کد خبر: ۴۱۵۲۶
 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان تلفات ناشی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به دلیل گرم شدن هوا در حال کاهش است و بتدریج به وضعیت مطلوب دست پیدا می کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمود حجتی» در خصوص کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، افزود: بخشی از کاهش تلفات انفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور مربوط به تغییر فصل و گرم شدن هوا است که امیدواریم با اقداماتی که به عمل می‌آید از جمله ملاحظات، رسیدگی‌ها و مراقبت‌های بهداشتی دیگر شاهد چنین وضعیتی نباشیم .

وی درباره اقدامات پیشگیرانه وزارت جهاد کشاورزی در زمینه بیماری آنفلوانزای پرندگان، اظهار داشت: اغلب دستورالعمل‌ها و مراقبت‌هایی که لازم است مرغداران به عمل بیاورند از قبیل مراقبت‌هایی که در زمینه قرنطینه و جابجایی مرغ و خوراک وجود دارد، ارائه شده است .

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که اگر آلودگی وجود دارد باید هرچه سریع‌تر با آن مقابله شود زیرا منشاء این بیماری مرغ‌های مهاجر بوده‌اند، تصریح کرد: اولین علائمی که از بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده‌ می‌شود باید منطقه قرنطینه و مرغ‌های آلوده از بین بروند و شرایط به طور کامل تحت مراقبت قرار گیرد .

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی، مسئولان استانی، استانداران و خود مرغداران با توجه به زیان‌هایی که بر اثر شیوع این بیماری دیده‌اند، مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند .

 
 
نظر شما
ادامه