کد خبر: ۴۱۵۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر



مدیر کل دامپزشکی استان یزد تاکید کرد: هشداری که مدیر کل دامپزشکی کرمان در مورد خرید مرغ از یزد داده است بی‌مورد بوده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از یزدآوا، مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به اظهارات مدیرکل دامپزشکی استان کرمان مبنی بر پرهیز از خرید طیور استان یزد به دلیل وجود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: استان یزد تامین کننده مرغ گوشتی استان کرمان است و خوشبختانه هیچ کانون مثبت آنفلوآنزای مرغ گوشتی در استان یزد وجود نداشته و تمام کانون‌های گزارش شده مربوط به مرغ تخم‌گذار بوده است.

«دکتر علی اکبر حدادزاده» با بیان این که مرغ مورد نیاز استان کرمان از شهرستان بهاباد تامین می‌شود افزود: بهاباد 200 کیلومتر با یزد فاصله دارد و در این شهرستان هیچ کانون مثبت آنفلوانزا در مرغداری‌های گوشتی و حتی تخم‌گذار گزارش نشده است و این منطقه کاملا از ویروس آنفولانزای حاد پرندگان پاک بوده و سلامت مرغی که به کرمان ارسال می‌شود کاملا مورد تایید است.

وی افزود: علاوه بر این موارد نزدیک به سه هفته است که استان یزد به طور کامل از ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان پاک شده و هیچ کانون مثبت آنفولانزای پرندگان در سطح استان وجود ندارد و با گرم شدن هوا نیز احتمال وجود آن از بین خواهد رفت.


 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
آقای دکتر عزیز پس اون 20تا کانون که اعلام کردید پاک بودند و...به عرضتان برسانم مدیر کل محترم کرمان در طول تمام مدت مدیریت شان بی مورد حرفی نزدند ولی استان شما تا حالا مرغداران زیادی را در کرمان وهرمزگان نابود کرده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
با توجه به شناختی که از آقای دکتر رشیدی دارم ایشون تاکنون هیچ حرف نسنجیده ای نزده اند وهرچه گتند دقیقا اتفاق افتاده من خودم مرغدار در مرز استان کرمان وهرمزگان هستم وافرادی را می شناسم که بخاطر آلودگی که شما از یزد وارد کردید به خاک سیاه نشسته والان داردمسافر کشی می کند
نظر شما
ادامه