کد خبر: ۴۱۴۶۷
 

حکیم مهر: نخستین طرح بزرگ کنترل گربه‌های بی‌سرپرست در انگلستان، در جهت تعیین تعداد این گربه‌ها در شهر‌های منتخب، ارزیابی وضعیت سلامتی و عقیم‌سازی جهت کاهش جمعیت آنها راه‌اندازی و آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر، این طرح به گربه‌های بی‌خانمان کمک می کند تا توسط بنیاد‌های خیریه مورد حفاظت و حمایت قرار گیرند. این برنامه تحت عنوان "دیده‌بان گربه" نامیده شده و با ردیابی تعداد گربه‌های بی‌سرپرست و فراری که در مناطق کلیدی سراسر انگلستان ساکن هستند، اطمینان حاصل می‌کنند که تمامی آنها عقیم شده و در وضعیت سلامتی خوب به سر برده و به پناهگاهی امن و گرم دسترسی دارند.

 

این پروژه نخستین بار در مناطق ناتینگهام، بردفورد، لاتون و ناحیه اورتون از لیورپول راه‌اندازی شده است. بیش از 20 گروه و انجمن از جمله دانشکده دامپزشکی دانشگاه لیورپول از این پروژه حمایت می‌نمایند.

«جین کلمنتز» سرپرست بخش عقیم‌سازی می‌گوید: تاکنون پروژه‌ای به این عظمت و مقیاس جهت کمک به گربه‌های بی‌سرپرست صورت نپذیرفته بود. ما می‌دانیم که در سرتاسر انگلستان تعداد زیادی گربه بی‌سرپرست و بی‌خانمان در مناطق شهری و حومه وجود دارد، اما اطلاعات ما از آنها بسیار ناچیز بود. با ردیابی تعداد و تراکم جمعیت آنها، راحت‌تر اقدام به عقیم‌سازی این حیوانات می‌نماییم و در نتیجه تعداد آنها در آینده از کنترل خارج نخواهد شد.

 

«کاترین فینگان» کارشناس ارشد بخش دانشکده دامپزشکی لیورپول می‌گوید: ما افتخار می‌کنیم که در طرح حمایت از این گربه‌ها شرکت نماییم. این تحقیق فرصتی برای ما فراهم می‌آورد که به اطلاعات ارزشمندی در رابطه با زندگی گربه‌های بی‌سرپرست دست یابیم و می‌توانیم در جهت بهبود سلامت عمومی آنها اقدامات مفیدی به انجام برسانیم.

وی افزود: برنامه عقیم‌سازی به طور مستقیم بر رفاه و سلامت این حیوانات تاثیرگذار بوده و به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در رابطه با درمان حیوانات در پناهگاه‌ها و چگونگی مدیریت وضعیت گربه‌های بی‌خانمان مطالب مفیدی بیاموزند. این کار از آنها دامپزشکانی قابل در آینده می سازد.

منبع: Vet Times

 
نظر شما
ادامه