کد خبر: ۴۱۴۶۰



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان گفت: با عنایت به گزارش واصله به اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان مبنی بر تخلیه و رهاسازی تلفات مرغ گوشتی در مسیر کانال خاکی آب در نزدیکی روستای مهدی آباد قاقازان سریعاً کارشناسان این اداره به محل عزیمت و نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر محمد رضا آذربایجانی» تصریح کرد: حجم تلفات رها سازی شده در حدود 2 تن برآورد شده و مشخص گردید که تلفات در طی یک دوره پرورشی در این ناحیه تخلیه گردیده است و همچنین نمونه برداری های لازم برای ردیابی بیماری و منشاء تلفات صورت پذیرفت.

آذربایجانی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و خطر جدی تهدید بهداشت جامعه و حمایت از سرمایه های کشور اداره دامپزشکی با تشکیل یک اکیپ تخصصی با حضور دو کارشناس و یک دستگاه لودر و چند نفر نیروی انسانی با توجه به صعب العبور بودن کانال نسبت به معدوم سازی و دفن بهداشتی تلفات اقدام شد.

لازم به ذکر است که در بهمن ماه 96 نیز تلفات مرغ در یکی از مناطق این شهرستان تخلیه گردیده بود که خوشبختانه فرد خاطی شناسایی و پرونده کیفری علیه مشارالیه تشکیل شد که در دادستانی شهرستان تاکستان در حال رسیدگی است.

دکتر آذربایجانی به کلیه مرغداران و دامداران تاکید کرد: تخلیه و رهاسازی هر گونه تلفات دام و طیور غیر قانونی بوده و این اداره با تمام توان و با قاطعیت کامل با متخلفین این امر برخورد خواهد نمود.

همچنین از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده این تخلفات در صورت امکان مشخصات فرد یا افراد خاطی و یا شماره خودروی متخلف را به این اداره با شماره تماس 35225707 و یا شماره چهار رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 اطلاع رسانی نمایند.

 

نظر شما
ادامه