرب هستند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
آیا دکتری که در شرف بازنشستگی است ، باید برای دومین بار به برزیل برود؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
به قول معروف تا بوده همین بوده هر که نزدیک تره اوضاعش بهتره .با توجه به اینکه به جایی وصل نبودم و دو بار مسافرت رفتم.ودر شهرستان هم خدمت میکنم پس میتوانم ادعا کنم نسبتا عدالت رعایت شده البته برای من،شاید به برخی هم ظلم شده و حق فریاد زدن دارند ولی چیزی که مهم تر از این اجرایه ضابطه مندیه سازمانه، اینست که حق مسلم نظارت رو ازش صیانت کنید تا بدخواهان مجال پیدا نکنند فقط ناظر شرعی بفرستند البته که کار تخصصی است و اونها کننده کار نیستند ولی خوب چرا ما مدام باید اجازه بدیم دستخوش این همه تلاطم بشویم اون هم از ناحیه کسانی که هیچ گونه حق اظهار نظر در حیطه تخصصی ما را ندارندو صلاحیت این کار رو هم ندارند البته که به خودشون مربوطه شرایط ذبح بایست به هر طریقی که میخواهند باشد و البته که تنها به خودمان مربوط است نظارت بهداشتی به چه شکل باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
..................... سال به سال دریغ از پارسال- دستورالعمل جدیدتون هم میبینیم
کاپیتان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
همکاران چه عشقی به خارج از کشور دارند.
چون که این قدر پریشانشان کرده است!
یکبار یادم تب برفکی آمده بود استان ........ به دکترها هم گفتند شما هم مساعدت فرمایید هر کدامشان رفتند گوشه ای قايم شدند.
حالا همه سنگ بهداشت گوشت و سلامت آن را به سینه می زنند!
الله اکبر.
......................
دكتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
باسلام، لطفا بفرماييد آيا همكاران دامپزشكي كه در بخش خصوصي و يا در سازمان هاي ديگر مشغول خدمت هستند نيز ميتوانند در فراخوان اعزام به خارج جهت بازرسي بهداشتي شركت كنند و از آن استفاده كنند؟
برومند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
در پاسخ به آقای دکتر عرض شود فکر نکنم .........های بخش دولتی این اجازه را به بخش خصوصی دهند. چون سازمان دامپزشکی ................... و آنها ژن برتر هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
در پاسخ به عزیزانی که اهمیت نطارت در برزیل را بی معنا میدانستند توقف محموله مرغ برزیل به اروپا بود اونهم در حالی که پلیس برزیل تخلف را کشف و بعدا تکذیب کرد حال یکی بگی اگر نظارت در مبدا برای جهان سومی بنام ایران نباشه چه مخاطراتی مترتب خواهد بود
ناشناس
|
Sweden
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
حکیم جان، گویا با بعضی توافق عدم تعرض داری ها!!!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
یه مرثیه تعریف کنم دل همه دامپزشک های دولتی به درد بیاد ۱۰ سال قبل از برزیل برگشتم اومدم برم مهمانسرا با زحمت زیاد درب رو باز کرد فرداش موقع نهار که رسید به من فیش غذا نداد گفتم چگونه است گفت از معاون مدیر کل به بعد تعهد داریم (جالب اینکه در ان زمان رئیس شبکه بودم).یکسال پیش هم که مهمانسرا بودم دیدم یهویی چند تا ناظر ذبح شرعی اومدن مهمانسرا،تعجب کردم اینجا چکار میکردند گویا جلسه توجیهی قبل اعزام داشتند به گمانم جلسه داخل سازمان بود با خودم گفتم سازمانی که دیگر افراد رو چنین گونه پذیرا است حال چگونه است که در تهیه غذای عادی یک وعده کارمندی که ماموریت اداری داشت کوتاهی کرد به لطف خداوند هم اکنون هم که مستاجر در حال صاحبخانه شدن است سازمان هم به زعم خود این تعاملات را مصلحت میدانست که اکنون گویا پاسخ معکوس داده است
نظر شما
ادامه