کد خبر: ۴۱۴۷۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
اظهارات توهین‌آمیز مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران:
«الله‌یار ولیزاده وندچالی» مدیران نظام دامپزشکی مازندران را افراد ناشایست و غیر حرفه‌ای در صنعت دام معرفی کرد و گفت: نباید به بهای اشتغال فارغ‌التحصیلان دامپزشکی، نابودی تولید را رقم بزنیم ...
 

حکیم مهر: مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران که همزمان رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری ایران و عضو هیئت مدیره صندوق ملی دام است، در اظهاراتی توهین آمیز، ضمن ناشایست خواندن مدیران نظام دامپزشکی، گفت: نباید به بهای اشتغال فارغ التحصیلان دامپزشکی، نابودی تولید را رقم بزنیم!

به گزارش حکیم مهر به نقل از فودنا، «الله یار ولیزاده وندچالی» تولیدات دامی را دچار مشکلات زیادی دانست و اظهار کرد: نظام دامپزشکی یکی از مشکلات پیش روی دامدارای و دامپروری استان است.

وی مدیران نظام دامپزشکی مازندران را افراد ناشایست و غیر حرفه ای در صنعت دام معرفی کرد و گفت: قانون تعیین کرده که نظام دامپزشکی باید وجود داشته باشد و با اصل آن مخالف نیستیم، اما مطالبه اصلی دامداران دستورالعمل های ناهمخوان با شرایط اقلیمی مازندران و مدیریت ناکارآمد این نهاد است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری کشور مشکلات مربوط به نظام دامپزشکی را مطالبه اکثر تولیدکنندگان دامی برشمرد و اظهار کرد: مشکلات فوق الذکر موجب شده تا بیش از 95 درصد دامداران استان به دنبال اخذ مجوز نروند .

ولیزاده در ادامه تاکید کرد: اگر دامداران استان سامان دهی و دارای پروانه شوند، می توانند نقش به سزایی در تولید و افزایش سطح درآمدی روستاییان داشته باشند .

وی با بیان اینکه اگر دامداران سنتی به مسائل بهداشتی، درمانی و پیشگیری آشنا باشند، یقیناً شاهد افزایش بهره وری تولید دامی خواهیم بود، تاکید کرد: بیش از 90 درصد قراردادهای نظام دامپزشکی و نظام مهندسی کشاورزی صوری هستند؛ تمامی دامداران و تولیدکنندگان دامی با هزینه شخصی از دامپزشک بهره می برند .

ولیزاده با تاکید بر این نکته که نباید به بهای اشتغال فارغ التحصیلان دامپزشکی، نابودی تولید را رقم بزنیم، تصریح کرد: دامداران را مجبور به عقد قرارداد با نظام دامپزشکی می کنند، در حالی که هیچ تعهدی در قبال آن وجود ندارد؛ شاید این کار قانونی باشد اما عملی نیست .

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران با بیان اینکه دامداران حاضرند مجوز را به جای نظام دامپزشکی از سازمان دامپزشکی دریافت کنند، اظهار کرد: تعرفه های نظام دامپزشکی بسیار سنگین است و تابع هیچ مقررات نظارتی نیست که بتوان مطالبه کرد .

وی در ادامه سخنانش افزود: در هیچ جای دنیا دیده نشده که دامدار نظام دامپزشکی پیشاپیش هزینه 4 سال خود را در قالب ویزیت دامپزشک دریافت کند!

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
تعرفه نظام دامپزشکی سنگین است؟؟!!! این دیگه جوک سال 95 است...میخواین دامپزشک مظلوم یک چیزی هم دستی تقدیم دامدارها کنه تا زحمت بکشن پروانه بهداشتی بگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
واقعا که.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
بله مال منم زیر تعرفس برای اینکه مرغدا و دامدار پول نمیده مجبوریم
..
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
1
من خودم دامپزشک هستم وتولید کننده دام وطیور.گفته های این آقا کاملا صحت دارد.این نظارت ها باید دوره ای وکوتاه مدت باشد.شاید دامداری از عملکرد دامپزشک خودش راضی نباشه.
وقتی پول چند سال رو داده چکار میشه کرد .
ازطرفی فرصت اشتغال از فارغالتحصیلان جدید هم گرفته میشه .میخواهی مطب باز کنی همه دامداریها چند سال در قرق اشنایان مدیران نظامه .وشما باید چندسال از جیب بخوری تاشاید یه دامداری ازچنگ قبلی ها ازادبشه وبه سمت شما بیاد.
ودامپزشک مجبوره برای گرفتن دامدار رقابت کنه.درنتیجه همین میشه که گفته میشه .ودامدارمیگه .فقط یه پولی بگیر مارو ازچنگ نظام ازاد کن تا با دکتری که میخواهیم کار کنیم.وقرارداد میشه صوری
دکتر رستگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
1
0
ایشون ابتدا یاد بگیرند در موقع عکس گرفتن 2 پرچم را در جلوی چهره مبارکشان قرار ندهند و بعد در اموری که به ایشان ارتباطی ندارد اظهار فضل نفرمایند. اگر دست لطف دامپزشکان از سر امثال ایشان برداشته شود نتایج آنرا خواهند دید.
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
در قانون سازمان نظام دامپزشکی عنوانی وجود دارد بنام " صلاحیت " به معنی آنکه برای مداخله در امور دامپزشکی صرفا" فارغ التحصیل شدن از دانشکده های گوناگون دامپزشکی با ظرفیتها مختلف و امکانات آموزشی اغلب بی کیفیت کافی نیست ! بلکه لازم است از هر فارغ التحصیلی برای مداخله در امور دامپزشکی احراز صلاحیت گردد ،که تا کنون بنا به اعتراف دست اندرکاران نظام ، در این رابطه اقدام استاندارد و سالمی نشده است .
سیستم امتیاز بندی موجود نیز به وضوح نا کارآمدی خود را نشان داده و اساسا" نشاندهنده قابلیتهای فرد از لحاظ علم و مهارت و تجربه و بالطبع صلاحیت نیست !!
بنابر این بطور طبیعی حق هر دامداری است که برای حفظ سرمایه دامی خود از دامپزشکانی که دارای علم و مهارت و تجربه و سلامتی کاری ( صلاحیت) کافی هستند بهره گیرد نه از افراد تحمیلی !!!!
و طبق مثل معروف " گر آیینه چهره تو بنمود راست خود بشکن که آیینه شکستن خطاست "
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
مرد حسابى زندكى اين بنده خدا با دام هست ، يعنى چى ربطى نداره
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
با سلام. بنده دکترای دامپزشکی دارم و چند سالی دارای واحد دامپروری میباشم. واقعا حق با ایشون. همکاران محترم درمورد دسته گلی که مسئولین در مورد تب برفکی به آب دادن حتما شنیدید. شهرستان .......... تلفات وحشتناکی به علت تب برفکی داد حتی واحد بنده نیز چند تلفات داد. اما میدانبد مقصر کیست؟ در روستای ......... این شهرستان اقدامات عجیب غریب مسئولین باعث فلاکت و بدبختی دامدارها شد تا جایی که رییس شبکه در حال استعفاست. ماهیانه مبالغ هنگفتی از دامدارها دریافت میکنن به عنوان نظارت بر حمل شیر خام. ولی شما به عنوان دامدار سالی یکبار هم هیچ نظارتی از سازمان و شبکه نمیبینید. اگر پول رو هم پرداخت نکنید به اداره مالیات معرفی میشید. واقعا سازمان و نظام کاری در قبال دامدارها نتونسته بکنه. با اتفاقی هم که به خاطر نبود واکسن تب برفکی صورت گرفت کارشون تکمیل شد
نظر شما
ادامه