کد خبر: ۴۱۵۳۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
 

به بهانه تعرض و ضرب و شتم پرسنل خدوم دامپزشکی و حافظین امنیت غذایی

دکتر سعید صیدیوسفی

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام


در این وانفسای بی قانونی و قانون گریزی هر روز شاهدیم که افرادی سودجو و فرصت طلب برای رسیدن به مقاصد خود قانون را زیر پاگذاشته و با جسارت کامل و علم به اینکه چنانچه به دام قانون هم بیفتند، باز با احکام سبک قضایی روبرو شده و با پرداخت مختصر جریمه رهایی یافته، باز به اعمال خلاف قانون می پردازند و با این روند قانون گریزی که در استان ما حاکم است، مجرم هیچگاه متنبه نخواهد شد.

از مصادیق قانون گریزی و عدم توجه به قانون، کشتار غیرمجاز دام خارج از کشتارگاه و در معابر و منازل و سلب آسایش همسایگان و انتشار عوامل عفونی و شیوع انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام می باشد. مطابق قانون کشتار دام باید در کشتارگاه و زیر نظر دامپزشکی صورت گیرد و در صورت تخلف مطابق مواد 12و 14 قانون سازمان دامپزشکی کشور و ماده 688 قانون مجازات های اسلامی، فرد متخلف باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

در تاریخ 29 فروردین و به دنبال گزارشات واصله به اداره دامپزشکی شهرستان ایلام مبنی بر کشتار دام در یکی از اماکن مسکونی شهر ایلام، بلافاصله نیروهای دامپزشکی به اتفاق رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام در محل حاضر می شوند. متخلفین و عوامل کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی دام با دیدن نیروهای دامپزشکی با انواع سلاح سرد از قبیل چاقو، قمه و ساطور و عربده کشی به نیروهای خدوم و بی دفاع دامپزشکی حمله ور شده و با وقاحت تمام اقدام به ضرب وشتم ایشان می کنند.

تمام این وقایع در دوربین های مداربسته مغازه های اطراف و گوشی های عابرین عبوری از این مسیر ثبت و ضبط شده و دیدن تصاویر و فیلم های ضبط شده و برخورد زشت و زننده ای که این افراد متخلف با نیروهای دامپزشکی داشته اند، انسان را به تأثر و تأسف وا می دارد.

نیروهای خدوم دامپزشکی که تمام دغدغه ایشان حفظ سلامت و بهداشت فراورده های دامی مورد مصرف همشهریان بوده و در صف اول مبارزه با انواع بیماری های عفونی و خطرناک بوده و در بدترین شرایط جوی و منطقه ای و در صعب العبورترین مناطق به دامداران و عشایر خدمت رسانی می کنند، نه تنها مورد حمایت قرار نگرفته، بلکه با برخوردهای زشت و زننده ای از این دست مواجه می شوند. این نوع برخوردهای خشن و زشت با نیروهای حافظ سلامت و امنیت غذایی، مسبوق السابقه بوده و قبلاً نیز نیروهای بی دفاع و مظلوم دامپزشکی طعم تیز چاقوی خاطیان و متخلفین بهداستی و تهدیدکنندگان امنیت غذایی در استان را چشیده اند.

تا کی باید شاهد این رفتارهای خلاف قانون از سوی افراد خاطی باشیم؟ به راستی کی مسئله بهداشت و سلامت غذایی شهروندان به دغدغه اصلی مسئولین تبدیل خواهدشد؟ اگرتهاجمی که از سوی متخلفین بهداشتی به نیروهای دامپزشکی در شهر ایلام شد، منجر به اتفاق ناگوارتری برای این نیروها می شد، چه کسی پاسخگو بود؟ خواسته به حق دامپزشکی، برخورد سریع و قاطع دستگاه قضا با این متخلفین بوده تا درس عبرتی برای سایر افرادی باشد که در کمال وقاحت قانون را زیر پا گذاشته و موجب هتک حرمت نیروهای خدوم دامپزشکی شده و امنیت و سلامت غذایی شهروندان را به مخاطره می اندازند.

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
تا وقتی که توی این کشور دامپزشکی رو بی ارزش میشمارن و حق یه دامپزشک همیشه خورده میشه وضع همینه.لطفا به گوش مسعولان برسونید چجور باید یه دکتر دامپزشک حقوقش مثل یه لیسانس باشه توی اداره؟؟پس اون همه درس چی شد ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
وقتی بازرسین ادارات کل برای پایش به روستاهامیروند آنقدرحرفه ای عمل میکنند که آبروی دامپزشک بخش خصوصی وواکسیناتور حفظ شود وموارد احیانا تخلف به شکلی اصولی وقانونی حل شود ودرادارات کل وشهرستانها حرمت همکاران درتمام ردههانزد دامدار حفظ میشود خودهمکاران دررقابتی ناسالم به همه این معضلات دامن میزنند که شاهد این حوادث ناگوارهستیم ...
دکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
این قانون بهداشتی برای کشورهای پیشرفته است که کشتار دام درکشتارگاه انجام گیرد برادر من در کانادازمانیکه از حج برگشته بود ومیخواست پسرش برایش گوسفند برسم ما در ایران بکشد برد در گشتارگاه وبعداز انجام گشتار وبازرسی قانونی گوشت آنرا تقسیم گرد طبق قانون ولی در گشور ما همان رسم قدیم در درایام محرم یا غیره انجام میگیرد در نتیجه این موضوع بایست میشود که در زمان فروش گوشت هم گشتار غیر قانونی انجام شود وآن قصاب خودش را در این عمل خودش محق میداند واین برخوردهای پیش میآید پس باید ریشه ا ی عمل گردد با دستور نمیشود وقانون رانعل بنعل در هر مورد لازم است اجرا شود تا ابهام ها ازبین برود واگر مقدور نیست گشتار غیر قانونی را رها کرد ودامپزشکی ودکتر دامپزشک را بی ارزش وبی اعتبار نکرد
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
من خودم دکتر دامپزشکی هستم که معاون اداره بودم مورد ضرب و شتم قرار گرفتم نه تنها حمایتی نشدم بلکه بعدا از طرف اداره کل .......... هم بعدا علیه من اقدام شد. به تنهایی با مرخصی ساعتی دنبال کار دادگاه خود بودم یکسال و نیم طول کشید شلاق و دیه را اجرا کردم
شهاب ................
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
سلام.
دوستان و همکاران محترم اینها همان نیروهایی هستند که با امریه و طرح و سفارش و تلفن مدیران کل محترم جذب شده اند. وقتی می گویند چوب خدا صدا ندارد این است.
اصلا ناراحت نشوید....
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
جنابعالی یکبار از این عربده کش ها بپرسید که برادر من! درد شما چیست تا متوجه عمق فاجعه شوید.آنها خوب می دانند که در کستارگاهها چه تخلفاتی صورت می‌گیرد و چون جزو اقشار کم درآمد جامعه هستند واکنش هیجانی نشان می دهند.
در کدام سیستم نظارتی ناظر حقوقش را از کارفرما می‌گیرد؟
در کدام سیستم دولتی بازرس دولتی با متخلفین پشت صحنه رفیق می شود؟
چه بیماریهایی در کشتار غیرمجاز به انسان منتقل می شود؟
چند درصد از کشتارگاههای ما واقعا مجهز هستند و از لحاظ ساختاری با قصابی متفاوت هستند؟

قبول کنیم کار بلد نیستیم و یا نمی خواهیم انجامش دهیم و دومی درست است چون در بی نظمیهاست که ................... می گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
خدووووم کدام خدمت
نظر شما
ادامه